Kleine nieuwtjes

De Lijn moet al 8 jaar lang besparen maar de luchthaven van Antwerpen blijft subsidies krijgen. DIt is precies de Antwerpse ipv Vlaamse regering.

Schandalige beslissing. Regionale luchthavens zijn niet winstgevend.

Dan kan je de NMBS ook beter op de schop doen.
Wat is dat nu weer voor een vergelijking. De NMBS wordt gesubsidieerd omdat die een maatschappelijk nut heeft: auto’s van de weg halen en vervoer mogelijk maken voor mensen zonder auto.

Of ben je van mening dat vliegtuigen momenteel hetzelfde maatschappelijk nut hebben dan treinen?

Wat is dat nu weer voor een vergelijking. De NMBS wordt gesubsidieerd omdat die een maatschappelijk nut heeft: auto’s van de weg halen en vervoer mogelijk maken voor mensen zonder auto.

Of ben je van mening dat vliegtuigen momenteel hetzelfde maatschappelijk nut hebben dan treinen?

Ik reageerde op een post die enkel over het winstoogmerk van de luchthavens sprak. Dat is voor mij geen argument.

Voortaan mogelijk om (digitaal) afbetalingsplan te vragen voor verkeersboetes

De overheid heeft de laatste jaren blijkbaar door dat veel mensen moeite hebben met de afbetaling van rekeningen en dat zo'n onverwachte en soms heel dure verkeersboete die daar dan nog eens bovenop komt, dan al helemaal niet past in het plaatje. Door alles in schijven te laten betalen (meestal zonder interesten), zijn er zeer zeker meer mensen die ook effectief zullen betalen.

Procederen voor een rechtbank als een mens moeite heeft met betalen kost gewoon geld. En gaat die mens dan betalen na de uitspraak? Neen dus. Want niks van niks is niks. Iemand die geen eigendom heeft en niet kan betalen, gaat nog steeds niet (kunnen) betalen.

zo'n afbetalingsplan aanvragen gaat niet voor een rechter komen hoor.
en iemand die geen eigendom heeft, niks heeft, niks kan betalen... kan die dan een auto, verzekering, brandstof, etc betalen om boetes mee te gaan rijden?

zo'n afbetalingsplan aanvragen gaat niet voor een rechter komen hoor.
en iemand die geen eigendom heeft, niks heeft, niks kan betalen... kan die dan een auto, verzekering, brandstof, etc betalen om boetes mee te gaan rijden?
Er rijden er genoeg rond met een ongekeurd wrak van €1000, zonder verzekering en rijbewijs.
Ze hebben enkel nog €50 nodig voor wat brandstof en je kan al rondrijden.
Soit, dat zij ook niet de personen die een afbetalingsplan gaan aanvragen maar je hoeft niet veel geld te hebben als je echt wil rondrijden met een auto.

Percies gewoon overal gerommel in de wereld, Noord Korea die drone's over Zuid Korea stuurt, China een recordaantal keer heet luchtruim van Taiwan binnen komt.
2023 gaat nog plezant worden.

Maar Servië gaat wellicht niets beginnen in Kosovo omdat er een NAVO-vredesmacht aanwezig is. Noord-Korea is gewoon weer aan het trollen en China zal nog altijd pissig zijn maar ik denk niet dat het klaar is om oorlog te voeren om Taiwan. Iedereen is nu bezig om zijn chipsafhankelijkheid af te bouwen, maar dat is een proces dat nog lang gaat duren.

Hoezo 2023, we hebben nog vijf dagen om er een spetterend 2022 van te maken :unsure:
28/12: de verschrikkelijke Yeti is gespot in het ijskoude VS en verovert de Oval Office
29/12: Poetin valt uit het raam
30/12: de bomma van Familie sterft en het VTM-kantoor wordt bestormd door bomma's die het niet willen geloven
31/12: Kim Jong-Un gaat in duet met Mariah Carey

2023 gaat nog plezant worden.

Maar Servië gaat wellicht niets beginnen in Kosovo omdat er een NAVO-vredesmacht aanwezig is. Noord-Korea is gewoon weer aan het trollen en China zal nog altijd pissig zijn maar ik denk niet dat het klaar is om oorlog te voeren om Taiwan. Iedereen is nu bezig om zijn chipsafhankelijkheid af te bouwen, maar dat is een proces dat nog lang gaat duren.
Het is maar wat je plezant noemt zeker. Imo brengt dit gewoon overal menselijk leed die eigenlijk voor niks nodig is. Ik snap eigenlijk die territoriale drang niet.

Het is maar wat je plezant noemt zeker. Imo brengt dit gewoon overal menselijk leed die eigenlijk voor niks nodig is. Ik snap eigenlijk die territoriale drang niet.
Ik vrees dat het een onomkeerbaar neveneffect is van macht: die drang naar meer. In ideale omstandigheden wordt dat onder controle gehouden en getemperd, maar de omstandigheden zijn niet ideaal.

Tgoh ja, das niet nieuw en ook niet vreemd. Tis niet dat de dierenwereld zo vreedzaam is. Maar ge zou wel verwachten dat de mens met zijn redeneringsvermogen al wat slimmer zou zijn. Maar de geschiedenis leert ons dat we niets van de geschiedenis leren. De ene groep blijft zich beter voelen dan de andere en we blijven onszelf als mensen verdelen. Triest, maar imo zal dat nooit veranderen.

Terug
Bovenaan