Kleine Beursfeiten

Aangezien ik hier de laatste weken bij de vleet warnings en strafpunten krijg, zal ik op korte of middellange termijn verdwijnen, al dan niet door een ban.
En dan kom ik niet terug.

Degenen die op de hoogte willen blijven van wanneer ik Oxy/BRK aan/verkoop kunnen mij in pm altijd hun emailadres sturen.
Aangezien er een paar zijn die mij hierin volgden, wil ik hen wel op de hoogte houden van het vervolg, indien gewenst.

Laatst bewerkt:
Geen discussie over warnings en dergelijke hier aub. Eventueel in de relevante feedback threads. Maar de warnings waar JanusDR naar verwijst hebben niets te maken met het beurstopic of zelfs maar economie en recht, dus hier is dat totaal offtopic.

Kan ik begrijpen. 'Sterke' en slimmere mensen kunnen hun plan trekken en zullen erop vooruit gaan met minder overheid. Dan krijg je wel een systeem zoals in de VS. Niet schrikken wanneer er dan een groot deel vd bevolking het parlement gaat bestormen uit onvrede. En misschien best in een gated community gaan wonen.
Ja want er is niet tussen wat we nu zijn (het meest herverdelende land wereldwijd met immens overheidsbeslag, gigantische belastingsdruk (op arbeid) en doppen tot in de eeuwigheid met vakbonden die de koning te rijk zijn en toch een put tot aan Australië) en de situatie in de VS

Mijn Port was laatst eerder volatiel met de schommelende olieprijs, maar alles boven 80usd/vat is gewoon extreem goed.
kW-verhoudingen zijn nog steeds alsof olie aan 50 usd/vat noteert.
Er worden massaal eigen aandelen ingekocht en dividenden verhoogd.

Ik slaap verder.

Is het normaal dat wanneer iemand 100,000€ verdiend, die persoon:
- meer dan 50% aan de overheid dient af te geven
- zijn firma daarnaast nog eens meer dan 35% extra aan de overheid dient te betalen
- geen recht heeft op sociale tarieven
- zijn pensioen uiteindelijk begrensd is ongerelateerd aan hoeveel extra de overheid wordt gesubsidieerd

Ik ga eens tegendraads doen en volmondig ja zeggen - tegelijk stel ik de vraag of mijn baas, die meer dan 500k verdient net boven de 30% uitkomt, hetzelfde geld voor kleinere vennootschappen.

Ondertussen -15% ytd, nog steeds cash aan het opbouwen.

Stilaan stel ik me wel de vraag of WEHB niet voldoende goedkoop aan het worden is om aan te kopen …

Ik wacht op een wat plussen om nog extra short te gaan maar de plussen gaan er precies niet snel komen. Tenzij donderdag bij een goed inflatienummer (maar geloof ik niet).

Amerikaanse $ is weer wat sterker geworden, dus Europese bedrijven met veel omzet in $ profiteren weer extra... ook te zien vandaag op de beurs, echt niet voor elk bedrijf gaat Q3 en guidance slecht zijn hoor -> 't is als alles slecht en hopeloos lijkt dat je de beste koopjes doet (en die insideraankopen zijn ook sterk signaal)

Voor Amerikaanse bedrijven met veel omzet buiten US, MSFT bijvoorbeeld is het natuurlijk omgekeerd... die gaan extra pijn lijden door die hoge $

Terug
Bovenaan