Wat moeten we doen met deze informatie?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wat moeten we doen met deze informatie?
Dezelfde vraag kwam in mij op.Wat moeten we doen met deze informatie?
Eerder een vraag voor het ETF-topic, maar zijn er ETF's die in "emerging markets" beleggen buiten China en die er betrouwbaar uitzien. Latijns-Amerika bijvoorbeeld?Uit uw emerging market ETFs stappen allicht. Niet dat bovenstaande tweet de meesten zal verbazen.
Heb die ETF altijd al ridicuul gevonden. Chinese cijfers en bedrijven zijn niet betrouwbaar.
Dus, die moeten vastgoed kopen, om een goede job te krijgen als ik het goed begrijp. Dat is dan toch gedoemd om in elkaar te stuiken uiteindelijk.
Heb ongeveer 10% van port verkocht (stuks met hoogste beta), recente stijging gaat voor (tijdelijke?) terugval zorgen naar mijn gevoel.![]()
'Tech begint aan nieuwe bullmarkt'
Techaandelen zijn begonnen aan een nieuwe bullmarkt. En als we het verleden mogen geloven, dan kan die het begin zijn van geweldige koersstijgingen van wel 50% of meer.www.beursduivel.be
Mss ook maar eens weer in beleggen.

Er is een redelijk goeie tracker voor Latijns-Amerika: LU1681045297. Latijns-Amerika heeft natuurlijk ook zijn problemen met corruptie, maar is klein bier t.o.v. China (30% van klassieke emerging markets etf), Taiwan 15% van die etf. Zeer risicovol die twee. Hoef je niet te vertellen wat er met waardering tracker gebeurt bij ontsporing conflict China/Taiwan waarschijnlijk.Eerder een vraag voor het ETF-topic, maar zijn er ETF's die in "emerging markets" beleggen buiten China en die er betrouwbaar uitzien. Latijns-Amerika bijvoorbeeld?
Dus, die moeten vastgoed kopen, om een goede job te krijgen als ik het goed begrijp. Dat is dan toch gedoemd om in elkaar te stuiken uiteindelijk.
.Natuurlijk heb je ETF's die zich uitsluiten op Latijns Amerika toeleggen (zie bijv: https://www.justetf.com/en/find-etf...ica&index=MSCI+Emerging+Markets+Latin+America). Je hebt zelfs ETF's die op afzonderlijke Latijns Amerikaanse landen zich richten:Eerder een vraag voor het ETF-topic, maar zijn er ETF's die in "emerging markets" beleggen buiten China en die er betrouwbaar uitzien. Latijns-Amerika bijvoorbeeld?
Ja het is natuurlijk omdat ik een leek ben dat ik het graag breed gespreid heb en met enige inzichten van mensen met meer kennis.Natuurlijk heb je ETF's die zich uitsluiten op Latijns Amerika toeleggen (zie bijv: https://www.justetf.com/en/find-etf.html?assetClass=class-equity®ion=Latin America&index=MSCI+Emerging+Markets+Latin+America). Je hebt zelfs ETF's die op afzonderlijke Latijns Amerikaanse landen zich richten:
![]()
Brazil ETF List
etfdb.com
Ik zou me hier als leek wel niet te snel aan wagen, emerging markets worden vaak misbegrepen (naar mijn ervaring) en de risico's zijn niet min.
Je kan dat eventueel doen met 10% van je ETF portfolio om wat te spreiden. Ik denk echter dat het niet zinvol is en je betere rendementen zal behalen met SP500 tracker omdat ik ervan uitga dat de beste technologische know-how in US zit en dat zal blijven renderen.Ja het is natuurlijk omdat ik een leek ben dat ik het graag breed gespreid heb en met enige inzichten van mensen met meer kennis.
Maak het jezelf dan simpel en ga voor de grote index trackers (IWDA, een S&P tracker, MSCI world, ... één van de die en steek eventueel 10%-20% in een Latin America tracker).Ja het is natuurlijk omdat ik een leek ben dat ik het graag breed gespreid heb en met enige inzichten van mensen met meer kennis.
Je kan dat eventueel doen met 10% van je ETF portfolio om wat te spreiden. Ik denk echter dat het niet zinvol is en je betere rendementen zal behalen met SP500 tracker omdat ik ervan uitga dat de beste technologische know-how in US zit en dat zal blijven renderen.
S&P heb ik al hoor, het is dan ook vooral om ook andere markten mee te nemen.Maak het jezelf dan simpel en ga voor de grote index trackers (IWDA, een S&P tracker, MSCI world, ... één van de die en steek eventueel 10%-20% in een Latin America tracker).
Inderdaad, vandaar 100% SP500. Had dit misschien expliciet zo moeten vermelden.Een groot deel van de omzet van de S&P500 komt van buiten de US zoals Azië en Latijns-Amerika: https://napllc.com/wp-content/uploads/2013/03/JIC-UnderstandingSP500-IndraniDe.pdf
Helpt in België ook. Een eigen huis valt altijd goed bij de wuvvetjesAls ik de verhalen hoor van een paar Chinezen die in Leuven hebben gestudeerd, moet je ook vastgoed hebben om succes in de liefde te hebben.

Temptation Island wuvetjes.Helpt in België ook. Een eigen huis valt altijd goed bij de wuvvetjes![]()

Zelfde als de voorbije 200y zeker? Op en neer met trend naar traagjes op op op.Het voelt precies allemaal weer wat te optimistisch aan, stonks go up en mensen krijgen terug schuim op de lippen om te investeren. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren!
ja, eens neig benieuwd wat dat gaat geven als volumes terug gaan aantrekken in september, maar een aandeel als BBBY toont aan dat de zottigheid nog niet uit de markt is alleszinsIntussen sta ik terug 0,5% positief YTD, wisselkoersen hielpen wel.