JanusDR
Well-known member
Alle gekheid op een stokje zou ik Colruyt eigenlijk niet zien zitten als CEO.Misschien kan jij Jef wat "afslankadvies" geven![]()
Veel te veel achterstand, veel te veel werk en capex aan om dat deftig te trekken, veel te veel concurrentie en geen deftig unique selling point.
En dan nog, na die capex is dat nog altijd 1 van de zovele supermarkten.
En een irrationele hoofdaandeelhouder.
Aldi zou ik wel nog zien zitten. Die hadden een goede strategie, maar niet 100% goed executed en bv. in België een imago probleem van in de jaren 90 "brol van den Aldi".
Ik geloof heilig in kwaliteitsvolle private labels (zie de gigantische groei van Kirkland bij Costco in de USA), een paar oermerken niet te na gesproken (Coca cola, ...).
Maar dat heeft Aldi een paar jaar geleden half verneukt door 1/3de van hun SKU's toch aan brands te geven.
Dat is veel te veel.
Het toffe aan de aldi 2010-2015 was om gewoon op een kwartier door de 4 gangen te stormen, alles mee te pakken wat je lekker vond, en hup je had geen euro teveel betaald.
Uw kar kostte -50% tov Delhaize en de private labels waren merkkwaliteit.
Nu moet je zitten kijken of je toevallig geen fucking Coca-cola of Nutella in uw kar gezwierd hebt

Over de strategie van Albert Heijn heb ik jaren geleden lang zitten leuteren tegen mijn vriendin.
Over de kleine dingen die ze een stuk beter deden dan andere supermarkten. (bedienden die vriendelijk meewandelen om iets te tonen in de plaats van "daar in de derde gang links vanachter vanonder staat het meneer"; hun zegelacties waarbij de prijzen visueel aantrekkelijk opgesteld staan aan de ingang, het talent om prijsbewuste klanten zoals mij toen toch te kunnen overhalen om de wat duurdere dingen te kopen etc etc.
Ik had er beter aandelen van gekocht op basis van mijn persoonlijke anekdotes ipv er strategisch over te staan memmen

Ze moesten vorig jaar wel bol.com verkocht hebben, dat vond ik dan weer dom van hen. (ecommerce piek vorig jaar maar maakte nog steeds geen winst, en amazon.be in aantocht op korte termijn maar nog niet aangekondigd)
Laatst bewerkt: