Kleine nieuwtjes

Totaal niet mee eens.
Dit is de voorpagina nu op hln.

Daar onder aan kan je op meerdere artikels klikken. Daar is geen enkel artikel dat in de titel die aantallen gewonde agenten meldt.
Geen enkel.

Maar dit neemt weer prominent de plaats in en zal allicht ook weer mooi belicht worden op het nieuws.
En waarom?
Omdat de politie moet oppassen dat ze niet iemand vertrappelen met hun ton wegende paarden?
Zie niet in waarom je dit zou moeten censureren.

vtm heeft beelden getoond van een politieagent die in de arm wordt gebeten door een politiehond. Agent die bij het chargeren zijn voet omslaat wordt bijvoorbeeld ook meegeteld ook bij de gewonden hé. En nee, ik wil het geweld tegen de politie helemaal niet vergoeilijken. Zonder details over de verwondingen kan je gewoon weinig conclusies trekken op basis van die cijfers.
tjah, toch wel wat filmpjes gezien waarin een groot aantal projectielen richting de flikken worden gesmeten.

Omdat de politie moet oppassen dat ze niet iemand vertrappelen met hun ton wegende paarden?

Mijn antwoord staat er al helemaal onder. Ik heb nergens gezegd dat je moet censureren.

Oow wacht nu moet de politie nog oppassen. Ze moeten ook met een fluwelen matrak slaan en fluwelen handboeien gebruiken? Geen traangas of pepperspray maar lachgas en lucht?

Doe toch even normaal. De politie doet zijn uiterste best maar het is lastig werken als men met kasseien naar uw kop gooit.

Laatst bewerkt:
Klopt, je moel niks censureren. Maar dat werkt dan in twee richtingen hé.
Ik heb altijd al geweten dat politie chargeert bij massaprotesten. Toen was het geen probleem, waarom nu plots wel?
Ik denk dat tegenwoordig veel mensen willen laten zien op social media hoe stoer ze durven doen tegen ordediensten, maar als er dan iets misloopt staan ze te janken als kleine kinderen

Het blijft echt overal hetzelfde. Ben je een modelburger? ==> Weg
Haat je deze samenleving? Mag je blijven

Het blijft echt overal hetzelfde. Ben je een modelburger? ==> Weg
Haat je deze samenleving? Mag je blijven
Zonder die meisjes hun positiviteit in twijfel willen trekken, vraag ik me toch af hoe het in godsnaaam mogelijk is om mensen van 2003 illigaal hier te laten wonen ( Nederland)
Dat is toch die mensen ook voor de zot houden. Dan moet de overheid maar in gebreken gesteld worden en die mensen alsnog een verblijfsvergunning geven (indien ze tonen zich ingezet te hebben)

Zonder die meisjes hun positiviteit in twijfel willen trekken, vraag ik me toch af hoe het in godsnaaam mogelijk is om mensen van 2003 illigaal hier te laten wonen ( Nederland)
Dat is toch die mensen ook voor de zot houden. Dan moet de overheid maar in gebreken gesteld worden en die mensen alsnog een verblijfsvergunning geven (indien ze tonen zich ingezet te hebben)
En waarom die "tonen zich ingezet te hebben"? Waarom discrimineren? Waarom niet toepassen op gewoonweg iedereen na een bepaalde leeftijd? We kunnen op elk individu een euro plakken in de zin van "wat heb je opgebracht" of "wat kost jij aan de staat"? Niet enkel allochtonen moeten toch "opbrengen"?

En waarom die "tonen zich ingezet te hebben"? Waarom discrimineren? Waarom niet toepassen op gewoonweg iedereen na een bepaalde leeftijd? We kunnen op elk individu een euro plakken in de zin van "wat heb je opgebracht" of "wat kost jij aan de staat"? Niet enkel allochtonen moeten toch "opbrengen"?
Ik bedoel daar gewoon bij dat, als men geen criminele feiten gepleegd heeft een verblijfsvergunning zou moeten krijgen

Nochtans komt het begrip van exact dezelfde mensen die begrip willen (of "verklaren" waarom) voor allochtonen die gaan rellen. En dezelfde mensen die de politie steunen als het tegen allochtonen is, steunen nu ook de politie. Die meme klopt dus langs geen kanten. Vanwaar heb je nu het idee dat er met een dubbele standaard gediscussieerd wordt?
Ik heb ook niet de indruk dat de politie zelf anders gereageerd heeft. Bij BLM moesten ze ook afwachten en alles door de vingers zien tot het te laat was, hier ook.

