JanusDR
Well-known member
Dat klopt, maar ik zie in de cijfers dat de drang naar een strakker lichaam groter is.- Je onderschat de weerstand tegen spuiten bij "luie gebruiker".
Ikzelf heb bv. een grote weerstand tegen spuiten.
Als iemand mij zegt dat ik 20 kg afval de komende 3 maand door 1 keer per week dat spuitje te zetten zonder bijwerkingen, doe ik dat.
Je hebt geen idee wat het is om 15-20 kg af te vallen als je graag eet

Een pil zou inderdaad veel beter zijn.
Eli Lilly zit al in Phase 3 voor die pil. Phase 2: 15% gewichtsverlies.
Hm, ik zie bij de real world gebruikers toch zware effecten. Iedereen raadt het onmiddellijk aan aan vrienden/kennissen, vandaar de gigantische vraag. En dat zijn mensen die geen klop uitsteken.- Je onderschat real world efficacy. Zal nog tegenvallen als je geen klop zelf doet qua sport. We gaan data in April zien.
En we zitten nog maar aan dag 2 in de US en dag 1 in de EU qua adoptie.
Dat komt wel naar beneden als de supply groter wordt.- Je onderschat reimbursement/pricing. 800 USD voor een spuit per week. Voor non diabetes zal de markt klein zijn. De terugbetaling voor non diabetes is lager dan voor diabetes.
Een hype zeg je? Dus door de gigantische vraag naar de spuitjes, waar zoveel weerstand tegen is?Er is nu al tekort voor diabetes door de hype, ze gaan daar strakker in worden.

Geen probleem, Eli Lilly zal die tekorten met plezier beleveren aan het maximum van de productiecapaciteit.
Yep, en we zien hoe goed die loopband werkt. Obesitas in de USA naar hoogste peil ooit momenteel.- Je onderschat terugbetaling weerstand bij overheden. Ik zie niet in hoe de overheden dergelijke gimmick gaan terugebetalen met strakke begrotingen. Er zijn alternatieven, een loopband.
Strakke begrotingen? Haha, stoppen met De Tijd te lezen @cege , er is zakken geld.
En zeker voor iets dat de gezondheidszorg op termijn helpt.
Daarbij, De Tijd vertelt mij dat AI de productiviteit met 1-2% per jaar doet stijgen. Poooof begrotingstekort

NHS in de UK is recent al begonnen voor obesitas BMI > 30.
GRATIS of 10 dollar per dosis, voor 2 jaar.
En het is niet dat de UK momenteel economisch in een pretparadijs zit.
Je noemt dit trouwens een gimmick?

Dit is de ontwikkeling met potentieel de grootste gezondheids= (en psychologische) impact sinds bloeddrukremmers in 1980 of zo.
Ik vermoed dat je geen mensen met overgewicht in jouw dichtste sociale kring hebt?
Amgen zegt zelf dat het nog 2-3 jaar zal duren ALS het goedgekeurd geraakt, en Regeneron zit nog maar in het absolute beginstadium.- competitie zal er snel zijn als ik het mis heb en het zou wel een 100bln markt zijn. De molecule is niet rocket science complex, geen antibody of zo voor onco.
Ik denk dat LLY daar conservatief geschat een 20-30B van kan nemen, aan een conservatieve 10x multiple, is een extra market cap van 200B.
Dus voor een conservatieve +50% over 2-4 jaar ten opzichte van de huidige market cap.
(geen officiële BG-beurs tip, de analyse is mij te kwalitatief ipv kwantitatief
)
Laatst bewerkt: