Kleine Beursfeiten

Niet volgens deze info

Ik heb zonet de melding van een buitenlandse rekening gedaan volgens de link die je gepost hebt.
Rekeningnummer: U-nummer
Dan de rest invullen zoals weergegeven in de link, twee keer op volgende klikken en klaar.

Ik ga de tarieven eens bekijken, maar voor Lynx zag ik al een minimum kost van 6€ bij aankoop van een ETF; dat is niet mals…
Mexem is nog een stuk goedkoper (eveneens IBKR reseller), maar wel Cypriotisch ipv Nederlands.

Ik betaal liever iets meer om gerust te slapen en als je transacties van >1000 EUR doet, zijn dat nog steeds lage (< 1%) kosten.

Zonet in mijn afschriften van Lynx gezien dat ik voor deze maand iets van 19$ verdiend heb met mijn dollars op de rekening.
Ik vermoed dat dit iets van een 1% per jaar moet zijn, maar ik denk dat daar nog RV af moet.

Herbalife gisteren verkocht aan 17,1 voor een totaal verlies van -19%.
Helaas was ik gebanned dus kan het nu pas meedelen. :laugh:
Ben vrij tevreden van mijn verkoop als ik zie wat er vandaag gebeurd is...

Er waren geruchten van een kapitaalverhoging.

Wat

1) nogal dwaas zou zijn als je al die tijd aandelen teruggekocht hebt aan veel hogere prijs terwijl je in 2023-2024 een grote schuldvervalling hebt waarvoor je blijkbaar nog geen herfinanciering hebt.

2) maar 1 ding kan betekenen: dat Q4 rampzalig onderweg is qua bedrijfsresultaten.

Dus onmiddellijk verkocht, want met die nieuwe info was de 50/50 probabiliteit niet meer geldig, en dus geen positieve bet meer.
Feiten veranderen, mening verandert.

Hopla, terug een beetje cash om meer oxy bij te kopen als het onder de 60 gaat :smile:

Laatst bewerkt:

Wat

1) nogal dwaas zou zijn als je al die tijd aandelen teruggekocht hebt aan veel hogere prijs terwijl je in 2023-2024 een grote schuldvervalling hebt waarvoor je blijkbaar nog geen herfinanciering hebt.

2) maar 1 ding kan betekenen: dat Q4 rampzalig onderweg is qua bedrijfsresultaten.

Dus onmiddellijk verkocht, want met die nieuwe info was de 50/50 probabiliteit niet meer geldig, en dus geen positieve bet meer.

Hopla, terug een beetje cash om meer oxy bij te kopen als het onder de 60 gaat :smile:
Oxy onder de 60 ga je er niet meer aan geraken...
Waarom geen Micron? Value en goedkoop?

Oxy onder de 60 ga je er niet meer aan geraken...
Waarom geen Micron? Value en goedkoop?
Omdat ik niet weet waar het heen gaat met de competitieve dynamiek in de chipsector, en bijgevolg dus geen flauw idee heb van wat micron waard zou moeten zijn binnen x jaar.

Geen idee wat uw dwaze lach-emoticon daar staat te doen aangezien ik op het beursforum inderdaad realtime mijn aan- en verkopen zet, zodat er een jaar later niet geluld moet worden.
Herbalife gisteren verkocht aan 17,1 voor een totaal verlies van -19%

:oi22:

Wat

Maar olie gaat wel hoog blijven als de economie vertraagt?

Maar olie gaat wel hoog blijven als de economie vertraagt?
Recessie of geen recessie maakt allemaal geen fluit uit.
De situatie is totaal niet veranderd in vergelijking met januari 2020, nl toekomstig supply demand probleem.

Dat daartussen covid en rusland gezever of extra recessie komt, kan allemaal wel zijn.
Maar dat heeft enkel invloed op de korte termijn timing, niet op de fundamentele kwestie.

Proberen reageren op recessies of conclusies trekken louter uit fluctuerende koersen laat ik aan de vele markettiming talenten hier.

Laatst bewerkt:
Wat een ongelooflijk toeval zeg! :thumb:
Niet echt toeval als je de rest van de post leest.

Maar aangezien ik hier 1 van de enige ben die realtime alle aan- en verkopen toont, verlies of niet, hierzo:
(nog een drets trades daaronder maar dat doet er niet toe voor het argument met onze investeringsexpert hierboven):

Capture-Copy-5.jpg

Laatst bewerkt:
Uiteraard, mijn pc is ook helemaal in nightmode. Dat geeft anders veel te veel licht, ogen worden vermoeider (in mijn subjectieve perceptie).
En het doet mij ook wat stoerder voelen.
Wat nodig is, in deze donkere BG-tijden van Janus-in-twijfel-trekking :tongue:

By the way: nog de 2% reservecash van de zichtrekening naar de IB rekening over gezet.
Misschien komt er nog oliecrash-plezier waarbij ik de kruiwagen helemaal vol kan vullen met oxy.

Terug
Bovenaan