Kleine Beursfeiten

Mijn mailbox zit vaak vol met mails van "experts" waarvan ik me ook afvraag waarom ze niet nog ergens op een tropische locatie zitten onder een palmboom met een coctail en enkele lokale schoonheden...
Mss andere motivatie, er zijn er die er posten en effectief kunnen gaan zitten onder een palmboom, zelfs op dit forum zijn er wellicht die dat kunnen maar toch nog advies geven over weetikwat allemaal. Mss niet voor de hand liggend maar er zijn er.

Ik zie de meerwaarde van seekingalpha niet in.
Het is enorm veel spam met altijd hetzelfde en weinig kwaliteit. En enkel Amerikaanse aandelen.
Ge zijt beter af met de filings te lezen en transcripts of webcasts van earnings calls. Dat is allemaal gratis.

Het nuttigste dat ze hebben is earnings news tijdens de earnings periode.
Altijd handig om dan snel te zien wat earnings zijn en of het boven of onder verwachtingen ligt.
Maar dat is ook gratis.

Laatst bewerkt:
Eens ge weet wat relevant is dan hebt ge dat op geen minuut tijd uit filings.
Voorbeeld:

unknown.png

unknown.png

Eat your heart out, market timers. Op de dag boenk erop. :coolbrows: SPY +17% van de lows terwijl pipo's op dat niveau opeens dachten te weten dat we nog wel 10 of 20% zouden zakken.

Enfin, het kan nog altijd een epische bear market rally zijn natuurlijk. Crazier things have happened.

Begint nu wel beetje op een epische short squeeze te lijken. Betwijfel toch of het allemaal zo snel kan blijven gaan. Heel binnenkort weer wat naar beneden?

Over welk aandeel heb je het nu?

De brede markt in het algemeen. We zijn van het ene uiterste naar het andere aan het doorschieten mbt sentiment, mede door serieuze short covering van HF's die wederom exact het omgekeerde doen van wat ze zouden doen. Kan zeker dat we verder stijgen maar enige voorzichtigheid is geboden.

EPSN heeft in Q2 $6.1M uitgekeerd aan aandeelhouders via dividend en buybacks. $24.5M annualized is niet slecht voor een $140M market cap bedrijfje.

Is dit zijn geld waard? Heb er al wel af en toe een artikel van gelezen maar twijfel nog....
Ik persoonlijk vind van wel. Niet elk artikel is even goed natuurlijk, maar het is de beste bron om snel een beeld te krijgen van een aandeel.

Pak Herbalife nu bijv., je kan a.d.h.v. hun artikels redelijk snel jezelf up-to-date brengen over de bull & bear case voor het aandeel (https://seekingalpha.com/symbol/HLF/analysis) en sommigen auteurs volgen het aandeel al jaren. Het is geen substituut voor je eigen huiswerk, maar wel een goede bron om de bull & bear argumenten te bekijken.
Ik zie de meerwaarde van seekingalpha niet in.
Het is enorm veel spam met altijd hetzelfde en weinig kwaliteit. En enkel Amerikaanse aandelen.
Ge zijt beter af met de filings te lezen en transcripts of webcasts van earnings calls. Dat is allemaal gratis.
Dat is niet zo eenvoudig, niet iedereen kan de filings van pakweg BAC of Mastercard lezen, je moet enige kennis hebben van de industrie en de geschiedenis erachter. Ik heb nu bijv. een vijftien tal artikels geschreven over BAC en kan uit hun quarterly earnings redelijk snel de essentie halen, maar iemand die nog nooit de boekhouding van een bank heeft begrepen gaat daar keiveel tijd mee verliezen. Ervan uitgaande dat die persoon al weet hoe tier 1, Basel normen, credit loss metingen, ... werken.

