De prijzen van auto's zijn dan ook enorm hard de lucht in geschoten e.Twee jaar geleden had ongeveer de helft van de Belgen nog een budget van minder dan 25000 euro voor hun wagen over, het zou me dus echt wel sterk lijken dat dat op twee jaar tijd zo hard gestegen is dat 30000 euro nu de prijsklasse is waarin 'de meerderheid' shopt. En ja, HLN, maar het is gebaseerd op 400000 Vlamingen, dus dat kan je wel representatief noemen lijkt me.
Wij waren een paar jaar geleden van plan een nieuwe auto te kopen, een Skoda Octavia Combi, 150pk benzine. Zo een stockwagen kostte toen 24.500€.
Nu kost de goedkoopste gelijkaardige 34.000€ .
Ik heb nog steeds enorm spijt dat ik toen niet beslist heb om doe te kopen, nu kunnen we dat even niet meer betalen. Ook de overname van onze huidige is 10.000€ lager dan toen. Dwz dat als ik die nu zou willen kopen hij me 20.000€ meer zou kosten.
Dat is 10.000€ erbij op 3 jaar.
Zelfde verhaal met mijn pa zijn laatste bedrijfswagen, die wou gewoon dezelfde als zijn vorige maar pastte niet meer in het budget. Exact dezelfde (Mercedes C220) was 12.000€ duurder. Toen had hij een quasi full option, nu pastte een "kale" zelfs niet meer binnen het budget.

. Praktisch si dat ook weer héél moeilijk te behalen als je geen dorpen volledig wil laten doodbloeden. Maar ik ga geen nee zeggen tegen betere investeringen in openbaar vervoer... al hebben we daar sowieso het pas-binnen-10-jaar oplosbaar probleem van Brussel Zuid-Noord verbinding.