Kleine Beursfeiten

Komt dat door die FIRE-documentaire dat de kranten opeens volstaan met idiote artikels over speculanten en get-rich-quickschemes? Dit staat in het groot op de voorpagina van De Morgen: https://www.demorgen.be/beter-leven...je-geld-kwijtspelen-zei-mijn-moeder~bc345f0e/

En dan wat verder in het klein staat er een kritisch artikel over die documentaire: https://www.demorgen.be/nieuws/vrt-...ar-hij-heeft-het-zelf-nog-niet-door~b6c0f3db/

Ik vind het allemaal maar bizar. Het lijkt alsof iedereen het licht heeft gezien in crypto-, NFT- en forextrading en dat het de gemakkelijkste zaak van de wereld is om op je 26e miljonair te zijn, dat je ondertussen zelfs bijna wel een totale debiel moet zijn als je nu nog niet rijk bent. Niet normaal.

alles voor de clicks he :unsure: :unsure:

GmjAjq4.png

Laatst bewerkt:
Buffet was tot 60$, maar ik vroeg jullie
Of doen jullie gewoon wat Buffet doet <>
Acht de kans toch heel klein dat oxy gaat zakken naar 55, indien wel koop opportuniteit.

Indien maandag opec effectief productie gaat cutten gaat stock wellicht terug naar de 80...
Iran deal: kan lukken maar met verkiezingen binnenkort denk ik niet dat Biden dat risico gaat nemen. Daarbij stopt de spr release volgende maand...

Dus sowieso volgens mij nog interessant om te kopen of eventueel gokken op een stevige daling en dan kopen.

Laatst bewerkt:
Waar zitten de fans van Okta?
-30% vandaag en -77% van de high vorig jaar.

Dit was hier toch ook een vrij populair 'groei'aandeel?
Ik heb Okta hier nog niet veel zien passeren, ikzelf heb het nooit in mijn portfolio gehad. MongoDB wel maar die heb ik vandaag verkocht na tegenvallende guidance.

Zolang Nikola blijkbaar nog geld kan ophalen via aandelenuitgifte met multibillion market cap, Upstart nog niet in chapter 11 zit, en crypto nog altijd als iets normaal gezien wordt, zitten we wss nog mijlenver van de bodem...

waarom zelfs? Heb je iets van research gedaan?

Laat ons zeggen dat ik het als een even grote gok als crypto beschouw ;-).

Ik was een beetje verblind door het bericht van vandaag over Gazprom hun megawinst.

Na wat zoeken kan ik via lynx de aandelen terugvinden, maar kan je de Russische beurs niet (meer) inschakelen om te handelen.

Heb de eerste aflevering gezien, zijn toch allemaal rare figuren. Handelen in crypto en forex, ja dan heb je af en toe eentje die met juist gokken een groot kapitaal verdient, maar voor elke winnaar zijn er misschien 50 verliezers.

En die forex trader die cursussen aanbiedt, tja, als je toch die miljoenen hebt staan en kan verdienen, waarom zou je dan opleidingen geven voor die paar duizend euro?

Waar zitten de fans van Okta?
-30% vandaag en -77% van de high vorig jaar.

Dit was hier toch ook een vrij populair 'groei'aandeel?
Gebruiken blijkbaar Twilio voor MFA via sms onder andere, Twilio gebreached en dus Okta ook. Serieuze red flag om als identity services company te vertrouwen op third parties voor zo een essentieel onderdeel.

Gebruiken blijkbaar Twilio voor MFA via sms onder andere, Twilio gebreached en dus Okta ook. Serieuze red flag om als identity services company te vertrouwen op third parties voor zo een essentieel onderdeel.
Dat zijn de left tail events, specifiek bij IT security gerelateerde bedrijven.
Daarom blijf ik er ook compleet van weg, hoeveel revenue growth die ook mogen hebben.

Als ik al ergens naar tech kijk, is het een Snow of Bill, maar prijs mag nog gedeeld door 3, dus beatings moeten nog wel even doorgaan.

Laat ons zeggen dat ik het als een even grote gok als crypto beschouw ;-).

Ik was een beetje verblind door het bericht van vandaag over Gazprom hun megawinst.

Na wat zoeken kan ik via lynx de aandelen terugvinden, maar kan je de Russische beurs niet (meer) inschakelen om te handelen.
Ik heb er nog ,maar staan al maanden zonder koers. Gingen geswitcht worden naar russische beurs,maar daar is het voorlopig ook windstil.

Dat zijn de left tail events, specifiek bij IT security gerelateerde bedrijven.
Daarom blijf ik er ook compleet van weg, hoeveel revenue growth die ook mogen hebben.

