Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Btc +68% en zelfs dogecoin gisteren +20%.Crazy tech Tesla zelf al +80% wtf![]()
Vergeet wel niet de xxx% daling die eraan vooraf is gegaan he.Btc +68% en zelfs dogecoin gisteren +20%.
Crazy times are back. Tijd om wat dingen te verkopen als je er niet helemaal meer achter staat.
Idd -> er is ook een groot verschil met voor 1% in pakweg aandeel X te zitten dat 25% stijgt, of met 20% van je portefeuille in iets dat 5% stijgtEn ik die dacht dat beleggen vaak LT is, plots worden we hier geconfronteerd met items zoals "stijging/aandeel van de dag/maand/kwartaal" - best entertainend maar wie o wie zal erin slagen om consequent goede keuzes te maken... en is het verantwoord, wenselijk om dat ook toe te passen wanneer iemand een significant deel van het vermogen ook effectief belegd heeft- dat lijkt me immens moeilijk en slechts weinigen gegeven.
Mss ook eens een pluim voor de analisten op Beursduivel die collectief met +11% gemiddeld een goede prestatie neerzetten.
![]()
Kooplijsten: Cees Smit profiteert van herstel Meta in Q1
Het was een mooi kwartaal op de beurzen en dat is te zien aan de resultaten tot zover: alle experts in de Kooplijst-competitie staan in het groen.www.beursduivel.be
Het stond in mijn model geschreven.
Alleen een week te vroeg blijkbaar.
Voor de rest kan je hen gerust die 4.5% van vandaag gunnen, want eigenlijk kan je het een beetje bekijken als een troostprijs tegenover de grote stijging van Big Tech (vlot 20%) sinds december/januari. Iets dat niemand hier gezien heeft want iedereen was bezig met Oxy, banken te redden en bompa Berkshire.
Crazy tech Tesla zelf al +80% wtf![]()

)aangezien het over tech gaat toch nog effe mijn aankoop van 28 dec bovenhalen ... daar was timing toch niet zo slecht, +24% ondertussen (ja ok, META had betere aankoopgeweestHeb me gisteren Amazon aangekocht, nog steeds niet goedkoop gewaardeerd, maar wel al een stuk goedkoper dan in het begin van het jaar. De exacte bodem gaat niet lukken, maar mijn kleine teen heeft me laten weten dat dit toch al een goed aankoopmoment is geweest![]()
)aangezien het over tech gaat toch nog effe mijn aankoop van 28 dec bovenhalen ... daar was timing toch niet zo slecht, +24% ondertussen (ja ok, META had betere aankoopgeweest)

goh, Apple +30% sinds 28 dec, META +82% ... come again?Ondertussen is Apple al wel de Big Tech battle aan het winnen.![]()

En ik die dacht dat beleggen vaak LT is, plots worden we hier geconfronteerd met items zoals "stijging/aandeel van de dag/maand/kwartaal"
Had ook graag meer geweten maar is ie banned? Zijn geld aan het tellen? Of liquidated?Ik zit hier al sinds gisterenmorgen klaar met een zak geld, waar blijf je met je tip Janus?
misschien gewoon moe om altijd maar weer de vragen te krijgen?Had ook graag meer geweten maar is ie banned? Zijn geld aan het tellen? Of liquidated?
Geen idee. Ik vermoed dat OPEC een olieprijs wilt die toch zeker boven de 70$ blijft vandaar wellicht hun cut (of misschien anticiperen ze op minder demand), anderzijds marcheert het goed in China dus de vraag naar olie zie ik eerder toenemen. Bij een structurele olieprijs van 80$ of meer gaan ze wellicht niet meer cutten want dan zullen ze zelf wel beseffen dat ze dan aan het overdrijven zijn....![]()
Google and Amazon Struggle to Lay Off Workers in Europe
(Bloomberg) -- After announcing the largest rounds of layoffs in their history, US big tech companies are now learning how difficult it is to reduce headcount in Europe.Most Read from BloombergGoogle and Amazon Struggle to Lay Off Workers in EuropeUBS Chairman’s Top-Secret Prep Paid Off in...finance.yahoo.com
Goed voor de werknemers, slecht voor de aandeelhouders en mss ook investeringsklimaat,ie
Voor diegenen die olie wat volgen, zou OPEC nog een productieverlaging kunnen en willen doorvoeren?
Shale maandag omhoog? Ook niet slecht voor APA aangezien dat die toch ook redelijk interessant zijn voor overname door X...Exxon zou interesse tonen in PXD (Pioneer Natural Resources) of een andere mega-deal beogen.
Shale oil is still alive! Maar zoals reeds door @JanusDR aangehaald is de kwaliteit van de gronden niet steeds prime, gekoppeld aan de snelle depletion van de bronnen is er dus steeds nood aan zeer goede locaties.
![]()
WSJ News Exclusive | Exxon Mobil Eyes Potential Megadeal With Shale Driller Pioneer
The oil and gas giant has held informal, early-stage talks to buy Pioneer Natural Resources, which is valued at $49 billion.www.wsj.com
![]()
Exxon, Pioneer Held Preliminary Talks Over Possible Deal: WSJ
Oil giant Exxon Mobil Corp. has held preliminary talks with Pioneer Natural Resources Co. over a possible acquisition of the fracking company, the Wall Street Journal reported, citing people with knowledge of the matter.www.bloomberg.com
Vandaar ook de deal van Ovintiv vorige week:
"As shale hits its middle innings, we believe high-return drilling inventory locations are going to be more valuable than ever," Ovintiv Chief Executive Brendan McCracken told Reuters.
He said adding such acreage was key to maintaining higher free-cash-flow generation and shareholder returns for years to come.
o![]()
Ovintiv to boost Permian oil ops with $4.3 bln buy from EnCap
Shale producer Ovintiv Inc on Monday agreed to buy oil-focused assets in the Permian Basin from entities controlled by private-equity firm EnCap Investments for about $4.3 billion, in a bid to expand deeper in the heart of the U.S. shale industry.www.reuters.com
Na het beluisteren van de cc blijkt ook dat men het aantal rigs actief zijnde, zal laten zakken van 7 naar 2!
Toont ook aan dat de private spelers aan een hoog tempo hun gronden aan het leegpompen waren (cfr ook de steile curve omhoog in de olieproductie van shale in usa) in tegenstelling tot de publieke genoteerde spelers die eerder kijken naar flat production, cashflow en dividenden.
Ook reeds aangehaald door @JanusDR
Shale maandag omhoog?