Kleine Beursfeiten

Dit blijf ik raar vinden.
Die passieve inkomsten komen uit de winst.
Dus het enige wat telt is de toekomstige winst van het bedrijf en kapitaalallocatie van de Ceo.

En al zeker in België, waar je van het dividend-deel van de winst 30% a 40% kwijt bent aan belasting.

Tenzij je op korte termijn moet leven van die recurrente cashinkomsten en je hebt niet zoveel marge (maar dan nog).

Terechte opmerking waar ik me van bewust ben, ik probeer 2% netto dividend -rendement te bekomen op portefeuille, wordt terug geïnvesteerd (in andere aandelen) - dus eveneens wat dubbel want 30% is véél. Ik maak mezelf wellicht wijs dat goede dividend-aandelen wat meer ondersteuning bieden. Het enigste voordelen zijn eigenlijk niet van toepassing voor mezelf - nl: inkomen in slechte beurstijden en "iets" hebben om terug te investeren. Maar het is dus niet dat ik een specifieke div. port opbouw - het is slechts een stuk van port.

Ik kijk totaal niet naar dividenden. Denk dat ik ook maar rond de 1% netto dividend zit.
Wordt toch weg belast.

Zou het wel leuk vinden als dat voorstel om dividenden tot 6000€ vrij te stellen, en dividenden aan 25% te belasten erdoor zou komen.
Dan zou het mss sommige aandelen net iets interessanter maken. En zou toch direct al 1-2k verschil maken dat minder weg belast worst. Toch niet weinig.

Biden: “no more drilling”
Mja, met die linkerkant van de democraten valt ook weinig te discussiëren, puur dogma op dat vlak.

Gelijk die communisten van 'extinction rebellion' die die schilderijen besmeuren, of Greta Thunberg die nu kleur bekent en vindt dat we moeten afstappen van het kapitalisme.

Dus Biden moet wel zoiets zeggen anders is hij die stemmers ook al kwijt :-D

Hoe de oliebedrijven de productie moeten verhogen uit 'patriottisme' en tegelijk 'no more drilling', blijft nog een enigma :biglaugh:

ATVI gekocht aan 71,50, 13% positie.

Wordt binnen de 6 maand overgenomen door Microsoft aan 95, dat is er 33% boven.

Vele kwalitatieve investeerders die dit al kochten aan prijzen tussen de 77 en 80, en bijkochten toen het in afgelopen juni even zakte tot 74.

De kans is klein (maar niet onbestaande) dat de overname niet doorgaat.
Microsoft heeft alleszins cash genoeg en veel antitrust is er niet, desnoods verkoopt Microsoft een klein stukje uit hun arsenaal.

Risk/reward zeer goed voor 33% op 6 maand tijd.
Daarbovenop is de huidige prijs zelfs niet superduur moest de overname niet doorgaan.
Dus in het kleine scenario dat het toch niet doorgaat, is er zelfs nog downside protection.

ATVI gekocht aan 71,50, 13% positie.

Wordt binnen de 6 maand overgenomen door Microsoft aan 95, dat is er 33% boven.

Vele kwalitatieve investeerders die dit al kochten aan prijzen tussen de 77 en 80, en bijkochten toen het in afgelopen juni even zakte tot 74.

De kans is klein (maar niet onbestaande) dat de overname niet doorgaat.
Microsoft heeft alleszins cash genoeg en veel antitrust is er niet, desnoods verkoopt Microsoft een klein stukje uit hun arsenaal.

Risk/reward zeer goed voor 33% op 6 maand tijd.
Daarbovenop is de huidige prijs zelfs niet superduur moest de overname niet doorgaan.
Dus in het kleine scenario dat het toch niet doorgaat, is er zelfs nog downside protection.

Tov BAC / BRK lijkt ATVI toch iets anders

Als er zo'n verschil is ziet de markt het toch anders.
Dat klopt.

De markt zag het ook anders toen Upstart niet lang geleden aan 400 stond, Carvana aan 300, of oxy aan 29.

De markt kan mij geen kloten schelen, anders zou ik in een indexfonds beleggen.

inderdaad, typische arbitrage is 5 à 10%, in dit geval 33% ... da's toch een serieuze red flag voor mij, ik zie die deal wel nog geweigerd worden.

wat zou @JanusDR dan wel meer weten dan de markt over deze deal vraag ik me af?
Mja, wat wist ik 2 jaar geleden meer dan de markt over oliebedrijven, die nu +300% zijn.

Wat wist ik meer dan de markt over midcap tech, die nu allemaal -65% zijn.

Wat wist ik meer dan de markt over Upstart en Carvana, die nu -95% zijn.

Misschien allemaal hoerenchance.
Better to be lucky than smart :)

Mja, wat wist ik 2 jaar geleden meer dan de markt over oliebedrijven, die nu +300% zijn.

Wat wist ik meer dan de markt over midcap tech, die nu allemaal -65% zijn.

Wat wist ik meer dan de markt over Upstart en Carvana, die nu -95% zijn.

Misschien allemaal hoerenchance.
Better to be lucky than smart :)
good luck alleszins, hoop voor jou dat het idd goedkomt maar ik ga je niet volgen in deze :wink: (eigenlijk vooral niet omdat de algemene markt laag staat, en een +30% in 6 maand volgens mij wel voor meer aandelen mogelijk is)

Wat is uw exit strategy dan met ATVI ?
Hoe bedoel je?

Dat ligt voor de hand toch:

iu

Check Monsanto bayer deal. Die hebben ook maanden 10 20 30% te laag genoteerd. En poef, plots was het done deal. Cege gecasht (zelfs buffet had een MON position dan).

Of Twitter...
Buffett heeft ook een positie in ATVI ;-)

En een paar andere value investors ook.

Ook wel een geruststelling dat de meesten hier het een slecht idee vinden.

Ik wacht enkel nog op Nesjamag die mij komt zeggen dat het een superslechte investering is.
Dan verdubbel ik mijn positie met margin.

Laatst bewerkt:
Buffett heeft ook een positie in ATVI ;-)

En een paar andere value investors ook.

cege wel ooi zijn broek gescheurd (tijdelijk) aan resilux overname. Maar in 2e zit toch langs de (kleine) kassa mogen passeren :-D

Aaah, mijn beste arbitrage deal ooit was een Deceuninck KV met voorkeurrechten (moet al 10y geleden of zo zijn). Die voorkeurrechten stonden 90% te laag of zo tgo Deceuninck koers (illiquide euronext en dummies die dumpen I guess). En maar binnenharken en maar binnenharken de laatste dag. En tegen 17.00h schoot die prijs naar boven. Waarschijnlijk de begeleidende bank die eventjes dacht snel te cashen door de markt leeg te kopen. 60% winst op 1 dag. #DeMarktKanWelDegelijkFoutZijn

Ivm ATVI. Vandaag is er een of andere beslissing in EU lees ik online?

Terug
Bovenaan