Kleine Beursfeiten

Neen toch?

Inflatie betekent centrale banken die de rente verder zullen optrekken. Ergo, aantrekkelijkere obligaties en spaarboekjes. Ergo een verschuiving van kapitaal van aandelen naar obligaties en spaarboekjes.
Fuck de centrale banken.

Goeie bedrijven rekenen inflatie door.
Aandelen zijn de beste asset class in inflatie, op voorwaarde dat het deftige bedrijven zijn die adaptief zijn.

Obligaties, spaarboekjes, cash zijn echt crap in inflatie. Enige reden dat men daar dan naar vlucht is angstigheid.
Voor die 5% interest terwijl er 5% inflatie is.
Terwijl voor een deftig bedrijf 5% inflatie = 5% organische groei.

Ik koop deze week wss meer olie aandelen.

Je hebt gelijk, ik hou mijn dom gokje voor mezelf.
Ik ga hier nu niet liggen smeken op een random forum maar ik zou het wel graag horen!

Voor de rest zeer interessante discussie hierboven. Leuk om zowel de pro als contra te lezen! Veel interessanter dan de shit meme’s en circlejerk van op Reddit en de shit die ik soms op Beursduivel lees.

Edit: Zeer blij dat ik de kudde hier gevolgd ben en serieuze positie in Oxy genomen heb aan $58

Laatst bewerkt:

OPEC+ announce surprise oil cuts of around 1.16 mbpd from May to year-end​

Saudi Arabia and other OPEC+ oil producers on Sunday announced further cuts in their production amounting to around 1.16 million barrels per day in a surprise move that analysts said would cause an immediate rise in prices.

Petrol terug omhoog en oxy?
OXY naar $65 pre-market :clap: :clap:

OPEC+ announce surprise oil cuts of around 1.16 mbpd from May to year-end​

Saudi Arabia and other OPEC+ oil producers on Sunday announced further cuts in their production amounting to around 1.16 million barrels per day in a surprise move that analysts said would cause an immediate rise in prices.

Petrol terug omhoog en oxy?
En we zijn vertrokken: premarket +4.3%

Iemand die zin heeft om ELI5 te duiden waarom de "petrodollar" onder druk staat en wat de gevolgen wereldwijd kunnen zijn + de gevolgen voor ons?

zo kan je perfect op elke trade wel een ander aandeel posten dat het beter doet ... your point being??
Dat men na een nieuwsbericht niet moet afkomen alsof ze het hebben zien aankomen, Dat oxy zal stijgen in prijs kan men gerust aan de hand van bepaalde criteria voorspellen maar doen alsof deze stijging van vandaag in de sterren geschreven stond is al even ridicuul als doen alsof de stijging van exmar deze dag te voorspellen was.

Dat men na een nieuwsbericht niet moet afkomen alsof ze het hebben zien aankomen, Dat oxy zal stijgen in prijs kan men gerust aan de hand van bepaalde criteria voorspellen maar doen alsof deze stijging van vandaag in de sterren geschreven stond is al even ridicuul als doen alsof de stijging van exmar deze dag te voorspellen was.
🤨🤨🤨🤷‍♂️

Ik zie hier aandeelhouders van OXY die blij zijn dat OXY hoger gaat na deze beslissing van OPEC -> toon mij nu eens wie er hier zegt dat dit in de sterren geschreven stond?

Even voor de leute, neem het niet serieus, Oxy door mijn (gok/brol/statistisch nonsens V1) modelletje gedraaid.

Voorspelling koers volgende maand op 28/03

Min: 62,99
Avg: 64.74
Max: 68,677 :eek2:

Het stond in mijn model geschreven. 💃🕺
Alleen een week te vroeg blijkbaar. 🙈

Voor de rest kan je hen gerust die 4.5% van vandaag gunnen, want eigenlijk kan je het een beetje bekijken als een troostprijs tegenover de grote stijging van Big Tech (vlot 20%) sinds december/januari. Iets dat niemand hier gezien heeft want iedereen was bezig met Oxy, banken te redden en bompa Berkshire.

Crazy tech Tesla zelf al +80% wtf 🫠

Terug
Bovenaan