Kleine gsm-vraagjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb de laatste versie van mijn OS en van de app. Ik wil muziek slepen naar een van de bibliotheken maar ze 'vallen' er niet in. Hoe krijg ik in godsnaam (lokale) muziek vanop mijn desktop in een van de bibliotheken?
 

Al je bestanden bijeenbrengen in de Muziek-map​

Afhankelijk van de manier waarop je onderdelen in Muziek hebt geïmporteerd, is het mogelijk dat de onderdelen in je bibliotheek op verschillende locaties staan (bijvoorbeeld in een andere map of op een ander opslagapparaat).
Je kunt ervoor zorgen dat de Muziek-map alle bestanden in je bibliotheek bevat, zodat je de bibliotheek bijvoorbeeld eenvoudig naar een nieuwe computer kunt verplaatsen.
  1. Kies 'Archief' > 'Bibliotheek' > 'Orden bibliotheek' in de Muziek-app
    644303d199b1bf61827a5854ae4867f8.png
    op de Mac.
  2. Schakel het aankruisvak 'Verzamel bestanden' in.
    De bestanden blijven op de oorspronkelijke locatie staan. Van deze bestanden wordt alleen een kopie in de standaardmap geplaatst.
//


Bestanden toevoegen aan de bibliotheek zonder ze naar de Muziek-map te kopiëren​

Wanneer je een onderdeel dat al op je computer staat toevoegt aan je bibliotheek, wordt automatisch een kopie van het bestand in de Muziek-map geplaatst. Het oorspronkelijke bestand blijft op de huidige locatie staan.
Je kunt deze instelling wijzigen, zodat bestanden wel aan je bibliotheek worden toegevoegd, maar niet aan de Muziek-map. Dit is bijvoorbeeld handig als je bestanden liever op een externe schijf bewaart, maar ze wel in Muziek wilt zien.
  1. Kies in de Muziek-app
    644303d199b1bf61827a5854ae4867f8.png
    op de Mac 'Muziek' > 'Voorkeuren' en klik vervolgens op 'Bestanden'.
  2. Schakel het aankruisvak 'Kopieer bestanden naar map 'Music Media' bij toevoegen aan bibliotheek' uit.
Als je nu een bestand naar de bibliotheek sleept, wordt het onderdeel in Muziek weergegeven, maar wordt het originele bestand hierbij niet gekopieerd of verplaatst.

Bron: Apple
 
Ik kan geen muziek vanop mijn bureaublad naar de bibliotheek slepen, er gebeurt gewoon niets :-/
 
Laatst bewerkt:
Iemand enig idee hoe ik naar YouTube kan luisteren terwijl ik andere apps zoals Safari gebruik? Die picture in picture knop heb ik namelijk (nog) niet 🤔
 
Bij mij staat de live functie eigenlijk altijd aan bij het nemen van foto's, maar dat neemt natuurlijk veel opslagruimte in. Kan ik al mijn live photos converteren naar "gewone" foto's in één keer?
 
Iemand enig idee hoe ik naar YouTube kan luisteren terwijl ik andere apps zoals Safari gebruik? Die picture in picture knop heb ik namelijk (nog) niet 🤔
YouTube Vanced is wat je zoekt.

Geen idee hoe goed het werkt op iPhone, maar ik gebruik het dagelijks op Android. (Vooral voor podcasts te beluisteren in de auto)
 
Nog iemand die de batterij van de AirTag al heeft moeten vervangen?
Ik kreeg daarnet een melding dat de batterij bijna op is.
Ik gebruik het ding vrij weinig en heb het bij de launch aangekocht dus dat is al bij al een 4-tal maanden gebruikt.
Jammer, aangezien ze promoten dat de batterij een jaar meegaat...
 
Mijn iPhone laadt moeilijk op in die zin dat deze enkel oplaadt indien het kabeltje in een bepaalde houding zit.

Vermoedelijk stof ofzo in de connector. Hoe los ik zoiets het eenvoudigste op?
 
Nog iemand die de batterij van de AirTag al heeft moeten vervangen?
Ik kreeg daarnet een melding dat de batterij bijna op is.
Ik gebruik het ding vrij weinig en heb het bij de launch aangekocht dus dat is al bij al een 4-tal maanden gebruikt.
Jammer, aangezien ze promoten dat de batterij een jaar meegaat...
Zelf opgelost door het ding eens te ontkoppelen en terug toe te voegen via iPhone.
Vreemd...toch een bugje ofzo.
Mijn iPhone laadt moeilijk op in die zin dat deze enkel oplaadt indien het kabeltje in een bepaalde houding zit.

Vermoedelijk stof ofzo in de connector. Hoe los ik zoiets het eenvoudigste op?
Zeker dat het niet de kabel is?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan