Kleine nieuwtjes

ja, de mensen zijn nu al niet content, omdat we eigenlijk al aan het besparen zijn.
nu nog eens extra zo veel besparen... het gaat niet goed komen.

Een kerntakendebat doen waar je als overheid nog in wil tussenkomen. En in functie daarvan dan ook de duidelijke conclusie nemen dat als je niet in uw kerntaken of taken wil snijden dat je dan ergens anders het inkomen moet gaan halen.

Als iedereen met zijn handje open staat, dan heb je nu eenmaal veel geld nodig. En des te meer je korter bij de burger wil zitten en meer specifiek wil ingrijpen des te groter zijn de benodigde fondsen dan als je generalistische grote lijnen volgt.

Maw: Maakt niet uit wie de verkiezingen wint en wie er uiteindelijk aan de macht komt. We gaan hier drastisch moeten besparen. Geen geld voor nieuw beleid. Ik voorspel na ondertekening van het regeerakkoord een stakingsgolf van zo goed als alle sectoren.

Wat zijn de straffen eigenlijk als we er niet geraken? Smijten ze ons uit de EU?

Het zou misschien eens goed zijn als dit gebeurde.

Ik denk dat dat het slechtste is voor de gemiddelde belg of vlaming als dit zou gebeuren. Dat klinkt misschien tof want ze gaan eindelijk eens goed bestuur vormen. Totdat men merkt dat dat goed bestuur toch niet het goed bestuur is dat men in zijn gedachten heeft.

Het zou misschien eens goed zijn als dit gebeurde.

Ik denk dat dat het slechtste is voor de gemiddelde belg of vlaming als dit zou gebeuren. Dat klinkt misschien tof want ze gaan eindelijk eens goed bestuur vormen. Totdat men merkt dat dat goed bestuur toch niet het goed bestuur is dat men in zijn gedachten heeft.
Meteen een hoop belastingen erbij, en een hoop constructies en gunstregimes weg. Hoe hebben ze dat in Griekenland aangepakt uiteindelijk.

En meteen een monsteroverwinning voor al wat extreem en eurosceptisch is de verkiezingen erop.

Ik ben ook niet echt overtuigd dat de politieke cultuur dan plots gaat veranderen.

Meteen een hoop belastingen erbij, en een hoop constructies en gunstregimes weg. Hoe hebben ze dat in Griekenland aangepakt uiteindelijk.

En meteen een monsteroverwinning voor al wat extreem en eurosceptisch is de verkiezingen erop.

Ik ben ook niet echt overtuigd dat de politieke cultuur dan plots gaat veranderen.
Dat is volgens mij hetheen we echt nodig hebben, een mentaliteitswijziging, zowel bij politiek als bevolking.

In welke richting moet die mentaliteit dan wijzigen ?
Ik denk dat dat voor België wel duidelijk mag zijn: een deftige langetermijnvisie die het algemeen belang dient en eens echt deftig en doortastend beleid voeren i.t.t. altijd in verkiezingsmodus te zitten, struikelen over symbooldossiers en struisvogelpolitiek om stemmen te halen. Over het ganse politieke spectrum.

Maar ik weet dat zoiets niet sexy genoeg is dus ik maak mij geen illusies.

Ik denk dat dat voor België wel duidelijk mag zijn: een deftige langetermijnvisie die het algemeen belang dient en eens echt deftig en doortastend beleid voeren i.t.t. altijd in verkiezingsmodus te zitten, struikelen over symbooldossiers en struisvogelpolitiek om stemmen te halen. Over het ganse politieke spectrum.

Maar ik weet dat zoiets niet sexy genoeg is dus ik maak mij geen illusies.
Heeft niets te maken met sexy. Daarvoor krijg je geen stemmen.
Mensen geven niet om goed bestuur. Mensen geven om wat kan ik eraan overhouden. Wat kan ik krijgen.

Allez zo komt het bij mij over.

Die EPC opzoek tool is terug weggehaald.

Dat vind ik zelf wel een goed ding. Heb liefst zo min mogelijk informatie van jezelf of bezittingen die online staat (zeker als de interface dan ook te gebruiksvriendelijk is zodat iedereen het makkelijk kan vinden).

Misschien een trigger om bepaalde andere databases ook wat minder opzoekbaar te maken.

Terug
Bovenaan