Kleine Beursfeiten

Via pm een screenshotje van uw transactiegeschiedenis in dat aandeel sinds 1 november (kan perfect binnen de 10 minuten op uw pc, en anoniem) vanavond?

Als het klopt wat je zegt, ben jij immers de meest magische trader die ik ooit ontmoet heb: +40% via daytrading in België, met transactiekosten van +0,5% per trade, in een periode waarin een aandeel linea recta -87% gaat... :sarcastic:

En dan stort ik direct 5000 euro op jouw rekening met excuses van Janus. (of eet ik via livestream mijn schoen op of zoiets, naar uw keuze moest geld u niet interesseren).

Ik heb wel zin in een BG-feestje gesponsord door dat vuil oliegeld van Herr Janus! Lekker decadent!

Niemand die met mijn Colruyt "falling knife" aankoop wilt lachen? Ik kan er tegen!
Nope, veel te korte periode.
Vanmorgen wel een derde van de hand gedaan ondanks goedkopere waardering, gewoon omdat ik betere dingen zie. Dat suckt natuurlijk wel. Echt "slappe vodden" management tot dusver en daar keek de markt gisteren en vandaag natuurlijk los doorheen. Enfin, so be it.
Deze verkoop vind ik wel vreemd, want dat slappe vodden management is toch geen nieuws sinds uw aankooptijdstip?
Je werd er zelfs ambetant van toen ik de hele tijd de irrationaliteit van de CEO benadrukte.
$EPSN
aandeel absurd goedkoop blijft en achterblijft op de rest van de markt. Was zelf in 2020 cashflow positief en noteert aan amper 2x ev/ebitda aan huidige strip en met serieus bijkomend potentieel uit OK asset. Operationeel verlaagd risico door samenwerking met CHK.
Share buyback programma in werking en tot nu toe in Q2 alweer een goeie 200.000 aandelen teruggekocht. Ook in het verleden share count al mooi geslonken. Dividend van $0,25/jaar opgestart.
Share count:

31/03/2021: 23,86m
31/12/2021: 23,67m
31/03/2022: 23,70m
10/05/2022: 23.77m

Dus op een volledig jaar is de share count 0,38% verminderd. Dat is niet echt een buyback hé :)

Daarnaast zijn ze in 2021 gestopt met buybacks toen het aandeel boven de 5 à 5.5 ging, en hebben ze een institutionele speler uitgekocht aan +- 4,5 toen het aandeel aan 5 à 5.5 stond. (wat wil zeggen dat die verkoper het niet erg vond om zijn aandelen aan -20% van de toenmalige marktprijs te verkopen).

Daarnaast verkochten afgelopen maand 2 directors een stuk van hun aandelen toen het boven de 7 usd stond, terwijl er geen enkele activiteit was sinds 2019 (een buy in 2019 aan 3.5)

Verder geen mening, ik vind de constructie te ingewikkeld en begrijp het niet 100% hoe de cashflow er zal uit zien de komende jaren.
En in 2026 moeten ze hun grootste inkomstenbron (de royalties) blijkbaar heronderhandelen, want het contract loopt af.

Laatst bewerkt:
Oxy 15B fcf dit jaar en stock 65B (wel wat schulden 23B).
Kies maar;)

Zoals ik al zei, er zit meer achter dan wat je op het eerste zicht ziet. Op oppervlakkige EV basis zijn ze misschien even goedkoop. Tot energy crasht natuurlijk. Elk z'n meug. Risk adjusted zie ik meer in iets als EPSN.

Maar ik hoef jou van niets te overtuigen. Het is mijn taak hier niet mensen warm te maken voor een small cap O&G play he. :crazy: Er zit risico in en als je denkt dat die er in OXY niet is, ben je niet goed snik.

Laatst bewerkt:
Zoals ik al zei, er zit meer achter dan wat je op het eerste zicht ziet. Op oppervlakkige EV basis zijn ze misschien even goedkoop. Tot energy crasht natuurlijk. Elk z'n meug. Risk adjusted zie ik meer in iets als ESPN.

Maar ik hoef jou van niets te overtuigen. Het is mijn taak hier niet mensen warm te maken voor een small cap O&G play he. :crazy: Er zit risico in en als je denkt dat die er in OXY niet is, ben je niet goed snik.
Ja als petrol crasht naar 60$ of lager dit jaar dan is oxy geen aanrader. Maar dat is ook van toepassing op Espn...

29/09 aangekocht, 86.139st à 0,2553 (+- 22K)
30/09 verkocht, 85.000st à 0,46 (+- 39K)
Je had 80.000 stuks (of euro) op 31/10 , die je wilde verdubbelen tegen eind november.

