Kleine nieuwtjes

If anything is die € 5000 voor particulieren een peulschil in een land waar salariswagens bestaan en beledigend voor de lagere of zelfs hogere middenklasse die géén salariswagen heeft.

Als ik voor m'n volgende wagen zou mogen kiezen tussen:
  • Optie A: Ik krijg €5000 subsidie om een elektrische wagen te kopen tot max. € 40 000 BTW (waarbij overigens een wagen als een Volkswagen ID3 al geen optie is aan nieuwprijs).
  • Optie B: Of ik krijg de keuze om een elektrische wagen te financieren door niet alleen de aankoopprijs te lenen en af te betalen met mijn brutoloon, maar ook zowel de omniumverzekering, het onderhoud, de brandstof/elektriciteit en zelfs de winterbanden, en dan vervolgens pas belastingen te betalen op het resterende loon...
Ik zou voor optie B kiezen. Helaas is optie B enkel van toepassing voor mensen met de "juiste" werkgever, en heb ik niet meer de tijd/kans om de klok terug te draaien naar toen ik 18 was en andere keuzes te maken, wetende hoe een grote impact een eigen wagen op je budget heeft (op dit moment toch al makkelijk € 524 netto per maand). Indien ik dit met brutoloon zou mogen betalen, dan zou het me slechts de helft per maand kosten of minder, op een goed anderhalf jaar heb ik dan meer bespaard dan die premie van €5000.

Veel zaken, inclusief waar de Vlaamse overheid voor bevoegd is en wat ze echt niet beter doet, zouden in dit land eens van een blanco blad herbekeken mogen worden.

Dat is nog steeds zo, zelfs met die maatregel, dus wat is het probleem dan? (buiten zuiver ideologische weerstand dan).
Ik heb mijn probleem met die maatregel al uitgelegd? Lees mijn vorige post gewoon... Je mag die subsidie OK vinden hoor, daar is geen objectief correct of incorrect standpunt dus allemaal okay.

Ik zit volgens mij (en volgens een hele hoop stemwijzers telkens het weer tijd is) niet in 1 bepaald politiek kamp, dus ik voel me niet aangesproken door jouw opmerking over ideologische weerstand, maar heel ons politiek systeem is gebaseerd op ideologie dus waarom dat er bij moet begrijp ik ook niet goed.

niet noodzakelijk. Ik zie redelijk wat Fiat 500's gekocht worden door een groep van mensen als tweede auto, maar die groep hebben die 5000/3000/2000 euro niet nodig voor dat aan te kopen.

Dan blijft het nog altijd veel geld uitgegeven, maar met een verkeerd segment.
Zo kunnen we bezig blijven. Marginale families waarbij de papa en de mama 1 pakje sigaretten roken per dag, komt op €600 per maand, en dan zwijgen we nog over de blikjes Cara pils, verdienen geen kindergeld en dan is het ook verkeerd besteed. Laat staan wat krijgen die marginalen nog allemaal ieder jaar.

Veel geld uitgeven aan een verkeerd segment, moeten we daar echt op ingaan in dit land?

Zo kunnen we bezig blijven. Marginale families waarbij de papa en de mama 1 pakje sigaretten roken per dag, komt op €600 per maand, en dan zwijgen we nog over de blikjes Cara pils, verdienen geen kindergeld en dan is het ook verkeerd besteed. Laat staan wat krijgen die marginalen nog allemaal ieder jaar.

Veel geld uitgeven aan een verkeerd segment, moeten we daar echt op ingaan in dit land?
ik wist niet dat het doel van kindergeld het aankopen van Cara/sigaretten was? Verdraai dus geen dingen.

Over de running cost van een ev.
Ik verschoot nogal toen ik het onderhoudsschema van de E bekeek.
Transmissievloeistof en remvloeistof om de zoveel km eens vervangen en pollenfilter en thats it.
Of remmen vervangen en gewone check up.

Als ik er snel bij nadenk wat er wegvalt
-Olie en oliefilter
-benzinefilter
-luchtfilter
-bougies en "delco"ontstekingsmodules
-ketting en of multiriem (zit er eigenlijk een alternator of servoriem op een EV? )

-kosten uitlaatlijn en katalysator
-egr-klep /lambdasondes/..
-turbo

Onderbouwing is wel op zijn plaats als je zulke sterke uitspraken doet
ik wist niet dat het doel van kindergeld het aankopen van Cara/sigaretten was? Verdraai dus geen dingen.
Jij zegt dat die subsidie naar mensen gaat die het niet nodig hebben. Want de middenklasse heeft al geld genoeg.

Wel, ik zeg dat vele marginale doppers vele steunmaatregelen niet verdienen. Die hebben dat ook niet nodig. Wat krijgen die allemaal voor niets te doen? Veel te veel. Die dragen niets bij aan onze maatschappij. De middenklasse wel.

Het nadeel van zulke subsidies is dat de arme mensen altijd jaloers gaan zijn als de iets rijkere iets krijgen. Maar dan zijn de armere mensen wel zo dom dat ze niet beseffen dat ze zelf al belachelijk veel gekregen hebben. En dat het dan blijkbaar nog niet voldoende is voor hun want wee oh wee, zij krijgen iets dat ze sowieso toch niet kunnen betalen.

Boe hoe dat is niet eerlijk.

Hoeveel mensen hebben een uitkering door ziekte of geen werk? En wie denk je dat dat allemaal betaald? Niet Gert Verhulst hoor.

Laatst bewerkt:
Jij zegt dat die subsidie naar mensen gaat die het niet nodig hebben. Want de middenklasse heeft al geld genoeg.
nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat er een groep van mensen zal zijn, zowel uit de middenklasse als de hogere klasse, die sowieso van plan was die auto te kopen en dat nu met wat korting zal doen. 't is niet dat zo'n Fiat 500 niet verkocht, hé.

Die groep van mensen zal dus een aankoop doen deels met subsidiemiddelen, en die middelen hebben dus geen gedragsverandering veroorzaakt.
Horse zei:
Wel, ik zeg dat vele marginale doppers vele steunmaatregelen niet verdienen. Die hebben dat ook niet nodig. Wat krijgen die allemaal voor niets te doen? Veel te veel. Die dragen niets bij aan onze maatschappij. De middenklasse wel.
Ik vraag me af of ik hier deftig moet op antwoorden of indien ik dit als cafépraat na het drinken van carapils moet beschouwen.

Het is niet omdat je (objectief) geld verspilt, dat je het niet nodig hebt. Je kan het nodig hebben, maar verkeerd uitgeven.

Ik heb mijn probleem met die maatregel al uitgelegd? Lees mijn vorige post gewoon... Je mag die subsidie OK vinden hoor, daar is geen objectief correct of incorrect standpunt dus allemaal okay.

Ik zit volgens mij (en volgens een hele hoop stemwijzers telkens het weer tijd is) niet in 1 bepaald politiek kamp, dus ik voel me niet aangesproken door jouw opmerking over ideologische weerstand, maar heel ons politiek systeem is gebaseerd op ideologie dus waarom dat er bij moet begrijp ik ook niet goed.

Je probleem met die maatregel is inderdaad niet objectief ingegeven, wel ideologisch; aan je zelf geformuleerde voorwaarde blijft immers voldaan. Ik duid het enkel, zoals je op een forum kan verwachten; verder moet jij of niemand daar iets mee uiteraard.

Je probleem met die maatregel is inderdaad niet objectief ingegeven, wel ideologisch; aan je zelf geformuleerde voorwaarde blijft immers voldaan.
Nogal wiedes natuurlijk, dat een mening over een maatregel niet objectief is. Jouw mening daaromtrent is ook niet objectief. Zoals ik al zei: er is daar geen objectieve waarheid in, het hangt er maar vanaf waar je prioriteiten liggen. Ik begrijp dus niet goed waarom je post. Als je dat bij elke mening op dit forum moet komen 'duiden' dan ga je nog veel mogen posten.

Nogal wiedes natuurlijk, dat een mening over een maatregel niet objectief is. Jouw mening daaromtrent is ook niet objectief. Zoals ik al zei: er is daar geen objectieve waarheid in, het hangt er maar vanaf waar je prioriteiten liggen. Ik begrijp dus niet goed waarom je post. Als je dat bij elke mening op dit forum moet komen 'duiden' dan ga je nog veel mogen posten.

Mijn mening is inderdaad niet objectief; de afweging ten opzichte van jouw zelf naar voor geschoven voorwaarde (heel veel verdienen is heel veel afdragen en minder terugkrijgen), was dat dan weer wel. That's all :).

Motor = DC, lichten = AC
Een LED, halfgeleider, prefereert nochtans DC. Zit ook in de naam, halfgeleider, het geleidt dus maar half en enkel als de polarisatie correct is. :P

Volgens u hangen bij een wagen dus de lichten rechtstreeks aan de alternator? De alternator die een variabele snelheid kent.
En zou ik mijn lichten enkel maar kunnen aansteken als de motor draait?
Ik heb medelijden met al die mensen die hun batterij plat was omdat ze hun lichten niet uitgedaan hadden, dat kan dus helemaal niet! Zijn die even in het zak gezet!

Terug
Bovenaan