Kleine Beursfeiten

C op 15 jaar tijd -90%
SPX +160%
Waarom op crappy financial gokken die gewoon zichzelf weer pijn gaan doen vanaf ze de kans krijgen.

Ik geloof wel dat iets als BAC zuiver is en zich terecht conservatief houdt.

Slechts half om te lachen eigenlijk.

Ik had het idd over Citigroup.

Had hen na het recentste jaar- en kwartaalrapport al in de gaten.
En als een maand later Buffett ook blijkt gekocht te hebben, dan is het daar nog nooit mee misgegaan :)

Mijn aankooptarget ligt echter op rond 40, ik ben een enorme cheapskate en mijn veiligheidsmarge moet enorm zijn, want idd middelmatige bank.
Echter minder middelmatig dan in het verleden (waar @Nesjamag gelijk over had).
Ze zijn beter aan het worden onder de nieuwe ceo!

Vandaar dat de vergelijking met vroeger niet echt meer op gaat, en vandaar dat het mijns inziens te goedkoop staat ten opzichte van de werkelijkheid.
Iedereen baseert zich nog op vroeger en op de abominabele beursresultaten van de laatste 20 jaar.

Maar blijft middelmatige bank, dus dan wil ik 15% minimum cagr om dat risico te willen nemen.

Dus aankoop voor mij aan 40-42.

Geraakt het daar niet?
Geen probleem, er komen wel andere opportuniteiten.
Maar prijsdiscipline is primordiaal.
Amai, klinkt precies echt :-D

Goh C staat al zoveel onder TBV (circa $80) en normalized earnings wellicht nog wat hoger (waarvan ze $4b als dividend uitdelen momenteel), tax assets op de boeken en buybacks. Ze hebben daarnaast wereldwijd tal van assets en zwakke BU's die ze kunnen afstoten om waarde te unlocken. Kan altijd lager maar staat het goedkoopst in jaren (samen met low 40's van 2020).

En ja, Buffett (enfin, misschien Ted of Todd) kocht, wat net zoals B in 2011 een duidelijk signaal kan zijn. Berkowitz trouwens ook en ondanks zijn real estate (veel te vroeg in JOE, Sears, ...) en FNMA/FMCC flaters van het laatste decennium volgens mij nog altijd een van de beste beleggers ooit.

Markt vecht gewoon tegen de monsters van de vorige grote crisis. Tier ratio's sky high en die banken verdien geld met sloten. Als alle stof gaat liggen hebben ze in een nieuwe renteomgeving ook weer normalere NIM's.

Anderzijds zegt de grafiek op decenniaschaal natuurlijk wel dat ze slecht bezig zijn.... :unsure::tongue:

Met die herstructurering zijn ze trouwens volop bezig en zal core earnings veel betere visibiliteit geven. Er zit zoveel negativiteit in dat het niet meer serieus te nemen is. Alsof ze jarenlang niets gaan verdienen en een lange recessie een garantie is. Nieuwe CEO is misschien wel op niveau van Moynihan, we'll see. En ja, tis in zekere zin een turnaround maar daardoor betaal je ook zoveel minder. BAC staat gewoon jaren voor het vorige management van C met zijn vingers in de neus zat sinds de financiële crisis.

Momenteel onder 60% van TBV. Ze kunnen gewoon aandelen blijven inkopen en cash printen. Zie ook comments van oa Mike Mayo van WFC.

In pessimistische tijden is er over het algemeen meer upside te behalen met de "crappy" bedrijven (met aldus hogere volatiliteit) dan het beste van het beste. Natuurlijk is JPM veel beter, maar daar betaal je ook voor. Ik heb echt de idee dat mensen het niet goed begrijpen. Ze hebben hun huidige market cap quasi verdiend gedurende de laatste 5 jaar. Hoezo ga je dan mekkeren over de laatste 15 jaar. :biglaugh:

Wanneer gaat de morale improven? Asking for a friend...
:cry:
ziet er momenteel redelijk lelijk uit pre-market US.

Langs de andere kant: kans zeer reëel dat dit de top van de inflatie is geweest in US dus vanaf volgende maand alleen maar dalende lijn, dus nog effe op de tanden bijten en zoals de beurswijsheid zegt: "stilzitten als je geschoren wordt" ;) (maw, niet in paniek verkopen!!)

ziet er momenteel redelijk lelijk uit pre-market US.

Langs de andere kant: kans zeer reëel dat dit de top van de inflatie is geweest in US dus vanaf volgende maand alleen maar dalende lijn, dus nog effe op de tanden bijten en zoals de beurswijsheid zegt: "stilzitten als je geschoren wordt" ;) (maw, niet in paniek verkopen!!)
Top van de inflatie misschien wel maar er is nog altijd een kans op een recessie en dan zakt de S&P500 nog een hoop :)

Top van de inflatie misschien wel maar er is nog altijd een kans op een recessie en dan zakt de S&P500 nog een hoop :)
Die recessie zit volgens mij al wel ingeprijsd, maar die extra stijging van de inflatie vorige week niet.
Nu afwachten wat FED woensdag gaat doen, indien slechts 0,5% omhoog met rente dan een dikke relief-rally, en zelfs bij 0,75% wordt het afwachten wat de begeleidende commentaar gaat zijn.

@Biljart
Apaaaaaaaaaaaaaaaaa

Ik hoop dat Total na Krabdagou officieel zal zeggen dat ze sapakara, keskesi én Krabdagou gaan ontwikkelen.
Moet m.i goed zijn voor 350k bopd (175k bopd voor APA).

Maka en kwaskwasi komen later (dieper dus duurder voor te ontwikkelen).

Want Suriname zit nu nog niet in de koers van APA.

Wanneer gaat de morale improven? Asking for a friend...
:cry:

Vertrokken die ook allemaal van een 13-jarige bullmarkt van jewelste, met midcap growth aandelen aan 10-20-50-100x revenue, met oplichters zoals Palihapitya die SPACS lanceren die dan nog populair blijken te zijn, met miljoenen reddit retail speculanten?

En waarbij miljoenen mensen massa's geld steken in hondcoin, fuckcoin, en andere imaginaire getalletjes op een computer?
(en o wee als je hen daarop wijst)

Ik denk het niet.

Deze shit moet nog kilometers naar beneden tot growth investors instant depressief worden bij het openen van hun beursaccount, zonder enig hoop op recovery, en beseffen dat de afgelopen periode eigenlijk gewoon een geschifte speculatieve episode was die mee in het rijtje zal komen bij "devil take the hindmost" en "a short history of financial euphoria".
Beatings will continue.

Ik begin in de gazet te lezen dat het de moment is om te investeren in olie.

You know what that means.
Oxy bijkopen?

FU-1KZ-XwAYEblq

Terug
Bovenaan