Als ik al ergens naar tech kijk, is het een Snow of Bill, maar prijs mag nog gedeeld door 3, dus beatings moeten nog wel even doorgaan.
Vanwaar interesse in Bill?

Snowflake spreekt voor zich, elite bedrijf. Maar vraag me af waarom je Bill op #2 plaatst.

Ivm Okta:
Ik heb die in 2020 & begin 2021 in portfolio gehad en met mooie winsten verkocht in voorjaar 2021. Strategie is niet 'buy and hold forever', strategie is 'buy and hold tot thesis verandert' (of tot er betere opportuniteit is). In het beste geval heb je een ServiceNow, Adobe, Salesforce,... die jaar na jaar foutloos blijven executen, compounden en waar de thesis nooit echt wijzigt, maar meestal is dat helaas niet het geval.

Bij Okta waren er enkele duidelijke red flags:
- Auth0 acquisitie aan 30x revenue omdat ze voelden dat dit een competitieve bedreiging vormde (nieuwere start-up, bottom-up developer focused vs. Okta top down verkopen aan C-suite. Het eerste heeft veel minder frictie, lagere initiele kost)
- Betrokken bij enkele hackings, als security bedrijf moeilijk te verdedigen
- Microsoft dat meer en meer marktaandeel wint met hun competitieve offering
- Integratie moeilijkheden met Auth0, veel personeel van Auth0 dat vertrekt, klanten & sales personeel die niet goed weten of ze nu voor de Okta of Auth0 offering moeten gaan,..

En dan na hun resultaten deze week ook nog eens hun 2025 revenue target dat ze wellicht moeten aanpassen omwille van bovenstaande issues.

Anderzijds is de markt misschien wat te pessimistisch nu. 2 legacy concurrenten met oudere technologie en veel tragere groei (Sailpoint & Ping identity) zijn dit jaar door Private Equity aan een hogere multiple overgenomen.

Laatst bewerkt:
Kzal moeten zien waar de prijs dan staat, maar effectieve aankondiging iran deal + price cap olie + bevestiging recessie, lijkt me de week te zijn waarin dat mogelijk is.
Of het compleet omgekeerde, dat op dat moment de prijzen weer exploderen, onder het motto 'sell the rumour, buy the news'.

Want het aantal transacties in bv. de oil future is gigantisch laag in de afgelopen maanden.
Het zou best kunnen dat er veel traders bang zijn voor al die semi black swans zoals iran deal en g7 price cap, waardoor de effectieve gebeurtenissen eerder de start van een nieuwe bullmarkt betekenen ipv een halve crash.

Kortom, ik weet geen fluit hoe de korte termijn fluctuaties gaan zijn. Kan beide richtingen uit.

Wat ik wel weet is dat de supply nog slechter geworden is op medium termijn.
Meer hoef ik niet te weten om bij te kopen aan 55-60.

Vanwaar interesse in Bill?

Snowflake spreekt voor zich, elite bedrijf. Maar vraag me af waarom je Bill op #2 plaatst.
Wat checks gedaan bij gebruikers, iedereen is lyrisch en geeft meetbare productiviteitsstijging aan.
Daar hou ik van.

Nog concurrenten aan het checken, en hoe makkelijk het repliceerbaar is.

Of het compleet omgekeerde, dat op dat moment de prijzen weer exploderen, onder het motto 'sell the rumour, buy the news'.

Want het aantal transacties in bv. de oil future is gigantisch laag in de afgelopen maanden.
Het zou best kunnen dat er veel traders bang zijn voor al die semi black swans zoals iran deal en g7 price cap, waardoor de effectieve gebeurtenissen eerder de start van een nieuwe bullmarkt betekenen ipv een halve crash.

Kortom, ik weet geen fluit hoe de korte termijn fluctuaties gaan zijn. Kan beide richtingen uit.

Wat ik wel weet is dat de supply nog slechter geworden is op medium termijn.
Meer hoef ik niet te weten om bij te kopen aan 55-60.
Je gaat niet meer kunnen bijkopen aan die prijs :coolbrows:

Je gaat niet meer kunnen bijkopen aan die prijs :coolbrows:
71% positie in de portefeuille is anders wel ca va, ik vind in dat geval wel iets anders voor die 10% cash :wink:

Onzen brk stond gisteren zelfs al even opnieuw in de 270.
Straks moeten we daarmee weeral superonorigineel 30% risicoloos rendement van de straat rapen, in de plaats van geniale diepgaande analyses te doen.

Terug
Bovenaan