Kleine nieuwtjes


Ferme studie van de UGent. Hetgeen achter de paywall niet gelezen. Maar rechts iemand die gewoon verzorgd is met een effen t-shirt, links iemand met platgelegd stro inclusief nektapijt en full print shirt. Natuurlijk gaat die persoon rechts een betere indruk achterlaten.
Ik vermoed dat HLN nu wel zelf die studie zal gereduceerd hebben tot die twee foto's.
 

Ferme studie van de UGent. Hetgeen achter de paywall niet gelezen. Maar rechts iemand die gewoon verzorgd is met een effen t-shirt, links iemand met platgelegd stro inclusief nektapijt en full print shirt. Natuurlijk gaat die persoon rechts een betere indruk achterlaten.

Vind je het niet raar om sarcastisch te doen over een studie terwijl je het HLN artikel niet eens hebt gelezen? Uw commentaar is echt belachelijk.
 
Vind je het niet raar om sarcastisch te doen over een studie terwijl je het HLN artikel niet eens hebt gelezen? Uw commentaar is echt belachelijk.
Kan je er dan bij uitleggen waarom zijn commentaar belachelijk is? Ik kan de intro lezen en daarin lijkt de rode draad toch te zijn dat iemand die er 'mooi' uit ziet, meer kans maakt dan een 'lelijk' persoon?
Wat overeenkomt met @Carrion zijn commentaar, bv een nektapijt wordt over het algemeen niet als 'mooi' aanvaard.
 

Via die link kan je pdf downloaden. TLDR:

- elektriciteitsproductie van kernenergie daalt onder de 50%, een daling van 6TWh tov 2021.
- op basis van gas steeg van met 1TWh.
- hernieuwbare elektriciteitsproductie blijft stevig toenemen. Komende jaren voornamelijk door onshore wind & zonne-energie.
- enkele windstille zomermaanden in '22 tov winderige zomermaanden in '21 maakt dat offshore wind minder elektriciteit gegenereerd heeft vorig jaar.
- nog nooit zoveel elektriciteit geëxporteerd als vorig jaar (6,6TWh netto export). Die doemberichten van enkele politici (blackout etc etc) mogen toch de vuilbak in.

We zijn er nog lang niet, maar het gaat toch de goede kant uit.

(ik heb deze post gedubbelpost, staat ook in de energiethread, dat de mods maar kiezen waar ie blijft staan)
 
Kan je er dan bij uitleggen waarom zijn commentaar belachelijk is? Ik kan de intro lezen en daarin lijkt de rode draad toch te zijn dat iemand die er 'mooi' uit ziet, meer kans maakt dan een 'lelijk' persoon?
Wat overeenkomt met @Carrion zijn commentaar, bv een nektapijt wordt over het algemeen niet als 'mooi' aanvaard.

Omdat die studie van Stijn Baert (en dat is toch geen niemendal op vlak van arbeidsdiscriminatie) een kwantitatief onderzoek is. Hij vond dat 'minder mooie' mensen (niet per se ronduit 'permanent' lelijk, vermoed ik, wel e.g. dik, met acné, zichtbare wijnvlek, onverzorgd haar, etc.) tot 40% minder kans hebben om aangenomen te worden in vergelijking met mensen die een 'gewoon' (boven)gemiddeld uiterlijk hebben (zoals de man rechts op de foto). Dat is toch wel heel wat genuanceerder dan die café-oneliner van @Carrion. Iedereen ouder dan 12 en die al vaker dan 3 keer buiten is gekomen weet dat looks matter, maar wie kon daar een cijfer op plakken? Juist ja, dat was ook het doel van dat onderzoek.

Nuja, moest ik tijd hebben om de paper te lezen (ipv de usual HLN garbage), dan zou ik dat doen. Want met ordinale variabelen (that is, fysieke aantrekkelijkheid) en bevragingen zit je al gauw met grote problemen van externe validiteit. Ook wel benieuwd hoe hij problemen mbt confounding en omitted variable(s) bias heeft aangepakt. Maar bon, dat wordt mss lectuur voor aan het zwembad volgende maand.
 

Holy shit, hoe is dit zo onder de rader voorbij gegaan. Daar in Brussel zijn ze ook niet snel beschaamd. El Kaouakibi zou er trots op zijn.
 
kind zou niet geraakt zijn door een kogel, maar door een microgolfoven die ontplofte door een kogelinslag
Hoeveel pech kan je hebben
 
Achja, die brave zieltjes hadden er toch o-zo'n spijt van. Het was een vergissing. Als we ze maar zouden terughalen en een zoveelste kans geven, dan zou het wel in orde komen. :ironic:

In de vergeetput met zo'n figuren aub.
 
kind zou niet geraakt zijn door een kogel, maar door een microgolfoven die ontplofte door een kogelinslag
Hoeveel pech kan je hebben
de pech lag er vooral in dat ze in een criminele familie is geboren.

Vraag me nu wel af wat er in een microgolfoven zit dat zo kan ontploffen.
 
de pech lag er vooral in dat ze in een criminele familie is geboren.

