Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
SNOW vind ik ook wel nog interessant.Voor zij die wat op zoek willen gaan naar nieuwe aandelen/koopopportuniteiten in de software space, hier nog een plot chart met de multiple op y-as en geschatte NTM revenue growth op de x-as. Belangrijk om op te merken is dat die NTM revenue growth altijd een serieuze onderschatting is van de feitelijke groei die afgeleverd zal worden, je kan er soms gerust 10-20% bijdoen. Bijv. Datadog staat hier op 37% of zo terwijl als je kijkt naar hun QoQ groei in de laatste 2 kwartalen ze wellicht rond de 55-60% zullen uitkomen voor FY2021. Echter gaat het management altijd "sandbaggen" om zich in te dekken.
Dit is uiteraard zeer simplistisch en houdt geen rekening met bv. de cash flow. De bedrijven boven de trend line zijn veelal bedrijven die hogere FCF marges hebben of bv. een hogere TAM waardoor ze een hogere waardering verdienen.
Snowflake staat nu trouwens gewoon op de trendline na een daling van meer dan 40% tegenover hun top, vandaar heb ik ondertussen een redelijke positie opgebouwd.
Do your own research en vooraleer er commentaar komt, ik kijk op 5 jaar, niet komende week of maand. Misschien staat alles dan nog eens 30% lager![]()
Ja, maar dat ging eerder over het lang laten aanslepen van dossiers iirc. Niet zozeer over de hoge kostprijs, het monopolie etc...Bestaan die niet al? Enkel jaren geleden.
Palihapitiya een oplichter noemen vind ik er ver over.Ik had SPCE hier ook al eens vermeld denk ik? Dat heeft ook veel kans om naar 0 te gaan hé, behoudens reddit toestanden die zouden aanhouden.
Die maken geen winst in de komende 10 jaar en het businessmodel is zo risicovol om te mislukken als maar zijn kan.
Terwijl aan de huidige prijs is het precies alsof hun spacevluchten al vlot draaiende zijn met winst.
+ die hoofdaandeelhouder Palihapitiya is een oplichter die je al van kilometers ver ziet komen. Meestal betekent dat niet veel goeds voor een bedrijf op langere termijn... (hij heeft trouwens in de afgelopen week AL zijn persoonlijke aandelen in SPCE verkocht, zogezegd 'longterm believer'.
(ps: niet aanvallend bedoeld, ik moet het er tegenwoordig expliciet bij zeggen)

Allemaal goed en wel voor mijne Shell, maar mijne mazout is bijna opEn olie blijft maar gaan
Eindelijk begint dat op te brengen, soms lang geduld hebben, en dan is het daar![]()

Welke ?Ik zit 100% in Amerikaanse shale oil, financials en Berkshire sinds september/oktober. Had het hier dan ook vermeld en werd net niet geblokkeerd of uitgelachen, zoals momenteel in het cryptoforum. We shall see
Het is een opmerkelijk jaar geweest waarvan ik hoop dat de rationele investeringsrealiteit zich stilaan zal voltrekken (nu of later)![]()
Is zeker ook een optie. Maar als je voor individuele aandelen in deze sector gaat als niet-kenner, is het imo beter om de absolute toppers in hun respectievelijke niches te nemen (lithografie equipment, andere equipment, foundries, metrologie en packaging). Er is namelijk een erg sterke consolidatie in deze sector, waar erg weinig nieuwkomers/kleine bedrijven het goed doen (tenzij ze echt een nieuwe niche aanboren).Is het dan niet beter om in deze te beleggen: "VANECK VECTOR SEMICONDUCTOR UCITS ETF"?
In die ETF zijn de toppers toch ruim aanwezig (ASML, TSMC, Intel, Nvidia, Qualcomm, Applied Materials, Texas Instruments,...) ?Is zeker ook een optie. Maar als je voor individuele aandelen in deze sector gaat als niet-kenner, is het imo beter om de absolute toppers in hun respectievelijke niches te nemen (lithografie equipment, andere equipment, foundries, metrologie en packaging). Er is namelijk een erg sterke consolidatie in deze sector, waar erg weinig nieuwkomers/kleine bedrijven het goed doen (tenzij ze echt een nieuwe niche aanboren).
Ik heb mijn winst genomen op ING.Hoe lang kan ING nog stijgen, zit al aan 100+% winst lol
Daarom dat ik ook zeg "als je toch voor individuele aandelen gaat"In die ETF zijn de toppers toch ruim aanwezig (ASML, TSMC, Intel, Nvidia, Qualcomm, Applied Materials, Texas Instruments,...) ?

Wat begrijp je niet aan basic fit?Ik heb mijn winst genomen op ING.
Wat ik volledig niet begrijp is Basicfit.
Idem. Hun Barco schermen zijn van hetzelfde. Premiumprijzen aanrekenen voor aaneengelaste Chinese LCD schermen waar ze auto-kalibratie software op draaien. En die schermen blijven maar sneuvelen, brakke compatibiliteit, draconisch afgeschermde driverupdates, veel manueel gepruts. Door slechte productervaring zet ik hun aandelen (net als die van Biocartis) weg als chauvinisme.Zowel in mijn bedrijf als in dat van mijn vrouw allebei ervaring met Click-share en niks als miserie mee ... als het product op niks trekt, dan ga ik het aandeel ook niet kopen.