Kleine Beursfeiten

45 posities... begin daar maar eens aan, qua aankoopkosten alleen al kan dat tellen.

100% akkoord, dan liever nog "iets" meer spreiding maar in overwegend sterkere bedrijven via een ETF.
45 posities zodat ze elke week hun boekje kunnen vullen hé -> met slechts 15 posities & buy and hold zou het maar een dun boekje worden.

Heeft iemand een overzicht van die 45 bedrijven?
U vraagt, wij draaien:
LLZNvgZ.jpg

Zie je dat snel gebeuren?
Als iemand op dergelijke vraag een concreet antwoord zou geven, zou dat een perfecte indicatie zijn om hem in de ton met bullshitters te steken.

Alles kan in markten. Het kan zelfs naar 40 gaan.
Ofwel recht naar omhoog naar 100 nu.

Niemand weet een korte termijn (< 3-5 jaar) koersverloop.

Zie sommige van die SaaS aandelen tussen 2016 en 2021, of Tesla. Op het moment dat ze 200% overgewaardeerd zijn, gaan ze nog eens x5.
Of Nikola, waar we hier al zoveel mee zitten lachen hebben.
Of Berkshire, dat bijna 4-5 jaar aan één stuk 3/4de van de tijd ondergewaardeerd blijft.

Markten kunnen sporadisch gek doen, doe er uw voordeel mee :)

Carvana op -99% sinds een jaar en half.

Dat wordt dus de eerste van de hier geïdentificeerde aandelen uit de toenmalige bullshit bullmarkt die letterlijk naar 0 gaat.

Visa is nu al 2y sideways aan't traden. Terwijl zijn de fundamentals fel gestegen:

Revenue 2020 21 miljard USD
Revenue 2022 29 miljard USD.

Net Income 2020 10,8 miljard USD
Net Income 2022 14.9 miljard USD

P/E is nu 27 tov 5y gemiddelde van 34.
P/FCF is nu 26.8 tov 5y gemiddelde van 39,18.

Dividend, ook al is dit zeer laag relatief tov de stock price aan <1% yield, is weer dik gestegen met 20%. Pay out ratio is 21%, nog jaren aan dikke groei in't verschiet.
12 miljard eigen aandelen inkoop programma aangekondigd eind oktober.

Business model (net zoals bij MA) is beschermd tegen inflatie. Spelen ook in een duopolie. Daar ligt dan ook het risico dat ik zie: er kan wel regulering komen. Maar ik verwacht dat het management hier wel mee aan de slag kan.

TLDR: historisch megaduur geprijsd aandeel staat momenteel iets minder duur. Business model staat dan ook als een huis, en de resultaten laten dat ook zien.
Ik heb ze initieel aangekocht aan 135 USD. Ik ga later deze maand nog eens bijtanken met mijn 13de maand.

Laatst bewerkt:
Waarom ik Telenet heb gekocht? Voornamelijk uit sentiment 🥸... Het is het eerste en voorlopig enige aandeel die ik gekocht heb om de beurs en de werking van de beurs wat te leren kennen. Had het gekocht om op langere termijn wat winst te creëren. Nogmaals, het gaat om een klein bedrag <100€.
Op goed geluk dan?
Als je er serieuze bedragen tegenaan gaat gooien laat het aub op basis van een goede (fundamentele) analyse zijn, waar je zelf achterstaat.

(en neen technische analyse is geen analyse)

U vraagt, wij draaien:
LLZNvgZ.jpg
Zoveel vragen bij dit lijstje...

- Ik vraag me oprecht af waarom een b-brand van luiers een basiswaarde is in die portefeuille
- "Vergrijzing" maar geen enkel big pharma aandeel
- 37% in (edel)metalen 😲
- Eén US aandeel, MSFT. Voor de rest is daar geen enkel bedrijf het investeren waard?!

Die man is van't padje. En al wie die gelooft en hiervoor betaalt kan echt niet voor zichzelf denken.
🤯🤯🤯

Zoveel vragen bij dit lijstje...

- Ik vraag me oprecht af waarom een b-brand van luiers een basiswaarde is in die portefeuille
- "Vergrijzing" maar geen enkel big pharma aandeel
- 37% in (edel)metalen 😲
- Eén US aandeel, MSFT. Voor de rest is daar geen enkel bedrijf het investeren waard?!

Die man is van't padje. En al wie die gelooft en hiervoor betaalt kan echt niet voor zichzelf denken.
🤯🤯🤯
Zoals al een paar jaar hier gezegd: dat zijn allemaal latent werklozen die pr praatjes verkopen.
En mensen geven die gasten vrijwillig een werkloosheidsvergoeding.

Luckin coffee iemand?
Ik heb ze eerste keer aangekocht in de 4$
Nu gak ergens in de 7$
Als us-china audit deal einde dit jaar bevestigd wordt en ze kondigen relisting nasdaq aan dan kan je deze beter nog 10 jaar ( en langer) vasthouden.
Q3 cijfers ergens begin december.
Als het tegen dan terug onder de 15$ zakt absoluut koopwaardig.
Zelfs moest relisting nasdaq niet doorgaan gaan ze uitwijken naar HK en zijn uw aandelen dus niet waardeloos op lange termijn.

Edit : excuses voor onsamenhangend geheel en waardeloze analyse.
Kwam van een wine tasting en dacht ook eens een bijdrage te maken.
Ytd 146%
Niemand die dit even bekeken heeft?
Er zullen niet veel aandelen beter doen.

Terug
Bovenaan