Kleine Beursfeiten

Weet het zelf niet zo goed, heb op de meeste ETF's nog winst en nog een bedrag te investeren.
Dus ik twijfel om eventueel wat te verkopen en dan later aan te kopen?
Bijkopen deed ik sowieso maandelijks maar de rest van mijn cash wil ik toch ook precies nog even mee wachten om in stukjes mee aan te kopen.
Gewoon hersenloos blijven dca'en in iwda en cspx. (Of Berkshire, mijn voorkeur want vergelijkbaar qua exposure maar relatief veel goedkoper dan cspx, en zal meer rendement hebben de komende 5-10 jaar.)

Nooit proberen slimmer zijn dan de markt als je indext.
95% van degenen die hier zitten, doen slechter dan de index, over de cycli heen beschouwd.
-> zeker de US Tech gaat minder last hebben van hoge energieprijzen in Europa hé
Oppassen hiermee :)

Gewoon hersenloos blijven dca'en in iwda en cspx. (Of Berkshire, mijn voorkeur want vergelijkbaar qua exposure maar relatief veel goedkoper dan cspx, en zal meer rendement hebben de komende 5-10 jaar.)

Nooit proberen slimmer zijn dan de markt als je indext.
95% van degenen die hier zitten, doen slechter dan de index, over de cycli heen beschouwd.

Oppassen hiermee :)
Hoe zit dat eigenlijk als Buffett het loodje legt, gaat dat grote impact hebben op iets als Berkshire of is dat ingeprijsd?

Hoe zit dat eigenlijk als Buffett het loodje legt, gaat dat grote impact hebben op iets als Berkshire of is dat ingeprijsd?
gaat een redelijk dure koffietafel worden als hij al het volk van de algemene vergadering gaat uitnodigen, maar voor de rest kan ik me niet voorstellen dat je het verschil nog gaat merken in de strategie? Dat gaat Munger toch gewoon verder zetten?

gaat een redelijk dure koffietafel worden als hij al het volk van de algemene vergadering gaat uitnodigen, maar voor de rest kan ik me niet voorstellen dat je het verschil nog gaat merken in de strategie? Dat gaat Munger toch gewoon verder zetten?
De kans lijkt me niet onbestaande dat Munger er ook niet meer is als Buffet het loodje legt :unsure: Munger is der 98 éh :p 't is al een mirakel dat die twee zo lang overeind blijven.

Intern is alles al geregeld en klaargezet voor hun opvolging. Er zal wel een korte dip komen, maar onderliggend verandert er niet veel tbh.

Er is al een opvolger aangeduid, Greg Abel. Die werkt al lang voor Berkshire. In principe zal dus wel gewoon de huidige koers worden verdergezet, maar of dat geen impact zal hebben op de prijs ... Ik vermoed dat men daar niet al te rationeel in is en dat Buffet die finaal omvervalt gelijk zal staan aan een stevige daling in de koers, ongeacht of dat nu werkelijk iets verandert in Berkshire of niet. Dat zal waarschijnlijk een groot koopmoment zijn.

Er is al een opvolger aangeduid, Greg Abel. Die werkt al lang voor Berkshire. In principe zal dus wel gewoon de huidige koers worden verdergezet, maar of dat geen impact zal hebben op de prijs ... Ik vermoed dat men daar niet al te rationeel in is en dat Buffet die finaal omvervalt gelijk zal staan aan een stevige daling in de koers, ongeacht of dat nu werkelijk iets verandert in Berkshire of niet. Dat zal waarschijnlijk een groot koopmoment zijn.
Inderdaad, op dat moment verkoop ik ook whatever in mijn port om BRK aan te kopen (gesteld dat het idd plots een 20% daling of zo zou zijn)

Langs de andere kant zou je denken dat er niet veel retailbeleggers in BRK zitten, en dat dit dus niet gaat gebeuren? (time will tell)

Ga eens een domme vraag stellen: Waar kan je op europese beurs BRK kopen? En neem aan dat dat geen volledig aandeel is aangezien dat zo hoog staat :unsure:

Te weinig demand, recessie EU en VS en China nog in lockdown. Als opec niet gaat ingrijpen zie ik de petrol nog naar de 70$ zakken dit kwartaal.
De markt timen is spijtig niet mogelijk maar op korte termijn ziet het er toch niet goed uit...

Opec is in control, hopelijk doen ze wat ze zeggen en gaan ze stevig cutten in productie.
Oxy verkopen en wachten op de bodem om winsten te optimaliseren:thinking:

Anderzijds, spr release bijna gedaan, China lockdown zal niet blijven duren, opec kan ingrijpen, Rusland exit petrol, Buffett en tight supply...:thinking:

Die volatiliteit begint mijn voeten uit te hangen:rofl:

Laatst bewerkt:
Zijn er nog brokers waar je OXY 2027 warrants kunt kopen? Via Interactive Brokers kan ik enkel nog maar verkopen :sarcastic:

Zal niet aan de broker liggen want ik kan ze wel kopen.
Vraag eens aan helpdesk, wss staan uw permissies niet goed of expired.
Blijkbaar heeft IB nu US warrants geblokkeerd door EU mifid bureaucraten werklozen gezever regulering.

