Kleine nieuwtjes

Wat is de discussiewaarde van roddels en vage insinuaties verspreid door leugenachtige rioolwebsites?

Er zijn een aantal redenen waarom ik deze geruchten toch vermeldenswaardig vind:

  • In het verleden is gebleken dat verschillende van die roddels die werden verspreid door deze websites ook waar bleken te zijn
  • Naast deze websites blijken er heel wat mensen te zijn die de geruchten bevestigen
  • Het is opvallend dat Conner net nu aankondigt om wat meer onder de rader blijven
  • De woordvoerder van Conner heeft bevestigt dat er effectief aan klacht is geweest (het lijkt me onwaarschijnlijk dat Pnews dit gewoon uit zijn duimt zuigt)

Dat gezegd zijnde blijft het natuurlijk nog altijd niet meer dan dat: een gerucht. Maar wel een vermeldenswaardig gerucht.
 
Er zijn een aantal redenen waarom ik deze geruchten toch vermeldenswaardig vind:

  • In het verleden is gebleken dat verschillende van die roddels die werden verspreid door deze websites ook waar bleken te zijn
  • Naast deze websites blijken er heel wat mensen te zijn die de geruchten bevestigen
  • Het is opvallend dat Conner net nu aankondigt om wat meer onder de rader blijven
  • De woordvoerder van Conner heeft bevestigt dat er effectief aan klacht is geweest (het lijkt me onwaarschijnlijk dat Pnews dit gewoon uit zijn duimt zuigt)

Dat gezegd zijnde blijft het natuurlijk nog altijd niet meer dan dat: een gerucht. Maar wel een vermeldenswaardig gerucht.
Welke website? Want ik hoop niet dat we PNWS bedoelen. Opnieuw, dan moet je toch echt wat meer je opzoekwerk gaan doen.
P-Magazine is net als 'tScheldt al vaker veroordeeld. Maar vaker dan veroordelingen, staan er gewoon "opiniestukken" in die totaal fout zijn. Zoals hier:
- https://factcheck.vlaanderen/factch...r-gevaccineerden-geboosterden-intensieve-zorg
- https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/07/29/check-ongeval-blokkade-boerenprotesten-foto/

Eén van hun "journalisten", Debels, is al veroordeeld ivm zijn boek over Vredeseilanden. Waarna hij zei: ik ben geen echte journalist, voor mij gelden andere regels. Tja.

Dus in het verleden is al vaker gebleken dat hun roddels niet klopten dan dat ze wel klopten. Ik zou me niet op het track record beroepen, als ik van jou was, dan kom je net als bij 'tScheldt bedrogen uit.

Welke mensen bevestigen de geruchten? Anonieme berichtjes op Twitter die zo vaag zijn dat het kan gaan van een heterorelatie tot bi tot pedofilie. Dus geen enkele formele bevestiging.

De woordvoerder van Conner heeft bevestigd dat er een klacht is geweest: “Ze werd echter geseponeerd wegens geen feiten”, en degene die ze geuit heeft, heeft gelogen om Conner af te kunnen persen, en dat ook toegegeven. Dat is het enige wat je weet.
 
Welke website? Want ik hoop niet dat we PNWS bedoelen. Opnieuw, dan moet je toch echt wat meer je opzoekwerk gaan doen.
P-Magazine is net als 'tScheldt al vaker veroordeeld. Maar vaker dan veroordelingen, staan er gewoon "opiniestukken" in die totaal fout zijn. Zoals hier:
- https://factcheck.vlaanderen/factch...r-gevaccineerden-geboosterden-intensieve-zorg
- https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/07/29/check-ongeval-blokkade-boerenprotesten-foto/

Eén van hun "journalisten", Debels, is al veroordeeld ivm zijn boek over Vredeseilanden. Waarna hij zei: ik ben geen echte journalist, voor mij gelden andere regels. Tja.

Dus in het verleden is al vaker gebleken dat hun roddels niet klopten dan dat ze wel klopten. Ik zou me niet op het track record beroepen, als ik van jou was, dan kom je net als bij 'tScheldt bedrogen uit.

Welke mensen bevestigen de geruchten? Anonieme berichtjes op Twitter die zo vaag zijn dat het kan gaan van een heterorelatie tot bi tot pedofilie. Dus geen enkele formele bevestiging.

De woordvoerder van Conner heeft bevestigd dat er een klacht is geweest: “Ze werd echter geseponeerd wegens geen feiten”, en degene die ze geuit heeft, heeft gelogen om Conner af te kunnen persen, en dat ook toegegeven. Dat is het enige wat je weet.

Dat 't Scheldt journalistiek van het laagste allooi is trek ik niet in twijfel. Maar er zijn ook andere elementen en het is de combinatie ervan die het voor mij vermeldenswaardig maken.

Het kunnen allemaal leugens zijn, maar dan moet het toch zeer goed gecoördineerd zijn. Tot en met het indienen van een officiële klacht.
 