Uw reactie is dat je, ondanks de -87% in de 6 maand erna toch nog 10k overgehouden hebt van uw 17K winst eind september.

En ik geloof het niet :)
Tenzij je heel snel jouw volledige positie verkocht hebt na jouw melding op het forum.
Maar dan mocht je dat wel even melden nadat je de week voordien een grote discussie hield over jouw aankoop met meerdere forumleden.

Toch geïnteresseerd in de screenshot via pm ;-)

Gewoon, voor de sport!

Laatst bewerkt:
Nope, veel te korte periode.

Deze verkoop vind ik wel vreemd, want dat slappe vodden management is toch geen nieuws sinds uw aankooptijdstip?
Je werd er zelfs ambetant van toen ik de hele tijd de irrationaliteit van de CEO benadrukte.

Wat een CEO persoonlijk gelooft kan mij - zoals gezegd - geen moer schelen als hij verder wel operationeel rationele keuzes maakt. Net zo ga ik uw posts ook appreciëren, ook al kan u communicatiestijl mij soms ook weinig bekoren. Ik schrijf mensen niet volledig af omdat 1 aspect van hun persoonlijkheid of visie niet strookt met de mijne. Als je zo door het leven moet, blijft er niet snel veel volk over.

Ik had trouwens ook gewoon zelf enige échte duiding verwacht van management gezien zij zelf deze historische infodag bij elkaar geroepen hebben. Maar uiteindelijk is het eenzelfde riedelke: "Nee ge krijgt geen echte uitleg, maar geloof ons nu maar."

Share count:

31/03/2021: 23,86m
31/12/2021: 23,67m
31/03/2022: 23,70m
10/05/2022: 23.77m

Dus op een volledig jaar is de share count 0,3% verminderd. Dat is niet echt een buyback hé :)

Kijk eens wat verder terug wijsneus en kijk binnen een paar maanden nog eens. :D Ze hebben sinds management en board change voor $30M aan buybacks verricht (en $50M schulden doen verdampen en cash positie serieus doen aanzwengelen, wel kleinere rights offering ook gedaan).

Daarnaast zijn ze in 2021 gestopt met buybacks toen het aandeel boven de 5 à 5.5 ging, en hebben ze een institutionele speler uitgekocht aan +- 4,5 toen het aandeel aan 5 à 5.5 stond. (wat wil zeggen dat die verkoper het niet erg vond om zijn aandelen aan -20% van de huidige marktprijs te verkopen).

Omdat die anders onmogelijk de liquiditeit vond om aan die prijs of beter te verkopen via de markt? ;)

Verder geen mening, ik vind de constructie te ingewikkeld en begrijp het niet 100% hoe de cashflow er zal uit zien de komende jaren.
En in 2026 moeten ze hun grootste inkomstenbron (de royalties) heronderhandelen.

Kan evenzeer een voordeel zijn.

Van OXY kan je dat ook zeggen, dat is geheel afhankelijk van pricing waarin ze zich bevinden. Vandaar belang top management in energy plays en dat heeft men hier laatste jaren wel aan aangetoond.

Dat gezegde zijn: al het bovenstaande is exact waarom ik niet graag te diep inga op mijn trades. Ik wil wel wat dingen aanreiken maar elke keer een heel pleidooi afsteken tegen mensen die de helft van het verhaal (nog) niet snappen ( "Jaaa maar die FCF is projected op zoveel en kijk eens naar OXY." :unsure:) of vinden dat Colruyt uninvestible is omdat "den OKAY om den hoek duidelijk weinig volk ziet passeren en Colruyt ongezellig is", dat gaat vermoeien.

Je had 80.000 stuks (of euro) op 31/10 , die je wilde verdubbelen tegen eind november.

Uw reactie is dat je, ondanks de -87% in de 6 maand erna toch nog 10k overgehouden hebt van uw 17K winst eind september.

En ik geloof het niet :)
Tenzij je heel snel jouw volledige positie verkocht hebt na jouw melding op het forum.
Maar dan mocht je dat wel even melden nadat je de week voordien een grote discussie hield over jouw aankoop met meerdere forumleden.

Toch geïnteresseerd in de screenshot via pm ;-)

Gewoon, voor de sport!

