Gelukkig zijn ze in Hongarije nog altijd hongerig.Dat is gewoon omdat ze geen kalkoen meer willen zijn.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Gelukkig zijn ze in Hongarije nog altijd hongerig.Dat is gewoon omdat ze geen kalkoen meer willen zijn.

)Maar hoe onmenselijk is dit voor niet-mondige mensen!
Je kan dit beter via je huisarts laten doen, die diensten houden altijd ruimte vrij voor dringende gevallen.Geen idee waar het het best geplaatst wordt, maar past wel mooi bij @mac-bc zijn rant over kinderopvang.
Net een afspraak geboekt voor een MRI-scan: iemand die 2 beroertes heeft gehad op korte tijd.
Dokter wil MS/tumor/... uitsluiten.
Ziekenhuis 1: half oktober
Ziekenhuis 2: januari volgend jaar
Na +- 1,5 uur rondbellen: afspraak morgenavond.
Ik snap dat ziekenhuizen beperkte capaciteit hebben en dat het bij iedereen dringend zal zijn.
Voor mij is het huidige systeem perfect, want uiteindelijk worden we heel snel geholpen.
Maar hoe onmenselijk is dit voor niet-mondige mensen!
We hebben van heel nabij meegemaakt wat een te late diagnose voor dodelijke gevolgen kan hebben...
(En nu hopen dat er morgen niets abnormaal te zien is.)
Dat is dan opnieuw een bewijs dat je als patiënt mondig moet zijn.Je kan dit beter via je huisarts laten doen, die diensten houden altijd ruimte vrij voor dringende gevallen.
Dat is dan opnieuw een bewijs dat je als patiënt mondig moet zijn.
Het is een verwijzing via de huisarts en hij stelde niet voor om zelf te bellen.
Wel een verwijsbrief mee en de raad: best zo snel mogelijk gaan.
Bij iedereen zal het ook wel dringend of mogelijks dringend zijn en ik vermoed dat veel huisartsen geen tijd/zin hebben om ziekenhuizen af te bellen...
Ik heb alle ziekenhuizen in Oost-Vlaanderen met MRI opgebeld en niemand die me zei dat ze dit niet aanvaarden. Wel veel excuses dat het écht niet vroeger kon.Maar tegen mij is destijds gezegd geweest dat men geen afspraken door particulieren voor dergelijke scans aanvaardt.
Naja, veel geluk daarmee. Alle deftige huisartsen in de wijde omgeving hebben een patiëntenstop, inclusief de huisarts in kwestie.Ik zou dan ook eerder denken om een andere huisarts te zoeken...