Ik heb ze bij de BLM-protesten nochtans niet zien chargeren met paarden en de wapenstokken, dus zeggen dat protesten met vooral donkere jongeren automatisch harder worden aangepakt lijkt hier eerder niet het geval. Nu waren het maar vnl. witte minderjarige kindjes, dus dan mochten de agentjes zich eens uitleven met de volle zege van beroepsamateur Philippe Close.

Ik heb ze bij de BLM-protesten nochtans niet zien chargeren met paarden en de wapenstokken, dus zeggen dat donkere jongeren automatisch harder worden aangepakt lijkt hier eerder niet het geval. Nu waren het maar vnl. witte minderjarige kindjes, dus dan mochten de agentjes zich eens uitleven met de volle zege van beroepsamateur Philippe Close.
Inderdaad. Zelden de politie er zo keihard zien invliegen.
Maar zelden de politie zo hard zien aangevallen worden ook.
https://www.dumpert.nl/?selectedId=8097147_7162c70c

Man, wat erger ik mij dood aan al die bleetsmoelen die het optreden van de politie in vraag stellen in Ter Kamerenbos. Ik las nu zelfs dat een criminologe vindt dat "Cavalerie niet meer van deze tijd is". :wtf:

Probleem: Een totaal gebrek aan respect voor de ordediensten, zelfs in die mate dat er fysiek geweld wordt gebruikt tegen politie-agenten en zelfs tegen politiehonden en politiepaarden.
Oplossing volgens criminologe: Ah, dan schaffen we de politiepaarden toch af?
-> Ah ja, want dat zal het probleem oplossen. :sarcastic: Serieus man, voor mij zou dat eerder een teken zijn om de cavalerie nog verder uit te breiden. Of zet desnoods politie-olifanten in, als sommigen dan toch denken de strijd te moeten aangaan met onze ordediensten.

Allemaal stoer lopen doen voor het oog van hun massaal filmende peers, in de hoop om de nieuwe YouTube/Instagram/TikTok/Facebook/...-held te worden, tot ze de gevolgen moeten dragen van hun eigen idioot gedrag. Dan gaan ze wenen en is het leven niet eerlijk. Als ze dan toch de stoere willen uithangen, waarom gaan ze dan niet eens een 24u-shiftje meedraaien op een Covid-afdeling?

Jongeren 75 jaar geleden: "Wij willen alles in het werk stellen om ons vaderland te verdedigen tegen die externe vijand!"
Jongeren vandaag: "Wij willen Feesten! Wij negeren dat er een externe vijand is en gaan zelfs de eigen maatregelen ter bestrijding van die vijand gaan bekampen!". Die gasten zouden beter allemaal een briefje in de bus krijgen dat ze opgevorderd worden in de strijd tegen Corona. Alleen maar positieve gevolgen:
- Meer helpende handen voor onze zorgsector
- Meer bewustzijn rond de aanwezigheid van die externe vijand, wat hun verwaand gedrag misschien ten goede zal komen
- Geen tijd meer om zich bezig te houden met het uitdagen van de ordediensten. Geen tijd meer om te wenen. Geen tijd meer voor zelfbeklag. Duty calls.

Dit is voor mij hét symbool van onze rotverwende, egocentrische softie-maatschappij waarin we terecht gekomen zijn. Bah.

Laatst bewerkt:
Mensen die echt denken dat je zo een opgefokte menigte kunt huiswaarts sturen door gewoon aub te zeggen hebben het toch mis hoor.
Ten eerste ga daar niet staan uitdagen en projectielen gooien, of dat nu hier is of in Brussel ... als de politie eerst vraagt om te vertrekken dan vertrek je.
Ten tweede zijn er hier mensen die op het covid forum staan te roepen dat het een schande is dat mensen de regels niet respecteren, maar hier nu vertellen dat de politie niet zo mocht optreden . Awel, ze zouden daar nog allemaal een coronaboete moeten krijgen, bovenop al de rest

Het filmpje van dat aandachtszoekend wicht die omver gelopen wordt door de cavalerie? Ben ik nu de enige bij wij mijn eerste gedacht daarbij was om dit fragment in zo'n deugddoend Karma-compilatiefilmpje te steken? Dat past daar toch perfect in?
Aandachtszoekend wicht: "Haha, zie mij hier stoer doen! Haha, ik negeer herhaaldelijk de politiebevelen! Haha, politie in gevechtsuniform doet mij niets! Haha, cavalerie doet mij nie..."
Cavalerie: *PATS*

Terug
Bovenaan