Kleine Beursfeiten

Anderzijds is de markt misschien wat te pessimistisch nu. 2 legacy concurrenten met oudere technologie en veel tragere groei (Sailpoint & Ping identity) zijn dit jaar door Private Equity aan een hogere multiple overgenomen.
Private equity doet dan ook regelmatig oliedomme dingen.
Hopen op iemand met teveel geld zodat mijn bedrijf verkocht geraakt, is niet echt mijn strategie...

Price cap op Russische olie vanaf 5 december. Als Rusland doet wat ze zeggen nl niet verkopen onder een price cap zal de petrol vermoedelijk stevig omhoog gaan, of Rusland dat effectief gaat doen is natuurlijk twijfelachtig aangezien ze inkomsten nodig hebben vd olie. Als ze blijven verkopen met de price cap zal de petrol wellicht naar beneden gaan.

Blijft ook nog afwachten of India en China mee gaan doen met die price cap...

Wat checks gedaan bij gebruikers, iedereen is lyrisch en geeft meetbare productiviteitsstijging aan.
Daar hou ik van.

Nog concurrenten aan het checken, en hoe makkelijk het repliceerbaar is.
Ramp & Brex zijn voornaamste concurrenten voor Divvy (corporate credit card platform). Voor AP platform is Tipalti voornaamste concurrent, al zitten die in hoger marktsegment dan Bill (Bill focust op SMB).

Brex heeft onlangs aangekondigd te stoppen met hun SMB offerings wegens te complex/duur terwijl Bill daar heel sterk staat, dus er zijn serieuze entry barriers.

Moat zit in 2 elementen:
- Distributie: iets van een 85% van top 100 accounting firms gebruikt Bill.com en pusht dat ook naar al hun klanten toe. Hebben bovendien ook partnerships met banken die Bill.com als white label solution gebruiken. Heel dit netwerk repliceren is niet eenvoudig en heel tijdsrovend + moet al heel goeie value propositie hebben opdat hun partners switchen van Bill naar competitie.
- Network effect: Klanten van Bill.com willen via Bill.com betalen, een leverancier moet dan eerst een Bill account aanmaken om de betaling te kunnen ontvangen. Op die manier kan Bill zonder enige acquisitie kost ook potentieel nieuwe klanten onboarden. Bovendien, eenmaal leverancier en klant beiden op Bill zitten, is het aanlokkelijk om via Bill te blijven betalen. Bill blijft nieuwe betaalmogelijkheden introduceren met hogere margins, de take rate stijgt kwartaal na kwartaal. (Tegenovergestelde van bv. een Adyen, die door hogere volumes en competitie de take rate ziet dalen).

Kanttekening:
- Transaction revenue is nu groter dan subscriptie revenue. Maakt de waardering wat ingewikkelder, welke marges gaan ze kunnen realiseren op de Tx revenue? Anderzijds is Tx revenue interessant in de zin dat je kan blijven groeien zonder significante extra sales efforts, zolang hun klanten maar meer en meer facturen via Bill betalen (wat ze ook doen omdat Bill nieuwe betaalmogelijkheden blijft introduceren)
- In S&M zitten reward fees voor Divvy die gelinkt zijn aan transactievolume en dus redelijk fixed zijn als % van revenue. 10Q en 10K geven exacte bedragen, naar mijn mening moeten deze van gross margin worden afgetrokken omdat dit niet echt zal scalen met hogere revenue. Gross margin is dan dus wat lager dan ze rapporteren.

Laatst bewerkt:
Ik heb zonet een Lynx basic-account geopend en probeer een limietorder van een USD-aandeel te leggen, maar de transactie is geweigerd. Er staan nochtans meer dan genoeg €'s op de rekening. Moet je eerst een $ rekening openen ofzo?

Ik heb zonet een Lynx basic-account geopend en probeer een limietorder van een USD-aandeel te leggen, maar de transactie is geweigerd. Er staan nochtans meer dan genoeg €'s op de rekening. Moet je eerst een $ rekening openen ofzo?
Bij mijn weten moet je zelf uw valuta omzetten naar $ omdat je niet de toelating hebt om short te gaan?

? Ik wil helemaal niet short gaan, ik wil gewoon een Amerikaans aandeel kopen:p
Er zit volgens bij geen auto FX optie bij Lynx. Dus dat betekent dat je nu x aantal euro's hebt staan maar 0 dollar. Short gaan is misschien niet de correcte term maar het zal waarschijnlijk wel een instelling zijn dat je niet onder 0 kan gaan. Dus je moet eerst je euro's omzetten naar dollar vooraleer je aankopen in dollar kan doen.

Er zit volgens bij geen auto FX optie bij Lynx. Dus dat betekent dat je nu x aantal euro's hebt staan maar 0 dollar. Short gaan is misschien niet de correcte term maar het zal waarschijnlijk wel een instelling zijn dat je niet onder 0 kan gaan. Dus je moet eerst je euro's omzetten naar dollar vooraleer je aankopen in dollar kan doen.
Hmm ok, beetje omslachtig,maar ze zijn een stuk goedkoper dan Bolero, dus dat nemen we er dan maar bij zeker:)
Thanks!

Vrijdagavond een reeks puts geschreven op Visa (strikes rond de 180$-190$ zone), DTE's tussen de 20 en de 40.
Ofwel vervallen ze out of the money en mag ik de premie houden. Ofwel eindigen ze ITM en krijg ik een hoop Visa aandelen tegen 185$ gemiddeld. Low risk trade in mijn opinie.

Ik vind dat wel echt heftig. Meme stock ja, tot de CFO opeens zelfmoord pleegt.
Zijn vrouw was blijkbaar aanwezig in het appartement op het moment dat hij sprong (hij had niets gezegd over zijn intenties en ook geen afscheidsbrief achtergelaten). Moet ook nog al een schok zijn.

Naar wat ik lees heeft de CFO de pump en dump zelf georganiseerd zodat heel de director staff mee kon cashen...

Daar moeten we niet teveel medelijden mee hebben lijkt me?

Which always maken me question.

Is dat de domste arrogante appel ter wereld of lukt zoiets typisch zonder dat iemand het doorheeft?

Die CFO: de voorbije 2 jaar salary: 2,9 mln en 4,6 mln, waarvan de helft cash.

Why o why strafbare feiten plegen die u in de usa in de gevangenis brengen en ruïneren, voor 1 mln :oops:

De tijd: "4 beursstrategen geven raad"

4 latent werkloze pr-gasten die ik al 15 jaar volg omdat ze meer fout dan juist zijn, zijn alle 4 bearish momenteel.
Net zoals in 2008, 2012, en 2020.

Niet echt conclusies want een broken clock kan ook wel eens juist zijn.

Te weinig demand, teveel supply dus petrol niet duur genoeg voor opec en gangster kartel cut productie beperkt met 100k barrels:
zoals gezegd : opec is in control en ze willen hoge petrolprijs...

While several OPEC members have signaled support for such a move, including Saudi Arabia, Russia is not among them, according to the sources. The reason, they said, was that a supply cut might diminish its sway over large Asian oil buyers as it would be a signal there is more oil in the world than there is demand for. According to the Wall Street Journal sources, Russia voiced its objections to a production cut last week at a preliminary meeting, where OPEC+ set as its baseline scenario an oil market supply surplus of 900,000 bpd for this year and next.

Terug
Bovenaan