Kleine Beursfeiten

Ik heb niet gezegd dat het een slechte investering is, maar het is wel een bedrijf dat slecht bezig is. Je hebt het mogelijk turnaround gegeven, waardoor je inderdaad een mooi rendement zou kunnen halen.

Maar door hoger dan gemiddeld risico had je der geen 9k moeten insteken, maar dat is mijn mening.
Ik heb ze ook, alleen maar 1k.
Absolute bedragen zeggen ook niet echt alles éh. Voor de ene is dat 50% van hun beursgeld, voor andere mss 1%. Vind het meestal zinvoller om gewoon in % van port te praten.

Absolute bedragen zeggen ook niet echt alles éh. Voor de ene is dat 50% van hun beursgeld, voor andere mss 1%. Vind het meestal zinvoller om gewoon in % van port te praten.
Tuurlijk wel, maar ik ben er vrij zeker van dat dat hier niet het geval was...
Zo veel zijn er hier immers niet met een portefeuille van 900k
En ik zie die ook geen 9k in Ontex stoppen:p

Tuurlijk wel, maar ik ben er vrij zeker van dat dat hier niet het geval was...
Zo veel zijn er hier immers niet met een portefeuille van 900k
En ik zie die ook geen 9k in Ontex stoppen:p
Gohjah, het ging nu ook niet specifiek over dit. Was meer om een algemeen punt te maken :) nu goed, elk maakt zijn keuzes. Zolang je ze voor jezelf kan verantwoorden is dat het wat telt.

En achteraf ofwel lachend kijken naar je rekening, ofwel bleitend zitten denken hoe je die put gaat dempen :unsure:

Het wordt tijd dat Shell (RDSA) eens stijgt amai seg.

Gemiddelde aankoopprijs van 17.5 hier.
Bijna terug op break-even dus :unsure:
Maakt het uiteindelijk iets uit? Da's nu toch een aandeel waarvan je geen grote plotse bewegingen verwacht en pas naar je rendement kijkt over 3-5-10-... jaar?

Volgens mij ook een mooie toekomst voor de (Europese) supermajors. Ze beginnen nu te pivotteren naar groene energie, maar die transitie duurt decennia en wordt betaald met de opbrengst van de olie.
De gigantische dalingen van enkele jaren geleden en recent hebben de bedrijven in een strak keurslijf geduwd om kosten zoveel mogelijk te beperken en de break/even prijs zo laag mogelijk te krijgen.

Heb wel ruim pakket aandelen via de werkgever, en hoewel de aandelen die ik vroeger heb aangekocht op verlies staan, heb ik ook verder kunnen inslaan tegen lagere prijzen waarvan ik overtuigd ben dat het sowieso goedkomt over X aantal jaar. Ondertussen kapitaliseren de dividenden ook verder.

Benieuwd of dit terug records gaat breken of zou ik beter gewoon mijn wonden zou likken en verkopen nu mijn verschil minder groot is van mijn FOMO-aankoop aan $350.
AMC volgt precies weer hetzelfde pad en dat ligt reeds veel dichter bij zijn piek van vorige maand.

Blijf gewoon weg van dat gok gedoe.
Hoe moeilijk kan het zijn.
Gokken is de manier om geld te verliezen.

Met de beurzen en al de publieke bedrijven hebt ge een mechanisme dat uw geld doet aangroeien. Het is traag, maar met tijd groeien bedragen ongelofelijk. Waarom zoiets teniet doen met gokgedrag, FOMO, hypestocks die overgewaardeerd zijn, sentiment zever.

Toch al 168$ nu premarket. DeepFuckingValue had na zijn hearing zijn positie nog verdubbeld (50k aandelen bijgekocht) rond de 40$.

Niet dat ik er zal kopen, maar voor Brugge supporters moet het toch kriebelen om te kopen ...
Nope, brugge supporter hier maar ik zal er geen kopen.

Ze hebben (financieel) hun topjaren nu (jaarlijks kampioen, jaarlijks CL, goeie resultaten europees, goeie transfers, selectie van 150m, mooie financiële cijfers omzet/winst, etc...) . In de verwachting zal al zitten dat ze jaarlijks kampioen worden en CL spelen (en bijbehorend CL geld). Veel beter dan dat doen is onmogelijk of ge moet knock out fase CL halen ofzo :p en pas bij beter dan verwachte resultaten zult ge nog verdere koersstijging halen.

Daarnaast vermoedelijk een stormloop van fans die die aandelen wil opkopen met een hoge IPO koers tot gevolg.

Vooral een goeie zaak voor de club om geld op te halen om het stadion te financieren en/of voor het management van Brugge om te cashen maar niet voor de retail belegger. En als ge toch aandelen wilt kopen best een paar maanden wachten na de IPO.

Laatst bewerkt:
Maakt het uiteindelijk iets uit? Da's nu toch een aandeel waarvan je geen grote plotse bewegingen verwacht en pas naar je rendement kijkt over 3-5-10-... jaar?

Ja dat maakt wel wat uit, ik wil mijn cijfertjes in het groen zien :unsure:
en sinds vandaag staat het ook weer in groen :cool:

Als het op 25 komt te staan smijt ik het ook wel grotendeels buiten

Ja dat maakt wel wat uit, ik wil mijn cijfertjes in het groen zien :unsure:
en sinds vandaag staat het ook weer in groen :cool:

Als het op 25 komt te staan smijt ik het ook wel grotendeels buiten
Ik heb zowat alle oliebedrijven bekeken de voorbije 2 jaar, en Shell en BP leken mij het minst goed geplaatst als je deze bedrijven koopt met het onderliggende idee dat olieconsumptie langer zal nodig zijn dan wordt aangenomen in de ESG hype.
Die ceo's betalen astronomische prijzen voor windmolenparken en proberen te roteren naar een industrie waar ze geen enkel competitief voordeel hebben, wat meestal uitdraait op een fiasco voor aandeelhouders.

Als je persé in oliebedrijven wilde investeren, zijn de pure Noord-Amerikaanse spelers zoals Occidental en EOG veel beter, zoals ik 5 maanden geleden al zei.
De focus ligt daar nu voor de eerste keer in 10 jaar op cash return voor aandeelhouders, de kosten zijn tot op het bot weggesneden, en ze kegelen geen geld weg aan verlieslatende status-ESG-projectjes om politieke pensioenfondsen hun mouw te vegen.
Deze spelers zijn ondertussen wel 200% gestegen, maar aan de huidige olieprijzen >60 vind ik ze nog best meevallen qua prijs.

Terug
Bovenaan