Het feit dat hij niet zelf direct belt wijst erop dat de hoogdringendheid niet zo gigantisch is.Mogelijks is dit anders in Limburg. Maar tegen mij is destijds gezegd geweest dat men geen afspraken door particulieren voor dergelijke scans aanvaardt.
Juist zodanig dat de dokter die belt beter de dringendheid objectief kan inschatten dan wanneer den Renegade belt die zijn probleem toch wel het ergste van de volledige wereld inschat of die verwacht dat hij binnen 1 uur doodvalt als die foto niet genomen is.
Ik zou dan ook eerder denken om een andere huisarts te zoeken...
Ik heb alle ziekenhuizen in Oost-Vlaanderen opgebeld en niemand die me zei dat ze dit niet aanvaarden. Wel veel excuses dat het écht niet vroeger kon.
Ik geloof dat ik toen vergeten was om dit aan de secretaresse te geven. Eerste antwoord dat ik effectief kreeg was, sorry meneer dit is niet de juiste procedure. Vroeger werd dat gedaan, maar tegenwoordig niet echt meer.Staat er trouwens ook bij op de sites van de ziekenhuizen dat je enkel kan bellen naar hen als je een verwijsbrief hebt.
Dus dat je niet zou kunnen bellen als particulier is in O-Vl zeker onjuist.
.Het feit dat hij niet zelf direct belt wijst erop dat de hoogdringendheid niet zo gigantisch is.
Hij geeft mee er direct werk van te maken, dat lijkt me al voldoende.
Je kan als huisarts niet voor iedereen liggen bellen, want je verliest daar immens veel tijd mee. Als je ook nog maar 1 keer naar zo een dienst radiologie hebt gebeld weet je dat je daar even in de wachtrij hangt en hebt nog patiënten die ook uw aandacht verdienen.
Het probleem is dan ook niet de huisarts in kwestie maar het systeem van die MRI’s.
Het is een magnifiek systeem van beeldvorming, maar niet altijd terecht gaan mensen daaronder. De plaatsen zijn ook beperkt en men werkt de klok rond, maar er zijn gewoon te weinig plaatsen.
Je moet echt gaan shoppen per ziekenhuis en vooral niet kieskeurig zijn qua uur van onderzoek. Heel dat systeem is gewoon niet correct.
En extra toestellen is één zaak. Je moet ook de nodige radiologen hebben om de beelden te analyseren en er iets zinnigs over te zeggen hebben.
Was dat uiteindelijk niet een vrij theoretisch en marginaal verschijnsel? Je had in Nederland een partij die dat soort standpunten had, maar die hebben toch ook nooit veel potten gebroken dacht ik, en in het meer conservatieve België/Vlaanderen zal dat toch vooral een groot taboe geweest zijn. Ik betwijfel nu wel of dat veel invloed zal gehad hebben op geestelijken die kinderen misbruikten.Ik vond het niet zo een schandalig interview als sommigen anderen. Had wel een paar relevante punten. Onder meer de "vage contouren" waarin dat misbruik gebeurde.
Dat misbruik is schandalig en had nooit mogen gebruiken, en in vind het psychopathisch hoe die te werk gingen. Maar ik mis wel het aspect van de tijdsgeest, NL dat het decreminaliseren van pedoseksualiteit openlijk werd gepromoot door professoren/progressieven,... Niet om een apologie te bieden voor de daders, maar om ze ook eens even ter verantwoording te roepen, bij wijze van spreken .
![]()
Bisschop Bonny over "Godvergeten": "Geen priester geworden om dit te moeten opkuisen, maar wij doen het wel" | VRT NWS Nieuws
Hij wilde eigenlijk pas inhoudelijk reageren na alle afleveringen van het programma "Godvergeten", over seksueel misbruik in de Kerk. Maar Johan Bonny, bisschop van Antwerpen, wil toch al een lans breken voor de mensen die de kwestie al jaren opvolgen binnen de Kerk. "Waar ik moeite mee heb, is...www.vrt.be
Was dat uiteindelijk niet een vrij theoretisch en marginaal verschijnsel? Je had in Nederland een partij die dat soort standpunten had, maar die hebben toch ook nooit veel potten gebroken dacht ik, en in het meer conservatieve België/Vlaanderen zal dat toch vooral een groot taboe geweest zijn. Ik betwijfel nu wel of dat veel invloed zal gehad hebben op geestelijken die kinderen misbruikten.
Ja, maar ik vind het een beetje vreemd om de theorieën van "trendy progressieve geleerden" uit de jaren '60 -'70 te zien als een soort van verklaring/stimulerende factor voor kindermisbruik in het meest conservatieve instituut aanwezig in onze streek, dat denk ik al kinderen misbruikte ver voor een van die denkers geboren werd (en wat mogelijk was door de eeuwenlange macht die die kerk had).Sartre, Barthes, de Beauvoir, Deleuze, Foucault,... iedere trendy progressieve geleerde van de jaren zestig zeventig heeft openlijk het decriminaliseren van pedorelaties verdedigd hoor. Dat was ook aanwezig binnen de progressieve kringen.
Ja, maar ik vind het een beetje vreemd om de theorieën van "trendy progressieve geleerden" uit de jaren '60 -'70 te zien als een soort van verklaring/stimulerende factor voor kindermisbruik in het meest conservatieve instituut aanwezig in onze streek, dat denk ik al kinderen misbruikte ver voor een van die denkers geboren werd (en wat mogelijk was door de eeuwenlange macht die die kerk had).
Heb jij weet van een plotse stijging in het misbruik tijdens die periode?
Je mist het aspect van de tijdsgeest, zeg je, waarmee je toch aangeeft dat je verwacht dat die een invloed heeft.Je leest niet wat ik zeg
Was dat uiteindelijk niet een vrij theoretisch en marginaal verschijnsel? Je had in Nederland een partij die dat soort standpunten had, maar die hebben toch ook nooit veel potten gebroken dacht ik, en in het meer conservatieve België/Vlaanderen zal dat toch vooral een groot taboe geweest zijn. Ik betwijfel nu wel of dat veel invloed zal gehad hebben op geestelijken die kinderen misbruikten.

Seksuele meerderjarigheid ligt vandaag op 16 jaar en vanaf 14 jaar onder voorwaarden.In België komt dat vandaag de dag wel neer op dezelfde leeftijd (in principe 18, of 16 onder bepaalde voorwaarden).
Klopt, ik zat mis.Seksuele meerderjarigheid ligt vandaag op 16 jaar en vanaf 14 jaar onder voorwaarden.
Je mist het aspect van de tijdsgeest, zeg je, waarmee je toch aangeeft dat je verwacht dat die een invloed heeft.