Dat 't Scheldt journalistiek van het laagste allooi is trek ik niet in twijfel. Maar er zijn ook andere elementen en het is de combinatie ervan die het voor mij vermeldenswaardig maken.

Het kunnen allemaal leugens zijn, maar dan moet het toch zeer goed gecoördineerd zijn. Tot en met het indienen van een officiële klacht.
Goed, maar dan blijven er van je vier punten dus geen enkele over. Ja, dat Conner even wat gas terug neemt na een voorzitterscampagne. Dus dan moet hij wel een pedofiel zijn, toch?

Welke leugen moet nu al goed gecoördineerd zijn? Er is iemand die iets zegt, en er zijn leugenachtige websites die dat oppikken en opblazen zoals ze altijd al hebben gedaan. En op Twitter zijn er mensen die "dat ook wel eens gehoord hebben", maar "dat" is dan wel telkens iets anders. Dus zoals Sir.Killalot zegt: niet meer dan roddels en vage insinuaties verspreid door leugenachtige websites.
 
Het lijkt op basis van de info die we nu hebben, plausibeler dat er een trollenleger een lastercampagne gestart heeft na zijn herverkiezing als voorzitter omdat hij het net iets te goed aan het doen is voor sommigen.
Als je het over een gecoördineerde leugen hebt, lijkt het me aannemelijker dat de leugen daar zit hoor. Van een toevallige timing gesproken.
 
Maar dat was een valse klacht. Officiële klachten kunnen ook valselijk gebruikt worden hoor, en dat was hier dus blijkbaar het geval. Meer zelfs, de klacht werd gebruikt om Rousseau af te persen. Dus dat heeft er dan toch niets mee te maken?

Dat zegt de woordvoerder van Conner. We weten niet wat de aanklager zelf hierover te zeggen heeft, toch? Als we het artikel mogen geloven is alles wat we nu weten dat de klacht werd geseponeerd. Maar niet waarom.
 
Goed, maar dan blijven er van je vier punten dus geen enkele over. Ja, dat Conner even wat gas terug neemt na een voorzitterscampagne. Dus dan moet hij wel een pedofiel zijn, toch?

Welke leugen moet nu al goed gecoördineerd zijn? Er is iemand die iets zegt, en er zijn leugenachtige websites die dat oppikken en opblazen zoals ze altijd al hebben gedaan. En op Twitter zijn er mensen die "dat ook wel eens gehoord hebben", maar "dat" is dan wel telkens iets anders. Dus zoals Sir.Killalot zegt: niet meer dan roddels en vage insinuaties verspreid door leugenachtige websites.

Voor de duidelijkheid: ik beweer niet dat Conner een pedofiel is hè. Voor mij is het ook niet meer dan een opeenstapeling van geruchten. Ik legde gewoon uit aan @Sir.Killalot waarom ik vind dat deze roddel toch wat meer gewicht heeft dan de gemiddelde roddel op café en dus wel besproken mag worden.
 
Het lijkt op basis van de info die we nu hebben, plausibeler dat er een trollenleger een lastercampagne gestart heeft na zijn herverkiezing als voorzitter omdat hij het net iets te goed aan het doen is voor sommigen.
Als je het over een gecoördineerde leugen hebt, lijkt het me aannemelijker dat de leugen daar zit hoor. Van een toevallige timing gesproken.
Dat lijkt in het huidige klimaat ook wel mogelijk eerlijk gezegd.
 
Voor de duidelijkheid: ik beweer niet dat Conner een pedofiel is hè. Voor mij is het ook niet meer dan een opeenstapeling van geruchten. Ik legde gewoon uit aan @Sir.Killalot waarom ik vind dat deze roddel toch wat meer gewicht heeft dan de gemiddelde roddel op café en dus wel besproken mag worden.
Maar wat valt er te bespreken? Het gaat over extreem vage insinuaties, dus het is enerzijds totaal niet duidelijk wat er hem precies ten laste zou gelegd kunnen worden en anderzijds ook totaal niet verifieerbaar. Wat moeten we daar in hemelsnaam over bespreken?

Als al exact bekend zou zijn wat het probleem precies is, zouden we een debat kunnen voeren (zie bvb de concrete(re) beschuldigingen tegen Lindemann). Maar nu?
 
Maar wat valt er te bespreken? Het gaat over extreem vage insinuaties, dus het is enerzijds totaal niet duidelijk wat er hem precies ten laste zou gelegd kunnen worden en anderzijds ook totaal niet verifieerbaar. Wat moeten we daar in hemelsnaam over bespreken?

Als al exact bekend zou zijn wat het probleem precies is, zouden we een debat kunnen voeren (zie bvb de concrete(re) beschuldigingen tegen Lindemann). Maar nu?

