Kleine Beursfeiten

Ik denk dat je er volledig naast zit.
Pieter is werkzaam bij Econopolis. Janus heeft al meermaals stevige kritiek geuit op Geert Noels.
De man in dat artikel is schijnbaar ook nog maar 2-3 jaar aan het werk. Ik schat Janus een stuk ouder.
En uit zijn posts valt ook af te leiden dat hij best vermogend is en bijzonder veel reist. Als ik me goed herinner sprak hij ergens van 60 vluchten op 1 of 2 jaar, wat opnieuw niet matcht met een jonge/junior portfolio analyst die net van de schoolbanken komt.

Ik noem het mijn 'Janus portefeuille'
- BRK.b (40%)
- Oxy (25%)
- FCNCA (35%)
Brk staat niet super goedkoop.

Ook niet superduur, daar niet van.
Wel beter dan S&P500 momenteel.

Buffett kocht brk terug aan gemiddeld 305 vorige maanden.

Pieter is werkzaam bij Econopolis. Janus heeft al meermaals stevige kritiek geuit op Geert Noels.
De man in dat artikel is schijnbaar ook nog maar 2-3 jaar aan het werk. Ik schat Janus een stuk ouder.
'Grappige' anekdote: die gast zat vorige week dicht bij mij op de vlucht nr de US en ik hoorde hem tegen een kennis praten over zijn werk bij Noels en bij KBC daarvoor.

Die Econopolis fondsen vroeger al opgezocht en die bleken een stuk minder te doen dan de index, waardoor je je kon afvragen wat die daar eigenlijk al 15 jaar doen.

Jullie broek zakt waarschijnlijk af van verbazing van het feit dat Geertje eigenlijk vooral een verkoper is van fondsjes met behulp van zijn personal branding imago van 'serieuze economist'.

Gelukkig is OXY een aandeel waarvan de earnings niet relevant zijn aangezien Buffett sowieso koopt onder de $60.

FCF gezakt naar 1.7B voor Q1 oxy :frown:
Hopelijk petrol rest vh jaar gemiddeld boven de 80$...productie iets omhoog en 647M van de preferred afgekocht. Nog 9.3B te gaan....

Ik denk dat je er volledig naast zit.
En uit zijn posts valt ook af te leiden dat hij best vermogend is en bijzonder veel reist. Als ik me goed herinner sprak hij ergens van 60 vluchten op 1 of 2 jaar, wat opnieuw niet matcht met een jonge/junior portfolio analyst die net van de schoolbanken komt.
er staat ook "Ik ben mee betrokken bij het beheer van het klimaatfonds bij Econopolis en ik tracht dat zelf ook toe te passen. Aandelen als Sika, Linde en Autodesk voldoen daaraan volgens mij.'"

Zie jij Janus dat al zeggen?
Alles wat Janus hier zegt kan ook verzonnen zijn natuurlijk.

FCF gezakt naar 1.7B voor Q1 oxy :frown:
Hopelijk petrol rest vh jaar gemiddeld boven de 80$...productie iets omhoog en 647M van de preferred afgekocht. Nog 9.3B te gaan....
Ja toch weinig zaken om blij van te worden in die Q1 earnings van Oxy.
Compleet saai earnings rapport zonder verrassingen, zoals ik het graag heb.

Enige item is de capex van 1,5B ipv 1,1B gemiddeld per kwartaal.
Als dat frontloaded capex is, ok.
Indien niet, dan is capex van 4,3B per jaar nr 6B, wat niet goed is tenzij legitieme redenen.

Vandaar, zien wat ze daarover op conference call zeggen.

Wat FCNCA resultaten betreft: ook geen grote verrassingen, zoals ik het graag heb.

Iets meer taxes dan ik had verwacht, eens zien hoe dat komt.
Maar dat is het mooie aan een margin of safety van 50%, dan kan je er al eens 10% naast zitten :)
Of het nu 1400 of 1500-1700 waard was, maakte voor de aankoopbeslissing aan 950 absoluut niets uit.

Ook benieuwd naar de conference call om te weten hoe de evolutie van deposits ea. na het kwartaal was, april en mei dus.

Wat FCNCA resultaten betreft: ook geen grote verrassingen, zoals ik het graag heb.

Iets meer taxes dan ik had verwacht, eens zien hoe dat komt.
Maar dat is het mooie aan een margin of safety van 50%, dan kan je er al eens 10% naast zitten :)
Of het nu 1400 of 1500-1700 waard was, maakte voor de aankoopbeslissing aan 950 absoluut niets uit.

Ook benieuwd naar de conference call om te weten hoe de evolutie van deposits ea. na het kwartaal was, april en mei dus.
Goede inschatting en toptip!

Wanneer doe je ze dan weg, aan 1400 of aan 1700? :p

Goede inschatting en toptip!

Wanneer doe je ze dan weg, aan 1400 of aan 1700? :p
Ik had mijn ubs positie verkocht om nog meer fcnca te kopen toen het vorige week terug onder de 1000 zakte.

Dus aan 1300-1400 ga ik er een beetje ubs mee kopen.
Of nog meer oxy als het naar 50-55 zou zakken.

Ik had mijn ubs positie verkocht om nog meer fcnca te kopen toen het vorige week terug onder de 1000 zakte.

Dus aan 1300-1400 ga ik er een beetje ubs mee kopen.
Of nog meer oxy als het naar 50-55 zou zakken.
Ok thx voor het antwoord. Nog eens je analyse van UBS terug lezen want met FCNCA heb je me alvast een mooie bonus gegeven :)

thx om dat te delen

Mooie profit - top tip dikke merci Janus - voel me wel niet comfy met 80% in 1 aandeel. EDIT: ook al wetende dat inderdaad potentieel tussen 1.300-1.800 zit op langere termijn.

Ga zien wat idd OXY nog doet - als ze er nog wat % van af doen dan is het een mooie switch om te maken

Terug
Bovenaan