Kleine Beursfeiten

Ik dacht dat er hier enkele traders op het forum zaten. Wie gebruikt er hier IBKR of Lynx om opties te traden? Lynx gebruikt eigenlijk IBKR als platform met een eigen lay-out op maar de commisies zijn vele hoger. Wou even informeren bij iemand die daadwerkelijk bij IBKR trade om te horen hoe de fees in praktijk zijn qua extra kosten. De website heb ik zelf al bekeken natuurlijk.

It looks like demand worries might be a bit overdone, and extremely high gas prices will support oil demand during winter with gas-to-oil switching

Dit dus, gewoon je olie-aandelen rustig bijhouden, met al dat extreem weer is de kans reëel dat olie eerder terug gaat stijgen dan dalen.
Een strenge winter is een logische + voor olie, maar de hittegolven van momenteel zijn blijkbaar dus ook een + (eerste keer dat ik die hoorde)

Ja, dat heb ik onlangs al neergetpyt.

Extreme weer is een plus voor NG (airco & heating) en vervolgens in mindere mate voor olie omdat de extreem hoge gasprijzen zorgen voor gedeeltelijke overschakeling van gas naar olie waar mogelijk. NG noteert in Europa namelijk aan een equivalent van $350 per vat vs huidige sub $100 prijs voor olie zelf. Er is echter wel maar een beperkte hoeveelheid vraag die kan overschakelen, ik dacht gelezen te hebben zo'n 1 miljoen vaten/dag.

Los daarvan blijven NG pure plays in de VS > oil plays volgens mij, net omdat het potentieel van NG daar zoveel groter is.

Wat het raden naar de bodem betreft etc, why bother?

Volgens mij zijn er nu al zotte koopjes te doen, ongeacht huidige algemene waarderingen (die ook cva zijn). Goedkoper kan altijd, maar tis ook eigen aan mensen om die recency bias ten harte te nemen en te geloven dat het altijd nog wat lager zal vallen. Ik heb ook geen glazen bol maar voor hetzelfde geld staat de brede markt eind dit jaar op -5% of breakeven voor het jaar. Of we staan lager en je hebt nog altijd koopjes gedaan op basis van de info die je vandaag ter beschikking hebt.

Eat your heart out, market timers. Op de dag boenk erop. :coolbrows: SPY +17% van de lows terwijl pipo's op dat niveau opeens dachten te weten dat we nog wel 10 of 20% zouden zakken.

Enfin, het kan nog altijd een epische bear market rally zijn natuurlijk. Crazier things have happened.

Laatst bewerkt:
It looks like demand worries might be a bit overdone, and extremely high gas prices will support oil demand during winter with gas-to-oil switching

Dit dus, gewoon je olie-aandelen rustig bijhouden, met al dat extreem weer is de kans reëel dat olie eerder terug gaat stijgen dan dalen.
Een strenge winter is een logische + voor olie, maar de hittegolven van momenteel zijn blijkbaar dus ook een + (eerste keer dat ik die hoorde)
In mijn ogen hoeven de prijzen niet eens te stijgen, als de prijs stabiel blijft en olie bedrijven schuld verminderen/buybacks doen, gaan die niet blijven traden aan 2-3x FCF.

Heb je dit stukje tekst (link?) ergens? Wil het wel graag eens lezen. Of van plan binnenkort je eigen research te posten?

The best way of analysing Herbalife that I can find is as alcoholics anonymous for fat (and very often Hispanic) people. I joke: “my name is Jose and I am fat”.
Herbalife works in the same way as alcoholics anonymous – by supplying (and in this case selling) a support group to help you kick the “fat addiction”.

Like Alcoholics Anonymous it has millions of members and looks – at least externally – a bit like a cult.

Herbalife like Alcoholics Anonymous has millions of members because it works. It does not work because one nutrition powder is better than another (indeed some nutritionists argue soy based powders are inferior). Herbalife works because of the support group.
AA is probably the single most effective way devised by humanity to cure alcoholics. It is far more effective than any drug developed by pharmaceutical companies and if a drug were devised as effective as and as free of side effects as AA then it would be worth tens of billions of dollars. Even then AA probably fails a majority of times. Herbalife is among the more successful ways of curing morbid obesity (but even then it probably fails a majority of times). [I shudder to think what a weight-loss drug as effective as the Herbalife support system would be worth though - considerably more than Herbalife's market cap.]
The biggest difference that I can see between AA and Herbalife is that Herbalife is (emphatically) a for-profit institution (and possibly quite an exploitative for profit institution) whereas AA is just a club.

En aangezien ik net gezien heb dat in een ander topic Herbalife compleet en unaniem afgebroken wordt, deze anticipatieve mededeling: uw Belgische ervaring interesseert mij niet en ik ga dan ook niet reageren op anekdotes of uitspraken genre "iedereen kan 'easy' tientallen kg vermageren door een beetje gezond te eten en te sporten". De empirische data zeggen neen.

Ik bekijk hier gewoon objectief de internationale investment case, geen interesse in een voedingsdiscussie :)

Laatst bewerkt:
En aangezien ik net gezien heb dat in een ander topic Herbalife compleet en unaniem afgebroken wordt, deze anticipatieve mededeling: uw Belgische ervaring interesseert mij niet en ik ga dan ook niet reageren op anekdotes of uitspraken genre "iedereen kan 'easy' vermageren door een beetje gezond te eten en te sporten". De empirische data zeggen neen.

Ik bekijk hier gewoon objectief de internationale investment case.
Iedereen kan vermageren door een beetje gezond te eten en te sporten.

Tip van de dag: er is een zomerkorting bij SeekingAlpha voor nieuwe leden, daardoor betaal je maar iets meer dan €100 voor jaarabonnement.
Vooral nuttig als je veel Amerikaanse aandelen hebt natuurlijk, minder voor de Europese.

Tip van de dag: er is een zomerkorting bij SeekingAlpha voor nieuwe leden, daardoor betaal je maar iets meer dan €100 voor jaarabonnement.
Vooral nuttig als je veel Amerikaanse aandelen hebt natuurlijk, minder voor de Europese.
Is dit zijn geld waard? Heb er al wel af en toe een artikel van gelezen maar twijfel nog....

Is dit zijn geld waard? Heb er al wel af en toe een artikel van gelezen maar twijfel nog....
ik had het niet, maar eenmalig €100 om een jaar lang uit te proberen, da's er héél snel terug uitverdiend hé... heb toch wet wat US aandelen, dus ga het eens proberen.

je kan zelf 7 dagen trial gratis proberen, dus als je eens weekje tijd hebt?

ben er me bewust van dat niet alle authors even credible zullen zijn, maar da's zo met alle content die je online vindt hé

Verwar je de SeekingAlpha premium niet met de Alpha picks app? Ik zie voor de premium geen geen korting.

Wat vind je zelf van SA premium?

Mss wel eens de moeite waard om te proberen

Vind dat er wel nuttige artikels op terug te vinden zijn! Maar je moet zelf natuurlijk wat het kaf van het koren scheiden. Er zijn ook ondermaatse authors bij die frequent posten om hun centje te verdienen. Bij iemand dat zo vaak goede ideeën blijkt te hebben, kan je je afvragen waarom die nog niet "binnen" is en die inkomsten van SA nodig heeft? Maar daar leer je wel snel doorkijken. Ik heb zo bepaalde authors die ik volg. Het leuke is ook dat je oudere artikels kan bekijken, en dan zie je in een preview meteen wat het advies was van de author op het moment van schrijven, en wat de stock effectief heeft gedaan inmiddels.

De meest interessante informatie haal ik dikwijls nog uit de comments ipv het artikel zelf.
Om de volle pot te betalen vind ik het nogal duur, maar met dergelijke zomerkorting vind ik het niet verkeerd. In 2020 één jaar premium genomen, voorlopig (nog) niet verlengd.

Het handige is dat je je eigen analyses kan toetsen met wat de authors er ginder over schrijven. Soms leer je dan zaken vanuit een andere hoek te bekijken, en soms zie je ook gewoonweg dat de author niet zo goed weet waarover hij het heeft.
Dus moraal van het verhaal; doe nog altijd uw eigen onderzoek. Stocks blindelings kopen vanop SA Premium artikels zal niet goed aflopen (tenzij in een bull market natuurlijk).

Vind dat er wel nuttige artikels op terug te vinden zijn! Maar je moet zelf natuurlijk wat het kaf van het koren scheiden. Er zijn ook ondermaatse authors bij die frequent posten om hun centje te verdienen. Bij iemand dat zo vaak goede ideeën blijkt te hebben, kan je je afvragen waarom die nog niet "binnen" is en die inkomsten van SA nodig heeft? Maar daar leer je wel snel doorkijken. Ik heb zo bepaalde authors die ik volg. Het leuke is ook dat je oudere artikels kan bekijken, en dan zie je in een preview meteen wat het advies was van de author op het moment van schrijven, en wat de stock effectief heeft gedaan inmiddels.

De meest interessante informatie haal ik dikwijls nog uit de comments ipv het artikel zelf.
Om de volle pot te betalen vind ik het nogal duur, maar met dergelijke zomerkorting vind ik het niet verkeerd. In 2020 één jaar premium genomen, voorlopig (nog) niet verlengd.

Het handige is dat je je eigen analyses kan toetsen met wat de authors er ginder over schrijven. Soms leer je dan zaken vanuit een andere hoek te bekijken, en soms zie je ook gewoonweg dat de author niet zo goed weet waarover hij het heeft.
Dus moraal van het verhaal; doe nog altijd uw eigen onderzoek. Stocks blindelings kopen vanop SA Premium artikels zal niet goed aflopen (tenzij in een bull market natuurlijk).
200% mee eens (y) (y)

Fwiw, met iets als dit kan je onbeperkt op al die websites lezen in normale opmaak, De Tijd, Seeking Alpha, ... inclus:

Dus geen gedoe met web archive, linken copy pasten, layout naar de klote, ... Gewoon extentie installeren en werkt vanzelf.

Nog eens mezelf quoten.

Hiermee kan je onder andere ook onbeperkt gratis Seeking Alpha lezen hoor. Comments inclus.

Vind dat er wel nuttige artikels op terug te vinden zijn! Maar je moet zelf natuurlijk wat het kaf van het koren scheiden. Er zijn ook ondermaatse authors bij die frequent posten om hun centje te verdienen. Bij iemand dat zo vaak goede ideeën blijkt te hebben, kan je je afvragen waarom die nog niet "binnen" is en die inkomsten van SA nodig heeft? Maar daar leer je wel snel doorkijken.
Mijn mailbox zit vaak vol met mails van "experts" waarvan ik me ook afvraag waarom ze niet nog ergens op een tropische locatie zitten onder een palmboom met een coctail en enkele lokale schoonheden...

Terug
Bovenaan