If anything is die € 5000 voor particulieren een peulschil in een land waar salariswagens bestaan en beledigend voor de lagere of zelfs hogere middenklasse die géén salariswagen heeft.
Als ik voor m'n volgende wagen zou mogen kiezen tussen:
Veel zaken, inclusief waar de Vlaamse overheid voor bevoegd is en wat ze echt niet beter doet, zouden in dit land eens van een blanco blad herbekeken mogen worden.
Als ik voor m'n volgende wagen zou mogen kiezen tussen:
- Optie A: Ik krijg €5000 subsidie om een elektrische wagen te kopen tot max. € 40 000 BTW (waarbij overigens een wagen als een Volkswagen ID3 al geen optie is aan nieuwprijs).
- Optie B: Of ik krijg de keuze om een elektrische wagen te financieren door niet alleen de aankoopprijs te lenen en af te betalen met mijn brutoloon, maar ook zowel de omniumverzekering, het onderhoud, de brandstof/elektriciteit en zelfs de winterbanden, en dan vervolgens pas belastingen te betalen op het resterende loon...
Veel zaken, inclusief waar de Vlaamse overheid voor bevoegd is en wat ze echt niet beter doet, zouden in dit land eens van een blanco blad herbekeken mogen worden.

.