Kleine nieuwtjes

Dolgelukkig Europa.

Nee, het is effectief een nieuwe realiteit. Product van.

Nu dit weer, eerst om die verongelukte jongen. Uiteraard de nieuwjaarsrellen.
Parijs een tijdje terug, meerdere rellen. De rellen onlangs in Nederland.
Wat nu snel in me opkomt. Je kan blijven opsommen.

Er broeit iets.
Het nieuwe normaal, regelmatig een afgebroken buurt, en agenten het ziekenhuis in.

En ik vermoed dat we het ergste nog niet eens gezien hebben.
Zeker niet nu de centen om ze te sussen op zijn met de gigantische budgetaire putten voor ons.
De kloven worden duidelijk alsmaar groter. Populisme, so be it.
Arme Oldskooler

Irakezen slaan homokoppel kebabzaak uit omdat ze er “te gay” uitzien​

Ik begon even te googlen om een alternatieve bron, waarbij ik gelijk 2 andere artikels vond over diezelfde kebabzaak. Knappe integratie.

Integratie van derde generatie mensen?
Tegen dan zou je toch al geïntegreerd moeten zijn denk ik dan. Of het zou moeten zijn dat deze personen die als normaal achten natuurlijk.

9 agenten gewond ondertussen.
Benieuwd of we nu ook massale steunbetuigingen gaan zien tegen politiegeweld.

Hier kan je bij de stories de plunderingen zien. Alleszins géén kleine groepjes amokmakers.
Provocatie en aanvallen op politie,....
Je moet dat snappen kay-gell, die jongeren hadden uiteraard geen andere keuze. Het was zelfs niet hun eigen keuze, ze zijn ertoe gedwongen.

hij draagt strakke broeken, heeft een boxer hondje, kookt graag en houdt van thailand: de kastdeur staat open, al wat hij nog moet doen is een stapje zetten :unsure:
En heeft een vrouwenjob!
Gelukkig is hij een man, waardoor hij daar uiteraard veel meer verdient dan zijn collega's.

Drie dagen verder nadat 36 agenten gewond geraakten in de nasleep van een BLM betoging die gebaseerd was op een filmpke van 10 seconden en waaruit alweer een doembeeld werd voort gebracht van de politie alsof deze zomaar random allochtonen oppakt en tegen de grond werkt.

Een demonstratie gebaseerd op fake news dus met enorme schade en 36 gewonde agenten als gevolg.
3 dagen verder en het leven gaat weer verder. Geen banners of vlaggen die het geweld op de politie-agenten aankaarten, geen premier die op gemeentepleinen een speech gaat geven,...
BLM als organisatie wordt niet op zijn verantwoordelijkheid gewezen door politici, media,...
Nog erger: de VRT maakt in zijn verslag er gewag van dat de mensen die voor het "goede doel" zijnde bestrijding tegen racisme nu het slachtoffer zijn.

Moet je je eens voorstellen dat na de siege of the capitol de media zou zeggen dat de mensen er stonden die gewoon een eerlijke uitslag wilden en de democratie dus wilden beschermen het slachtoffer waren van een kleine groep gekken die het capitol bestormden.

BLM als organisatie wordt niet op zijn verantwoordelijkheid gewezen door politici, media,...
Nog erger: de VRT maakt in zijn verslag er gewag van dat de mensen die voor het "goede doel" zijnde bestrijding tegen racisme nu het slachtoffer zijn.
Nog even en we krijgen hier ook dodelijke slachtoffers tijdens BLM rellen, zoals in de USA vorig jaar. Best gewoon meteen verbieden, als ze toch al op voorhand weten dat het is om te rellen of de politie aan te vallen.

Nog even en we krijgen hier ook dodelijke slachtoffers tijdens BLM rellen, zoals in de USA vorig jaar. Best gewoon meteen verbieden, als ze toch al op voorhand weten dat het is om te rellen of de politie aan te vallen.
Heel gevaarlijk precedent. Als dat de manier is om mensen het zwijgen op te leggen, dan ga je als kwaadwillende mee "protesteren" met mensen die een tegengesteld gedachtegoed hebben, maak je daar wat rellen, et vwalla, de tegenpartij wordt verboden te protesteren.

Heel gevaarlijk precedent. Als dat de manier is om mensen het zwijgen op te leggen, dan ga je als kwaadwillende mee "protesteren" met mensen die een tegengesteld gedachtegoed hebben, maak je daar wat rellen, et vwalla, de tegenpartij wordt verboden te protesteren.

Van mij moet het niet verboden worden. Ik vind dat alle demonstraties mogen doorgaan.
Maar er zijn 3 gelijkaardige betogingen geweest met 3 keer enorme rellen en aanvallen op de politie. Terwijl andere betogingen per direct verboden worden en iedereen administratief opgepakt, denk maar aan bijv de anti-corona betoging of deze tegen de regering enkele weken geleden.
100-den mensen opgepakt.
Hier laten ze ze maar doen en draait het 3 keer uit op dit soort geweld.
Een beetje rechtlijnigheid mag toch wel...

Van mij moet het niet verboden worden. Ik vind dat alle demonstraties mogen doorgaan.
Maar er zijn 3 gelijkaardige betogingen geweest met 3 keer enorme rellen en aanvallen op de politie. Terwijl andere betogingen per direct verboden worden en iedereen administratief opgepakt, denk maar aan bijv de anti-corona betoging of deze tegen de regering enkele weken geleden.
100-den mensen opgepakt.
Hier laten ze ze maar doen en draait het 3 keer uit op dit soort geweld.
Een beetje rechtlijnigheid mag toch wel...
Daar ga ik volledig mee akkoord.

Tienduizenden Belgen die 65-plusser in huis nemen, verliezen fiscaal voordeel​

De overgrote meerderheid van de 70.000 personen die een familielid van 65-plus thuis opvangen, zal 1.400 euro minder belastingvoordeel krijgen.

Terug
Bovenaan