JanusDR
Well-known member
Wat dan?UBS heeft toch alleszins al gedaan wat ik nooit verwacht had![]()

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wat dan?UBS heeft toch alleszins al gedaan wat ik nooit verwacht had![]()

Wat dan?![]()

Mijn excuses, het is immers geen sinecure om het niveau en volume te kunnen halen van jouw eindeloze reeks van succesvolle en gedetailleerde bedrijfsanalyses op dit forum!Jou Oxy doen vergeten
Al meer dan 5 pagina's geen Oxy!![]()

8 juli 2022 op het forumIemand Novo Nordisk aan't volgen?
Gezien ik binnenkort nog eens naar Spanje ga, kreeg ik de vraag van familie om daar Ozempic te gaan halen. Had daar nog nooit van gehoord, maar besloot het eens te googlen. Blijkbaar zou dat dus een 'magisch' obesitas middeltje zijn van NVO. Verkoopt zo goed dat het amper nog beschikbaar is.
Is zeer jammer, gezien dat medicijn ontwikkeld is en dient voor diabetespatiënten, maar leuk neveneffect is dus dat de kilo's er ook afvliegen.
Gezien 25% van de wereldbevolking te zwaar is, lijkt me dat wel een serieuze markt dat ze kunnen aanboren. Nog niet echt in de cijfers geduikt maar aandeel is in de laatste 6m wel al +60% gegaan. Margin of safety weg, of potentieel nog altijd niet volledig ingeprijsd![]()

Ozempic is ook de nieuwste rage precies.

Het één sluit het ander niet uit natuurlijk, maar AI zorgt voor (veel) meer headlines, dat wel.8 juli 2022 op het forum
Heb het ook al een aantal maanden zitten bekijken.
Waar iedereen bezig is over AI, is dit eigenlijk dé revolutionaire ontwikkeling van de komende jaren
Probleem is:
1) zullen er effectief op grote schaal ook geen grote bijwerkingen optreden?
2) Hoeveel is ingeprijsd? (Komt al op cnbc, dus het is al gekend bij het grote retailpubliek in de usa)
3) Kunnen anderen een evenwaardig alternatief maken? Dus wat is het competitieve voordeel van specifiek Novo Nordisk?
indien 1 en 3 ok, dan is novo nordisk een easy jackpot.
Het staat in de sterren geschreven dat zoiets zal terugbetaald worden in de gezondheidszorg, indien veilig.
Maar ik ken er momenteel te weinig van, dus ik blijf er nog af.
marktpotentieel is te groot.Novo Nordisk brengt het onder de naam Wegovy op de markt als vermageringsmiddel, maar het is nog niet beschikbaar in België, geloof ik.Is zeer jammer, gezien dat medicijn ontwikkeld is en dient voor diabetespatiënten, maar leuk neveneffect is dus dat de kilo's er ook afvliegen.
Wat ga je doen met dit idee? Huidige positie verkopen en gedurende 2023 terugkopen? Of positie gewoon uitbreiden indien daalt?Ik denk trouwens dat we van UBS nog wat gepercipieerde verrassingen zullen krijgen.
Want stel je in de plaats van het management.
Je hebt net de koop van de eeuw gedaan, met nog wat garantie van de overheid erbovenop.
Je zou moeten een absolute dommekloot zijn om dan in de volgende kwartalen af te komen met gigantische meerwaarden, want dan zie je van hier dat je bakken kritiek krijgt en misschien wat overwinst belasting wetgeving onder druk van de menigte.
Wat je dus doet is alle verliezen in de komende kwartalen pompen, nu het geheugen nog te vers is.
Dan komt er geen kritiek van bevolking of overheid, want : "zie je wel, wij UBS hebben wel degelijk veel probleem-assets gekregen, we maken verliezen door deze overname, dus de goedkope prijs en de garanties waren zeker niet overdreven!".
Misschien worden dat nog bijkoopmomenten in het aandeel.
Om daarna vanaf 2024 rustig de winsten beetje bij beetje te laten inkicken bij geleidelijke verkoop van de andere assets, geamortiseerd over een paar jaar.
Waarbij het de bevolking niet meer interesseert want het is al te lang uit het nieuws.
Het tweede.Wat ga je doen met dit idee? Huidige positie verkopen en gedurende 2023 terugkopen? Of positie gewoon uitbreiden indien daalt?
Novo Nordisk is al 10y een jackpot. A bit late to the party.

Uhhh, dat is omdat je niet ChatGPT moet gebruiken maar Bing aangezien die resultaten van het internet raadpleegt.Trouwens: om op tirzepatide te komen, heb ik eens Chatgpt gebruikt voor de lol.
"what is the name of the weight loss drug of eli lilly"
--> Wegovy.
Knol verkeerd dus. Voor iets dat dus nogal straightforward is, vind ik.
Totaal onbruikbaar om info op te zoeken voorlopig, aangezien je toch zelf moet gaan dubbelchecken op Google achteraf voor feitelijkheid.

Vreemd, want ik gebruik de bing Chatgpt.Uhhh, dat is omdat je niet ChatGPT moet gebruiken maar Bing aangezien die resultaten van het internet raadpleegt.
what is the name of the weight loss drug of eli lilly
Searching for: eli lilly weight loss drug name
Generating answers for you…
Eli Lilly’s new weight loss drug is called Tirzepatide and it has been approved by the FDA for blood glucose management in Type 2 diabetics1. It is also known as Mounjaro2. It has shown substantial potential in a large Phase 3 study1. However, concerns are mounting about who will actually be able to afford it3.

Maakt dat uit zolang het feestje nog lang blijft doorgaan? De hoofdact is zich waarschijnlijk nog backstage aan het opwarmen.Novo Nordisk is al 10y een jackpot. A bit late to the party.
Dat bevestigde mijn bron ook.Aangezien je met die medicatie totaal geen gedragsverandering moet 'oefenen' , hervalt waarschijnlijk 95% terug in de oude gewoonten.
Patients taking Novo Nordisk's (NVO) weight loss drug Wegovy run the risk of regaining their original body weight in about five years if they discontinue the drug, CNBC reported citing Karin Conde-Knape, Novo's senior vice president of global drug discovery.
Stopping Novo Nordisk's Wegovy, Ozempic may lead to regaining weight"As long as you’re keeping your intake the same, your output the same, you’re able to control your weight. But if you go out of this, you will immediately start to come back," said Conde-Knap.