Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Maar daarstraks ging hij zijn FCNCA verkopen om OXY bij te kopen.Gisteren schreef hij hier letterlijk nog dat hij beetje UBS zou terugkopen als FCNCA 1300-1400 staat.
Waarom zou zijn mening op 1 dag zijn veranderd?![]()
Nee je hebt zeker een punt dat het gevaarlijk is, maar mijn kennis en leefwereld beperkt zich eerlijk volledig tot tech. Ik ken niks van andere sectoren en waarderingen en laat me dus graag inspireren door anderen die er duidelijk meer verstand van hebben.Maakt dat UBS plots onkoopwaardig?
Ik raad je trouwens aan om uw eigen beleggingen niet volledig te laten afhangen van iemands tips/mening. Want daar lijkt het wel op als ik afga op jouw posts. Maar misschien ben ik er volledig naast..
Dat doet trouwens niets af aan de kwaliteit van Janus' comments.
BAC twijfel ik wat.@JanusDR : UBS en BAC nog koopwaardig nu?
Normale hoofdreden dat Buffett groete posities normaal niet verkoopt is dat het meer aan belastingen kost dan te houden zelfs als het underperformed.BAC twijfel ik wat.
Vroeger zou ik gezegd hebben kopen onder de 30 en full erin aan 25, maar ik heb iets gehoord in interviews met Moynihan dat mij niet aanstond.
Bijkomend stond Buffett zijn commentaar mij niet aan toen hij op de annual meeting over BAC gevraagd werd.
Hij zei dat hij niet verkocht omdat hij 10 jaar geleden zélf de transactie geïnitieerd had via die warrants.
Dat is Buffett-speak voor 'het zal idd geen super investering zijn, maar omdat ik mijn betrouwbaarheid moet behouden en omdat de investering ook niet slecht zal zijn, verkoop ik niet.'
Domme vraag misschien, maar zijn die opties onmiddellijk waardeloos als de koers onder jouw optieprijs duikt? Kan je die niet gewoon laten staan tot de BAC-koers terug stijgt?Deze even terug oppikken om toe te geven dat je gelijk had. Afgelopen maanden redelijk wat losses moeten slikken door BAC Call opties...
Call positie geopend toen BAC voor het eerst onder de 30$ dook, waarna de regional banks begonnen te failen en de bankensector over de breedte verder naar beneden getrokken werd. Richting earnings extra posities geopend omdat de koers imho echt laag stond en ik geen slechte resultaten verwachtte. Initieel leek dit de goede beslissing, resultaten waren OK en mijn verliezen waren gerecupereerd. Maar een dag later zat een volgende regionale bank al in slechte papieren en vanaf toen ging het enkel down hill.
(Dure) les geleerd, all time profits quasi door 2 gedeeld...
"The market can remain irrational longer than you can remain solvent" ga ik niet rap meer vergeten.
Vanaf nu gaan we het wat voorzichter aanpakken![]()
Nee, die zijn uiteraard niet meteen waardeloos als de koers onder de optieprijs duikt. De overblijvende looptijd en de volatiliteit zijn ook parameters die de premium bepalen, naast de intrinsieke waarde.Domme vraag misschien, maar zijn die opties onmiddellijk waardeloos als de koers onder jouw optieprijs duikt? Kan je die niet gewoon laten staan tot de BAC-koers terug stijgt?
Dus je verliezen zijn tot nu toe virtueel?Nee, die zijn uiteraard niet meteen waardeloos als de koers onder de optieprijs duikt. De overblijvende looptijd en de volatiliteit zijn ook parameters die de premium bepalen, naast de intrinsieke waarde.
Je kan opties zeker laten staan tot de koers terug weer stijgt, maar uiteraard enkel tot aan de expiratiedatum. Eenmaal die verstreken is zijn de opties uiteraard waardeloos. Indien je optie out of the money is zal bij gelijkblijvende koers en volatiliteit de waarde iedere dag afnemen tot aan expiratie.
Nog even en Buffet zal rechtstreeks van jou moeten kopen als hij nog Oxy wilMoh, een gigantische zak margin bijgekregen door de grote stijging van FCNCA positie de laatste dagen.
Positie Oxy met 5% uitgebreid aan 58,5.
Aangezien hij geen controlebelang zal nemen, neem ik het wel.Nog even en Buffet zal rechtstreeks van jou moeten kopen als hij nog Oxy wil

Margin: Beleggen met geleend geld....dat zal Buffett niet graag horenMoh, een gigantische zak margin bijgekregen door de grote stijging van FCNCA positie de laatste dagen.
Positie Oxy met 5% uitgebreid aan 58,5.

Buffett en Munger deden niet anders in hun eerste 10 jaar.Margin: Beleggen met geleend geld....dat zal Buffett niet graag horen![]()
Helaas niet, waren opties die ik geopend had rond half Maart, +/- 60 DTE (days until expiration) die aflopen op 19 mei. Komt niet meer goed tegen dan, afgesloten zodat er toch nog iets van waarde overbleef.Dus je verliezen zijn tot nu toe virtueel?