Kleine nieuwtjes

Agent is getraft voor zijn daden nu. (Te licht?)
Wat ik me dan toch afvraag als ik lees dat hij eerst is vrijgesproken; kan een rechter die een twijfelachtige uitspraak doet om het matje geroepen worden ( denk aan partijdigheid bvb) en is dat al eens gebeurd hier?

Agent is getraft voor zijn daden nu. (Te licht?)
Wat ik me dan toch afvraag als ik lees dat hij eerst is vrijgesproken; kan een rechter die een twijfelachtige uitspraak doet om het matje geroepen worden ( denk aan partijdigheid bvb) en is dat al eens gebeurd hier?
In geval van vermoedens van partijdigheid kan men u toch "wraken" ?

Verzoek van moderatie: Geen linken achter paywall posten zonder titel, uitleg of details.

Een plezante artikel inzake leefwereld van de typische verkavelingsvlaming

Wtf. Maaidagen???
Wat als je net die dagen je gras niet kan afrijden? Een paar schapen erop zetten?
( kan niet alles lezen)

Zalig, mensen hebben recht op rust.

kan een rechter die een twijfelachtige uitspraak doet om het matje geroepen worden ( denk aan partijdigheid bvb) en is dat al eens gebeurd hier?

Gelukkig kan dat niet. Een rechter kan geen onafhankelijk oordeel meer vellen als hij of zij tuchtrechterlijk kan vervolgd worden voor de inhoud van een vonnis.

Gelukkig kan dat niet. Een rechter kan geen onafhankelijk oordeel meer vellen als hij of zij tuchtrechterlijk kan vervolgd worden voor de inhoud van een vonnis.
En bij het aanstellen van een rechter is er werkelijk nooit iemand die zegt: "dat is een linkse met softie uitspraken, weg ermee" of omgekeerd?

Zijn mijn inziens ook 2 totaal andere zaken hé.

In corona tijden met 5000 man bijeenkomen om te feesten is verwerpelijk.
Maar van een andere categorie dan de politie aanvallen, wat een deel deed. Dat vind ik dan meer in dezelfde categorie met wat er in Blankenberge gebeurde.
Maar zoals ik al vaker zei: zolang we elke fout van de politie in de media gaan gooien en oordelen zonder alle feiten gaan we een vijandelijke sfeer tegen de politie blijven creëren en gaat dat geweld tegen de politie blijven toenemen.
Dat anti-politie gevoel zag je deze week oa hier, lees er de comments maar op na. Voor veel jongeren is dit al een uitgemaakte zaak omdat BV's, politici,... het eenzijdige verhaal van het "slachtoffer" in beeld brachten (kleur zal er ook wel mee te maken hebben).

Eerder op de week ook een stuk over politiegeweld in, godbetert, Mexico op TV waar een vrouw bij stierf. De media, bepaalde politici en groepen zijn echte een bepaalde narrative aan het opbouwen tégen de politie. En de gevolgen daarvan gaan we in onze maatschappij blijven zien, dat baart me eerlijk gezegd enorm zorgen. Want dat is wel onze laatste lijn als brave burgers.

Mijn woorden zijn nog niet koud of kijk daar is alweer een artikel over buitensporig politiegeweld.

Twitter zal weer los kunnen gaan.

Politie te paard loopt vrouw omver bij poging Ter Kamerenbos te ontruimen

Doelbewust iemand omverlopen met een paard en die bijna vertrappelen is allemaal heel proportioneel eh.
Het hellend vlak, ge weet het.

ik ben nog nooit omver gelopen door politie-paarden.
Know why? Als de politie mij verschillende keren vraagt het af te trappen dan trap ik het ook af.

Nu goed, 26 gewonde agenten en 7 gewonde politie-paarden en dan is dit een apart artikelwaardig en groter nieuws dan de zoveelste aanval op onze politie.

Toont ook weer aan dat sommige mensen het blijkbaar veel erger nemen dat mensen de gevolgen moeten dragen van hun gebrek aan het respecteren van de wet, ondanks herhalen en de 26 gewonde agenten gewoon negeren.
Terwijl dat ook allemaal maar vaders, moeders,... zijn die hun job doen.

Zou me niet verbazen dat een aantal van die gewonde paarden pepperspray van "de collega's" hebben ingeademd, als ik de beelden zo bekijk.

Cynisch ook dat de burgemeester de nadruk legt op de "organisatoren" aansprakelijk stellen i.p.v. de individuele relschoppers aanpakken. De gemakkelijkheidsoplossing zeker? Iedereen met een greintje verstand wist dat het evenement een (slechte) grap was.

Mijn woorden zijn nog niet koud of kijk daar is alweer een artikel over buitensporig politiegeweld.

Twitter zal weer los kunnen gaan.
Bwa, ik zag ook al artikels over de gewonde agenten dus denk dat beide kanten wel evenwaardig belicht worden.

Bwa, ik zag ook al artikels over de gewonde agenten dus denk dat beide kanten wel evenwaardig belicht worden.

Totaal niet mee eens.
Dit is de voorpagina nu op hln.

Daar onder aan kan je op meerdere artikels klikken. Daar is geen enkel artikel dat in de titel die aantallen gewonde agenten meldt.
Geen enkel.

Maar dit neemt weer prominent de plaats in en zal allicht ook weer mooi belicht worden op het nieuws.
En waarom? Omdat er op bepaalde social media over bericht wordt.

En dan kom ik opnieuw terug over die discussie over de handjes van Antwerpen en waarom het geen nieuws is dat dat op social media viraal gaat.
Twitter en co bepalen meer en meer de agenda van de gewone media en je ziet (ook hier) daar de rechtstreekse gevolgen van in onze reguliere media.

Daarnaast wordt er héél veel focus gelegd op enkele fouten bij politie-handhaving, totaal disproportioneel tov het aantal gewonde agenten.
We zijn héél goed bezig om een "haatcultuur" tov onze politie op deze manier te creëren.
Mocht er op deze manier disproportioneel bericht worden over het geweld dat allochtonen gebruiken zou het kot te klein zijn bij wijze van spreke.
Terwijl dat ook (net zoals bij de politie) een uitzondering is.
Maar daar wordt dan altijd angstvallig om heen gefietst om racisme te vermijden.
Problemen mag en moet je benoemen, maar het moet ook wel correct en proportioneel gebeuren.

26 agenten en 8 "feestvierders" gewond, maar de politie gebruikte buitensporig geweld volgens de aanwezigen. Hebben die dan op elkaar zitten motten misschien?

De beelden hier vind ik nu niet echt in het voordeel van de jongeren spreken bijvoorbeeld:

Op Facebook lees ik toch ook vooral reacties pro politie in dit geval. Twitter bekijk ik niet dus daar kan ik niks over zeggen.

De beelden hier vind ik nu niet echt in het voordeel van de jongeren spreken bijvoorbeeld:

Op Facebook lees ik toch ook vooral reacties pro politie in dit geval. Twitter bekijk ik niet dus daar kan ik niks over zeggen.
Ik heb al verschillende hallucinante beelden gezien. Een hele hoop crapuul bij elkaar.
Neemt echter niet weg dat de politie plichten heeft, en over die betreffende video waarbij ze een vrouw in de rug omver rijden kan je heel wat vragen stellen.

Dat pleit verder niemand van dat uitschot vrij hoor en je hoeft ook helemaal geen kant te kiezen tussen politie en protesteerders. Fuck dat binair denken.

Hebben die dan op elkaar zitten motten misschien?

vtm heeft beelden getoond van een politieagent die in de arm wordt gebeten door een politiehond. Agent die bij het chargeren zijn voet omslaat wordt bijvoorbeeld ook meegeteld ook bij de gewonden hé. En nee, ik wil het geweld tegen de politie helemaal niet vergoeilijken. Zonder details over de verwondingen kan je gewoon weinig conclusies trekken op basis van die cijfers.

Ik heb al verschillende hallucinante beelden gezien. Een hele hoop crapuul bij elkaar.
Neemt echter niet weg dat de politie plichten heeft, en over die betreffende video waarbij ze een vrouw in de rug omver rijden kan je heel wat vragen stellen.

Dat pleit verder niemand van dat uitschot vrij hoor en je hoeft ook helemaal geen kant te kiezen tussen politie en protesteerders. Fuck dat binair denken.
Ik kies ook geen kant, wou enkel duiden dat er niet enkel anti politie berichten gedeeld werden :)

Het probleem is dat op basis van 3 seconden kort beeld er weer gehamerd wordt op de wederkerende narrative van politie-geweld die al langer bezig is. Zoals eerder op de week de VRT die een geval van politiegeweld in Mexico zelfs uitgebreid bracht.

En die 3 seconden zijn gewoon veel te weinig om dat dan prominent naar voor te brengen.
Ik weet niet of hier al eens mensen paard gereden hebben, laat staan met zo een riothelm op. Zicht is allesbehalve, hoor.
Je weet het gewoon allemaal niet. En in een klimaat waar er bij een deel mensen al enorm veel weerstand is tegen de politie vind ik dat soort berichtgeving zonder nuance en zo prominent allesbehalve slim.

Terug
Bovenaan