Vraag me nu wel af wat er in een microgolfoven zit dat zo kan ontploffen.
Dat vraag ik me ook af.
Ze zijn mss al bezig om de daden v de daders te minimaliseren en ze te bepamperen.
Het word wss weer een spijtig ongeluk ofzo
Zo gaat het hier in belgie
 
Achja, die brave zieltjes hadden er toch o-zo'n spijt van. Het was een vergissing. Als we ze maar zouden terughalen en een zoveelste kans geven, dan zou het wel in orde komen. :ironic:

In de vergeetput met zo'n figuren aub.

Absoluut. Maar we kunnen zo'n mensen niet levenslang opsluiten beweren sommigen hier dan, we moeten die een tweede kans, met die 2 dan tot de oneindigste macht. Vergeetput inderdaad, moet geen letterlijke put zijn, mag een cel zijn met een matras, 4 witte muren, en een raampje.

Andermaal een zichtbaar gevolg van het falen van onze justitie en het jaar is nauwelijks begonnen.

de pech lag er vooral in dat ze in een criminele familie is geboren.

Vraag me nu wel af wat er in een microgolfoven zit dat zo kan ontploffen.

Idd, foute familie, zéér jammer voor dat kind.

Zuivere speculatie, maar met héél veel pech vermoed ik de magnetron zelf, de vacuümbuis die de microgolven van de microgolf oven opwekt, ... technisch gezien zou ik denken dat dat eerder zou imploderen dan exploderen, maar dat zal qua rondvliegende scherven niet veel verschil maken... dat ding kan ook heet worden. Anders zou ik het niet weten... véél brute pech en gewoon het glas van het venstertje? Eén kleine glasscherf op de foute plek kan ook dodelijk zijn hé, zeker bij een kind.
 
de pech lag er vooral in dat ze in een criminele familie is geboren.

Vraag me nu wel af wat er in een microgolfoven zit dat zo kan ontploffen.
Een getemperde glazen plaat van een kilo waar een kogel doorvliegt aan +500 meter per seconde zal nogal wat rondvliegende scherven maken.
Zo'n stukje in je hals of dijbeen en je bloedt al snel slagaderlijk bloed aan een hels tempo.
Als je niet weet hoe je zo'n situaties aanpakt dan ben je binnen een paar minuten dood.
 
Je mag hier gerust verder op ingaan in politiek & actua, maar:
1) rechts is niet enkel N-VA/Vlaams Belang
2) néé, het is niet zo dat N-VA volledig racistisch is.

Misschien is het semantisch, racistisch is sowieso al te hard (/incorrect) verwoord, maar rechtse partijen hebben toch gewoon een vele malen etnocentrisch karakter. Zie je ook gewoon terug bij dat kiespubliek.
 

De bedoeling van de Irandeal was om de veroordeelde Iraanse terrorist Assadollah Assadi te ruilen voor Vandecasteele. Maar volgens het Hof moet België weten dat Iran Assadi vrij zal laten, wat de rechten zou schenden van tien mensen die aan een aanslag van Assadi ontsnapten.

uiteindelijk zouden die 10 mensen daar toch geen last meer van ondervinden, terwijl die mens zot weg te rotten…

ik weet nu niet wat hij in Iran ging doen, maar als een ruil mogelijk is, en voor die reden niet kan door gaan, dan heb ik het daar toch moeilijk mee, en vind ik toch da er maar om de medemens gegeven word als het men uitkomt…
 
Laatst bewerkt:

De bedoeling van de Irandeal was om de veroordeelde Iraanse terrorist Assadollah Assadi te ruilen voor Vandecasteele. Maar volgens het Hof moet België weten dat Iran Assadi vrij zal laten, wat de rechten zou schenden van tien mensen die aan een aanslag van Assadi ontsnapten.

uiteindelijk zouden die 10 mensen daar toch geen last meer van ondervinden, terwijl die mens zot weg te rotten…

ik weet nu niet wat hij in Iran ging doen, maar als een ruil mogelijk is, en voor die reden niet kan door gaan, dan heb ik het daar toch moeilijk mee, en vind ik toch da er maar om de medemens gegeven word als het men uitkomt…[/I]
Het is een rare kronkel van Grondwettelijk Hof vind ik. Een raar precedent ook, volgens hen moeten mensen die een moordpoging plegen in de gevangenis, anders zijn de mensenrechten van de slachtoffers geschaad. Kan misschien nog wel gebruikt worden voor het probleem met veel te vroeg vrijgelaten criminelen, dat dat een schending van de mensenrechten zou zijn door de Belgische overheid.
 
Het is een rare kronkel van Grondwettelijk Hof vind ik. Een raar precedent ook, volgens hen moeten mensen die een moordpoging plegen in de gevangenis, anders zijn de mensenrechten van de slachtoffers geschaad. Kan misschien nog wel gebruikt worden voor het probleem met veel te vroeg vrijgelaten criminelen, dat dat een schending van de mensenrechten zou zijn door de Belgische overheid.
Verschil lijkt me wel dat in de Irandeal specifiek voor 1 persoon een wet wordt gemaakt, terwijl het vervroegd invrijheidstellen aan algemene criteria onderworpen is.
 
Terug
Bovenaan