Mja dat is altijd wel het punt van colruyt geweest, toch?
Toen er geen AH was, ja.
Ik ga smiddags op het werk in de AH een stoommaaltijdje (wanneer komt dat eens in de colruyt) of pistolet met kaas kopen. Je komt daar altijd buiten met dingen die je niet zou kopen initieel. Ook halve broden, 2 schellen kaas, blokjes kaas van 100g etc te koop. Gewoon voorzien op volk dat weinig nodig heeft en rap wil kopen.
Ook veel 1 + 5 (1 pak choco + 5 pistolets gratis) toestanden. Ik weet dat als ik om 11h shop, ik een of andere cheap ass promo kan meepikken.
Ik ga nog altijd naar de Colruyt, maar mijn mandje zit minder vol dan vroeger. Geen broden, sandwichen grote pakken smeerkaas meer. Ik laat me wel verrassen in de AH en ik heb voor minder geld elke middag iets anders te eten. Vroeger had ik een delhaize naast kantoor, voor broodtoestanden was dat hetzelfde. 30-40 soorten kaas, 10-20 soorten salami en hesp. Nee, dan koop ik geen jumbo pakken fletse Gouda jong meer in de colruyt (ook al zijn ze de goedkoopste).
Daar ben ik het dan wel echt mee eens.
Was al 5-6 weken nu aan het wachten tot Amaretto Disaronno nog eens in de rekken lag en gisteren was het eindelijk zover.
De weken ervoor was het de spaghetti, dan weer het wasmiddel,...
Yep - annoying !!!
ook mijn favoriete winkel, supergoedkoop, veel goeie wijnpromoties en kassa's gaan goed vooruit en geen onnozel gedoe met zelf te liggen sukkelen met scannen!
enige minpunt vind ik het visaanbod dat nogal magertjes is.
Het vleesaanbod is anders ook wat magertjes. Er is wel wat aanbod, maar het is altijd hetzelfde. Waar we vroeger woonden was er een Colruyt + Aldi + Renmans die een grote parking deelden. Dan was een Renmans bezoekje na het Colruyt bezoek toch standaard.
Hun vlees smaakt naar karton, de helft van wat ge nodig hebt is er toevallig niet, rekken aanvullen gebeurt liefst op het moment dat er het meeste volk is zodat de gangen opstroppen, algemene beleving is shit. Hun Everyday en Boni producten vind ik ook vaak zwaar ondermaats vergeleken met Lidl en Aldi.
Boni is wel nog Ok.
Colruyt is bij mij de enige winkel waar het me lukt om een kar van pakweg €150 vol te laden en in/uit de winkel te zijn in 20 min. No way dat ik dat kan als ik zelf al mijn fruit/groenten moet gaan scannen.
True
dichtsbijzijnde Lidl in 15min rijden dus no thanks, en Delhaize/Carrefour zijn gemakkelijk 30-40% duurder.
Personeel van Colruyt wordt ook flexibel ingezet, effe wat minder druk, hup rekken aanvullen, terug drukker, hup extra kassa's opendoen... zeer efficiente winkel en geen 10 man voor u aan de kassa zoals bij Aldi.
Zoveel colruyt fans hier.
Ik voel dat ik nog geld ga verdienen aan mijn aandelen
Wel, het is niet omdat het een goede winkel is om cheap ass bulk te kopen dat het een goede investering is.
Er zijn veel bedrijven die ik leuk vind en zinvol werk doen, maar die bagger investering zijn.
Er is een structureel overaanbod aan winkels in Belgie. Dat is nefast voor de pricing, economics 101. Als je dan prijsbreker wil zijn en in alles de goedkoopste wil zijn, dan ben je gejost.
AH (en Delhaize) zijn waarschijnlijk in heel veel dingen goedkoop maar niet de goedkoopste en gaan op andere producten dikke marge pakken. Ze hopen er op dat je voor de goedkope stuff naar de winkel komt en wat dikke marge producten meeneemnt along the way. Met hun product mix zal hun marge hoger liggen dan Colruyt. Spel dat Colruyt niet kan winnen.
Eigenlijk is het voor AH super simpel. Zoek producten die je niet veel verkoopt en Colruyt wel. Drop the price naar basically 0. Colruyt heeft pijn. Repeat. AH verliest bijna niks en Colruyt bloedt zonder reden...