Ik vind dat er nogal overdreven gereageerd wordt op een boutade. We liggen precies weer meer wakker van Anuna dan van de klimaatverandering zelf.
Maar je mag toch meer en beter verwachten van iemand die zoveel invloed heeft op onze schoolgaande jongeren? Ik heb echt de indruk dat hier die invloed wordt onderschat, zij stelt misschien haar hele leven en zelfs professionele carrière in het teken van het klimaat, zij zal daar dan ook effectief carrière mee kunnen maken, maar dat geldt absoluut niet voor 99,99% van de jongeren die daar achter haar aan het spijbelen zijn.
Dat zij dan met dergelijke fatalistische boodschap komt, en dan mag @Solide die nog downgraden tot een hyperbolische uitspraak, ze heeft wel effectief letterlijk gezegd dat het geen zin heeft een diploma te halen, mag het toch niet verwonderen dat daar reactie op komt? Het discours dat ze brengt is gewoon verkeerd. Het heeft geen zin om een diploma te halen dus spijbelen maar jongens, het is de schuld van de oude witte mannen,... neen, niet iemand waarvan ik wil dat mijn kinderen ze volgen laat staan naar opkijken en doen wat ze hen opdraagt.
Wat bedoel je daar nu juist mee? Die mensen proberen dit al 30-40 jaar duidelijk te maken en niemand heeft geluisterd? Dus waarom zou men dat nu ineens wel doen?
Ik begrijp je punt niet helemaal vrees ik. Dat er voortrekkers zijn voor de klimaatzaak is absoluut een goede zaak én hard nodig, maar ik hoop gewoon dat die wat andere inhoud hebben en een ander discours volgen dan Anuna De Wever.
Laatst bewerkt:
. We liggen precies weer meer wakker van Anuna dan van de klimaatverandering zelf.