Kleine Beursfeiten

Ja ok, daar heb je wel gelijk in.
Maar als ik zoiets post, dan heeft het meestal wel iets van intrinsieke goedkoopheid ook :)

Wel nog maar heel oppervlakkig bekeken hoor.
Ik vond het interessant om eens te checken omdat ik overal wat begin te merken dat UK als schlemiel begint beschouwd te worden, zelfs door schlemielen.

Geen Afrikaans of obscuur land dat goedkoop staat zonder echt vooruitzicht op beter.
Wel een Westers ontwikkeld land, met top universiteiten, rechtsstaat, geografisch naast EU exportmarkt, potentieel om terug bij de EU te komen binnen de komende 10 jaar (zal wel niet zo heten, maar misschien 'free trade zone' of zo) aangezien men begint in te zien wat een draak die Brexit is, en zeer ontwikkelde financiële markten.

En sentiment super negatief.
Alles loopt fout momenteel. Iedereen lacht ermee.

En de waarderingen van de bedrijven lijken dit te weerspiegelen.
Ook bepaalde banken daar zijn echt mega goedkoop.
Kwestie van daar eens in detail door te ploegen, want aandelen van financiële instellingen zitten uiteraard vol booby traps.

Alé, ik weet wat doen. Ik zal mij eens een paar maanden fulltime bezighouden met die sector zoals met de oliesector een paar jaar geleden, want ik zie potentieel :)

maynardpaton.com weet wel een en ander over dergelijke UK bedrijfjes.

maynardpaton.com weet wel een en ander over dergelijke UK bedrijfjes.
Dan moet ik hopen dat ik het beter zal weten, aangezien hij zijn website gebruikt voor affiliate marketing om commissie te verdienen op de verkoop van abonnementjes voor een financiële data leverancier.

En dan begint mijn bullshitdetector luid te piepen :)

Weet iemand hoe je in Lynx alle transacties van 1 specifiek aandeel opzoekt (om je totale winst/verlies te berekenen)? Bij Bolero was dit heel intuitief , maar hier wat minder...

Zijn er Belgische macro economen die jullie op twitter/youtube/podcast volgen? Heb het idee dat er 100'en NL'ers zijn die dat doen, maar kan geen Belg vinden..

Laatst bewerkt:
Ik zal de voordehandliggende vraag op mij nemen. Is dat geen scam, een pyramid scheme? Is dat niet het tegenovergestelde van alles wat een aandeel voor u nodig heeft? Vrij van het frauduleuze, het 'louche'?

Ik zal de voordehandliggende vraag op mij nemen. Is dat geen scam, een pyramid scheme? Is dat niet het tegenovergestelde van alles wat een aandeel voor u nodig heeft? Vrij van het frauduleuze, het 'louche'?
Rechtsboven BG forum, zoeken, 'herbalife' user 'janusdr'.

Resultaten waren trouwens niet denderend, maar dat zat al voor goed stuk in de koers.
Het goede nieuws is dat de matige ceo per direct weg is.

Resultaten waren trouwens niet denderend, maar dat zat al voor goed stuk in de koers.
Het goede nieuws is dat de matige ceo per direct weg is.
Correctie: net conference call bekeken, resultaten waren echt rotslecht.

Aangezien vele consumer bedrijven goede resultaten hadden, dacht ik dat de kans reëel was dat ze minstens ok resultaten zouden hebben qua sales.
In dat geval is het aandeel spotgoedkoop.

Maar de sales zijn down over de hele lijn, dus zijn de problemen Herbalife-specifiek.

Enige positieve is de nieuwe Ceo, maar dat is niet genoeg voor een grotere positie in de portefeuille.

Ik zou mij dus hierin niet volgen, want hope is not a strategy :-)

Positie in Herbalife aan 21.
We leren hieruit dat
- als uw buy target 17-18 is
- als je al meer dan een half jaar geduldig niets koopt of verkoopt
- als je daardoor een klein beetje FOMO krijgt aan 21, net voor de Q3 resultaten
...

... dat je u fucking aan uw buy target te houden hebt, amateuristische hond.

Terug
Bovenaan