Goh dit is toch het actualiteitstopic? Misschien zijn mensen wel geïnteresseerd in die geruchten. Maar ik begrijp je punt wel.

Edit Crew: Topic over de Syrische asielzoeker afgesplitst.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: Nrt
Dat zegt de woordvoerder van Conner. We weten niet wat de aanklager zelf hierover te zeggen heeft, toch? Als we het artikel mogen geloven is alles wat we nu weten dat de klacht werd geseponeerd. Maar niet waarom.
Wist je dat er geen aanklager is als er geen rechtzaak is? En een rechtzaak is er pas als een klacht niet geseponeerd werd (allez, ruwweg).
 
Het hele verhaal rond De Croo is dan ook niet strafbaar en puur privé (heeft geen verband met zijn werk). Logisch dat men dit niet publiek maakt.

ALS er iets strafbaars zou zijn rond Conner Rousseau, dan mag men dat natuurlijk openbaar maken. Maar onbetrouwbare geruchten (wat ze voorlopig zijn), dat is strafbaar als je dat publiek maakt (wat niet wilz eggen dat we hier niet mogen schrijven OVER het feit dat anderen dat doen).

Ook als iets privé is kan dat toch nog altijd relevant zijn ?

Als een politieker iets legaal hypocriet doet bijvoorbeeld, kan dat toch mensen hun stem en opinie beïnvloeden.

En dat van de Croo heeft toch zeker een impact op een groep mensen hun opinie en stem gedrag. In de VS en UK was dat allang opgeblazen op tv met alle gevolgen van dien.

Een beetje het verhaal zoals bij Corona waarbij de media niet te veel in wilt gaan tegen de lijn van de regering. Een grote taak van de media is juist mensen opjutten en boos maken, wat in België enkel bij zorgvuldig uitgezochtte en bijna irrelevante topics word gedaan.
 
Een grote taak van de media is juist mensen opjutten en boos maken, wat in België enkel bij zorgvuldig uitgezochtte en bijna irrelevante topics word gedaan.
Euh, wat? Ik heb geen bachelor in de journalistiek of weet ik veel, maar dat durf ik toch heel sterk te betwijfelen.

Laat voor mij persoonlijk die Amerikaanse en Britse toestanden maar ginder. Door altijd maar die 'sappige' rotzooi te posten verval je juist meer en meer in een systeem dat enkel gedreven wordt door persoonlijke aanvallen en waar de persoon belangrijker wordt dan wat ze te zeggen hebben, en kijk maar eens naar de USA hoe dat kan aflopen. Laat dat constante moddergooien maar ginder.

Dat van Corona is trouwens zever, reportages over mensen die het moeilijk hadden waren schering en inslag, en bij elk overleg kwam er ook iemand van de benadeelde partij (meestal de horecavereniging enzovoorts) aan het woord. Er was toen zelfs enorm veel commentaar (ook hier) op hoe veel mediabedrijven toen aan doemberichten deden en de bevolking aan het opjutten waren in plaats van neutraal te blijven.
 
Een grote taak van de media is juist mensen opjutten en boos maken
Kan je dit even verduidelijken? Imo is de enige taak van (nieuwsmedia) onafhankelijk berichten over zaken. Opjutten hoort daar geenszins bij. Als door de onafhankelijke berichtgeving er mensen boos zijn, dan is dat een gevolg. Geen doel.
 
Bekijk bijlage 19591

Niet direct actua, maar wel vaak interessa t voor actua: bevolkingsdichtheid over gans Europa. Vlaanderen mooi te herkennen.

Dit is wel echt een heel slechte visualisatie hé. De verschillende gebieden in Vlaanderen lijken in dezelfde categorie te vallen als pakweg Parijs, Londen, Rome... Weinig serieus. Om nog maar te zwijgen over Spanje. Daar woont dus blijkbaar geen kat eens je Madrid uit rijdt? :laugh:
 
Dat is een gerucht dat al meer dan een jaar de ronde doet, o.a. dat hij het leuk zou hebben met Aster Nzeyimana...
Als je alle geruchten moet geloven zijn het gangbangs met Viktor Verhulst, Kobe Ilsen, Conner, Aster enzovoort. Niet exclusief gay, maar er is veel overlap. Ik heb dat al wel van inmiddels verschillende mensen ‘uit het milieu’ gehoord. :unsure:

Maar zo lang ik het niet met eigen ogen zie…

Nu eerlijk gezegd: ik zou er niet van verschieten. Maar bovenal: het kan mij geen klote schelen wie wat doet in zijne privé. Zo lang dieren en kinderen worden uitgesloten, you do you.
 

Enkele ministers van Buitenlandse Zaken (waaronder die van ons) doen een oproep om buitenlands EU beleid niet meer met unanimiteit goed te keuren, maar enkel via een gekwalificeerde meerderheid. Waarbij één land niet de hele Unie kan blokkeren.

Goede evolutie denk ik.
 
Terug
Bovenaan