Je moet een overzetting naar professional account vragen, maar dat ligt niet voor de hand als je niet gewerkt hebt in de financiële industrie.
Je moet oa. 10 transacties van >200k gedaan hebben per kwartaal in het voorbije jaar.

WANT IEDEREEN WEET DAT VEEL TRANSACTIES DOEN, U ONGELOFELIJK PROFESSIONEEL MAAKT.

Bende debielen van rechten-diploma's die geen kurk van financiën kennen, die wel eventjes zulke draken van wetten gaan opleggen.

Maar opties op AMC, Gamestop, of 10.000den euro Cumrocketcoin kopen: geen enkel probleem meneer :wtf:

/rant

Blijkbaar heeft IB nu US warrants geblokkeerd door EU mifid bureaucraten werklozen gezever regulering.

Je moet een overzetting naar professional account vragen, maar dat ligt niet voor de hand als je niet gewerkt hebt in de financiële industrie.
Je moet oa. 10 transacties van >200k gedaan hebben per kwartaal in het voorbije jaar.

WANT IEDEREEN WEET DAT VEEL TRANSACTIES DOEN, U ONGELOFELIJK PROFESSIONEEL MAAKT.

Bende debielen van rechten-diploma's die geen kurk van financiën kennen, die wel eventjes zulke draken van wetten gaan opleggen.

Maar opties op AMC, Gamestop, of 10.000den euro Cumrocketcoin kopen: geen enkel probleem meneer :wtf:

/rant
Wat nu met de warrants die je reeds bezit? Kan je deze nog verhandelen?

Wat nu met de warrants die je reeds bezit? Kan je deze nog verhandelen?
Je kan enkel verkopen.

Maar ik kan een professioneel account krijgen, voor mij geen probleem.
Maar indien mijn account <500k was, of ik niet vr bank gewerkt had, zou ik dus niet van de opportuniteit kunnen gebruik maken.

Het was dus geen gefrustreerde rant over mijn eigen situatie, wel een serieus geërgerde rant over dwaze regels van bureaucraten.

Want op fiscaal vlak is dat van hetzelfde, met hun gatachterlijk 'goede huisvader' principe.
Echt enkel rechtendiploma-kerels die geen halve second ervaring in de financiële sector hebben, kunnen met zo'n debiliteiten afkomen.

/rant2

Laatst bewerkt:

/rant
Goed om te weten dat ik niet de enigste ben met problemen om US warrants te kopen. Gelukkig dat ik juni/juli nog een deel had gekocht. Met ~2300 stuks zit ik nu wel goed, maar zal nu wel 2 keer nadenken alvorens ze de deur uit gaan...

Goed om te weten dat ik niet de enigste ben met problemen om US warrants te kopen. Gelukkig dat ik juni/juli nog een deel had gekocht. Met ~2300 stuks zit ik nu wel goed, maar zal nu wel 2 keer nadenken alvorens ze de deur uit gaan...
Voor 60K aan warrants gekocht :thinking:

Shadowblast:
1. PERSONALIA
Leeftijd: 30
Opleiding: ir
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 6,5j
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: wettelijk samenwonend
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): Infrabel
Huidige functie: Ingenieur seininrichting
Anciënniteit: 5,5j
Officiële aantal uren tewerkstelling: 36
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 38

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 5251
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 3001

Sinds deze maand ook gestart met onze eerste afbetaling:

gezamenlijk netto inkomen: 4950€
Duurtijd lening: 300k op 20 jaar
Vaste/Variabele lening: 1,38% vast
maandelijks aflossing (bedrag): 1429€
Leeftijd einde aflossing:
51 en 48 jaar
Extra info: 25k hypotheek + 275k mandaat. Vrije keuze brandverzekering, geen schuldsaldoverzekering verplicht (en hebben we ook niet ergens anders afgesloten). De klantenrelatie tussen de bank en ouders heeft ook wel een rol gespeeld.

Lening nog kunnen afsluiten in maart, achteraf gezien zeer goed getimed.
Ik probeer iedere maand 1 aankoop te doen van 2000-2500€ om kosten broker te minimaliseren (alhoewel dit minder een rol speelt sinds ik bij Interactive brokers zit). Soms wordt er wel eens een maand geskipped als er grote uitgaven zijn. Deze strategie heb ik de afgelopen 5 jaar succesvol toegepast. Binnenkort zal het wel wat minder zijn gezien er een hypotheek gaat bijkomen.
Ik stel mij toch serieuze vragen bij sommige van die forumposts :LOL:

Terug
Bovenaan