Kleine Beursfeiten

Is de waarde van shell x4 gegaan? Je bedoelt dan door het dividend want de koers is nog ongeveer hetzelfde als 20 jaar geleden.
Shell was/is inderdaad een goede investering, Ik heb ze hier ook.

Is de waarde van shell x4 gegaan? Je bedoelt dan door het dividend want de koers is nog ongeveer hetzelfde als 20 jaar geleden.
Akkoord.
Nu dat Shell's nieuwe CEO wat terugkrabbelt inzake renewable focus, is het niet ondenkbaar dat het waarderingsverschil met US peers eindelijk ook wat begint af te nemen.
En in de tussentijd vloeit elk kwartaal een mooi dividend binnen. Een dividend dat, dankzij de cut in 2020 en de hoge olieprijzen, veel progressiemarge heeft vanaf het huidige niveau.

Andere posities in de sector:
BP (vergelijkbaar verhaal als hierboven) en Occidental (Buffett, deleveraging, carbon capture, ...)

Goed nieuws: Buffett zal Oxy niet in zijn geheel kopen, dus het risico dat hij ermee gaat lopen als het naar 50 zakt is weg ;-)

Was zeer positief over positie van oxy in Permian en zijn longterm warrants.

Hij zei ook iets dat er al 0,5B van zijn preferente aandelen teruggekocht waren.
Dat kan enkel als oxy een shitload aan aandelen teruggekocht heeft afgelopen maanden...

Dikke koopkans als het aandeel zakt maandag door retailspeculanten die de headline zien 'Buffett gaat oxy niet kopen'.

Berkshire is ook Chevron aan het verkopen, maar die stond vrij duur en is actief in refining. En er komt heel wat refining capaciteit op de markt de komende jaren, dus de monsterwinsten van de afgelopen 2 jaar zullen daar verdwijnen.

Laatst bewerkt:

De koers is een platte pannenkoek en het dividend is gezakt.

Wat is daar dan zo goed aan. :thinking:

Doe eens een simulatie van beleggen in Big Tech vs Shell, wrs een opportuniteitskost van een villa met zwembad.

Er is een fase waarin je inderdaad moet investeren in ''big tech'' ,en een levensfase waar rustig dividenden laten binnenstromen om er gewoon van te leven ook leuk is.

Ik zit mentaal in die laatste fase, laat het maar gewoon komen, en alles wat binnenkomt is tof.

De koers is een platte pannenkoek en het dividend is gezakt.

Wat is daar dan zo goed aan. :thinking:

Doe eens een simulatie van beleggen in Big Tech vs Shell, wrs een opportuniteitskost van een villa met zwembad.

Facebook laatste 5y? Of yahoo? Of wat exact?
Of een of ander random cherry picked aandeel met de hoed van captain hindsight?

Big tech zal het de laatste X jaar wel in het algemeen (lees: bv. S&P500 info tech) wel beter gedaan hebben dan Shell. Maar zoals @oxbow1 ook al aangaf: als je voor stabiliteit in combinatie met dividend wil ipv een rit op de "crazy tech train", is Shell een degelijke keuze.

Shell heeft de afgelopen 10 jaar gemiddeld ruim 3% dividend per jaar uitgekeerd, doe er nog ~1% per jaar koersstijging bij en je zit op 4%. Wat minder dan de doorsnee ETF maar op lange termijn wel een deftig rendement zonder gigantische koersschommelingen als we 2020-2021 even buiten beschouwing laten (en wat ook maar een tijdelijke dip was)

PacWest al +150% of zo sinds dieptepunt ? Ik heb don en vrij niet echt gevolgd. Is de rente naar beneden gedonderd of zoiets? Powell was toch niet zo soft ?

PacWest al +150% of zo sinds dieptepunt ? Ik heb don en vrij niet echt gevolgd. Is de rente naar beneden gedonderd of zoiets? Powell was toch niet zo soft ?
Op Bloomberg Surveillance was er in de week een gast die zei dat het een zeer degelijk bank was met een sterk aanzien bij de consument - werd naar beneden geduwd door shorters volgens hem.

Herinner mij zijn naam niet, maar het was niet Janus, dus heb het maar gewoon genegeerd en niks gekocht

Terug
Bovenaan