Dat is niet zo eenvoudig, niet iedereen kan de filings van pakweg BAC of Mastercard lezen, je moet enige kennis hebben van de industrie en de geschiedenis erachter. Ik heb nu bijv. een vijftien tal artikels geschreven over BAC en kan uit hun quarterly earnings redelijk snel de essentie halen, maar iemand die nog nooit de boekhouding van een bank heeft begrepen gaat daar keiveel tijd mee verliezen. Ervan uitgaande dat die persoon al weet hoe tier 1, Basel normen, credit loss metingen, ... werken.
Dan moeten ze die tijd daar in steken ipv iemand anders hun mening te volgen zonder te kunnen oordelen of die correct/foutief is.

Dan moeten ze die tijd daar in steken ipv iemand anders hun mening te volgen zonder te kunnen oordelen of die correct/foutief is.
Als je alleen maar gaat beleggen in je circle of competence dan ga je dus voor zeer weinig spreiding??
Zelfs van saas software waar ik heel veel ervaring mee heb vind ik toch added value aan de SeekingAlpha artikels, en het zijn direct ook de meningen van vele verschillende authors,… voor $119/jaar was het voor mij alleszins een no-brainer.

Als je dan in een sector wil beleggen waar je minder over kent dan is het echt wel heel veel info die je op hun platform vindt

En wat is uw resultaat, BAC een buy? En wat is het waard, 40,45$ ?

Ik persoonlijk vind van wel. Niet elk artikel is even goed natuurlijk, maar het is de beste bron om snel een beeld te krijgen van een aandeel.

Pak Herbalife nu bijv., je kan a.d.h.v. hun artikels redelijk snel jezelf up-to-date brengen over de bull & bear case voor het aandeel (https://seekingalpha.com/symbol/HLF/analysis) en sommigen auteurs volgen het aandeel al jaren. Het is geen substituut voor je eigen huiswerk, maar wel een goede bron om de bull & bear argumenten te bekijken.
Eerste auteur: sell @ 13 juli. Ondertussen staat het wel 50% hoger...

Dat is niet zo eenvoudig, dat kost hopen tijd en moeite en waarom zou je geen artikels van iemand mogen lezen die daar meer kennis over heeft dan jijzelf? Toen Covid begon daalden alle airline stocks enorm in waarde, ik heb toen ook gewoon enkele artikels gelezen van auteurs die die stocks al jaren volgden. Daarna kan jezelf nog je eigen research doen, maar het is wel handig om zo snel inzichten te krijgen in de geschiedenis van een stock en de value drivers erachter.
En wat is uw resultaat, BAC een buy? En wat is het waard, 40,45$ ?
Ondertussen al even niet meer bekeken, ik zat erin rond de 5$ en dan eruit op 16$ en sindsdien in en uit met call opties.
Op de huidige prijs ben ik eerder bullish, maar ik zou moeten nagaan wat de impact gaat zijn van de strengere capital requirements die de Fed recent heeft opgelegd.

Wat ik vooral zie op seeking alpha is veel macro gezever, en oppervlakkige artikels die zeggen dat iets met 30% moet stijgen.

Er is zoveel betere kwaliteit op substacks en andere, echte write ups. Gratis.

Eerste auteur: sell @ 13 juli. Ondertussen staat het wel 50% hoger...
Als je de markt wat volgt dan zal je zien dat veel aandelen een stuk hoger staan de laatste maanden zonder dat dit gelinkt is aan wijzigingen van de fundamentals :)

Lijkt mij een uitstekend idee. Als je het simpel wilt houden zou ik voor een Nasdaq tracker gaan. Als je safe wilt spelen zou ik voor Google gaan. Als je risky wilt spelen zou ik voor META gaan.

Ik ben meer bezorgd om een stijging in de EUR/USD tegenover het huidige niveau. Het probleem is dat de hedging cost nu sterk opgelopen is door de hogere US interest rates.

Mss ook maar eens weer in beleggen.
Of je kan het als contra-indicator zien. Het is altijd populair om een verhaaltje te schrijven over iets dat de laatste tijd stevig omhoog gaat. Kijk de genieën bij jpmorgan en hun superzomer voor grondstoffen.
Sinds 20 juni is ruwe olie 26% gezakt en graan 33%.

Terug
Bovenaan