Ja, ik zal die vrij rap verkocht hebben dan blijkbaar ja. En dat zal ik hier niet laten weten hebben. Ondanks de ontzettend leuke sfeer (... Zal me toen misschien ook opgevallen zijn...) Hou ik dit helaas niet in de gaten. Ik zal je voor de sport die screenshot sturen. Zo zie je alvast dat ik de bedragen niet verzin

Wat een CEO persoonlijk gelooft kan mij - zoals gezegd - geen moer schelen als hij verder wel operationeel rationele keuzes maakt. Net zo ga ik uw posts ook appreciëren, ook al kan u communicatiestijl mij soms ook weinig bekoren. Ik schrijf mensen niet volledig af omdat 1 aspect van hun persoonlijkheid of visie niet strookt met de mijne. Als je zo door het leven moet, blijft er niet snel veel volk over.
Als ik geloof in voor de hand liggende irrationele zaken zoals 'energetisch reinigen van kantoren' of enneagram etc., dan kan je twijfelen of ik wel degelijk rationeel ben.
En als ik niet rationeel ben, zou ik het sterk aanraden om mij compleet af te schrijven als CEO of als investeerder.
Kijk eens wat verder terug wijsneus en kijk binnen een paar maanden nog eens. :D Ze hebben sinds management en board change voor $30M aan buybacks verricht (en $50M schulden doen verdampen en cash positie serieus doen aanzwengelen, wel kleinere rights offering ook gedaan).
Maar die vroegere share buybacks waren aan prijzen veel lager dan de huidige prijs?

Vandaar dat ik mij afvraag waarom ze in 2021 quasi niet terug kochten, en in Q1 2022 ook niet, en in Q2 2022 tot en met 10 mei ook niet, terwijl ze wel de cash hebben.
Waarom doet het management dat niet als het aandeel absurd goedkoop is?

Omdat die anders onmogelijk de liquiditeit vond om aan die prijs of beter te verkopen via de markt? ;)
Kan zijn, maar een 20% korting voor 500.000 shares? :) Veel vertrouwen had die toch blijkbaar niet.
Nu, daarmee is eigenlijk niets gezegd, want dat kan een prutser geweest zijn. (net zoals iemand bij Icahn besliste om zijn aandelen Oxy te verkopen aan 25, nádat alles derisked was, waarbij mijn broek ook afzakte van verbazing)
Dat gezegde zijn: al het bovenstaande is exact waarom ik niet graag te diep inga op mijn trades. Ik wil wel wat dingen aanreiken maar elke keer een heel pleidooi afsteken tegen mensen die de helft van het verhaal (nog) niet snappen ( "Jaaa maar die FCF is projected op zoveel en kijk eens naar OXY." :unsure:) of vinden dat Colruyt uninvestible is omdat "den OKAY om den hoek duidelijk weinig volk ziet passeren en Colruyt ongezellig is", dat gaat vermoeien.
Daarvoor dient dit forum toch?
Om eventuele gaten in uw thesis bloot te leggen en daarna beslis je zelf of die commentaar al dan niet correct is.

Mijn olie idee werd 1,5 jaar geleden ook afgeschoten.
Maar ik vond de tegenargumenten niet overeenkomen met wat de data zeiden, dus ben ik blijven kopen.
En tegelijk kom je dan ook te weten wat de consensus is en waarom bepaalde aandelen aan dure/goedkope prijzen staan.

Uiteindelijk maak je daarna zelf de beslissing of je dan toch tegen de consensus in gaat.

Laatst bewerkt:
Ja, maar leg het dan uit waarom espn en niet bijvoorbeeld oxy. Indien espn meer rendement kan bieden dan verkoop ik oxy en koop ik espn. Dat is nogal logisch...ik kijk naar fcf,schuld en marktwaarde. Over management oordelen vind ik nogal moeilijk, maar wat is volgens u het belangrijkste?

Toch nog geïnteresseerd in een pm screenshot van de buy/sells van na 31/10 :)

De 5k voor de sport blijft gelden.

Ik ga het hier bij laten. Er is imo geen 'verantwoording' nodig. Ik ken jou niet en ik hoef daar verder niet op in te gaan.

Jij ziet op die screenshot waarschijnlijk ook dat ik daar al een hoop geld verdien op 2 dagen tijd. Ik heb zo zeker 10 aandelen die ik op elk moment opvolg en minstens 1 order doe per dag. Soms win je, soms niet. Aan die fami heb ik 10k over. That's it, en meer wordt er niet gezegd of beweerd...

Verdubbeling op die periode helaas niet inderdaad. Maar wel genoeg verdiend. Is hier destijds gewoon niet meer gemeld... Niet omdat ik 'maar' 10k verdiend heb ipv verdubbeling hoor. Is prima voor mij. Ander en beter.

Ik ga het hier bij laten. Er is imo geen 'verantwoording' nodig. Ik ken jou niet en ik hoef daar verder niet op in te gaan.

Jij ziet op die screenshot waarschijnlijk ook dat ik daar al een hoop geld verdien op 2 dagen tijd. Ik heb zo zeker 10 aandelen die ik op elk moment opvolg en minstens 1 order doe per dag. Soms win je, soms niet. Aan die fami heb ik 10k over. That's it, en meer wordt er niet gezegd of beweerd...

Verdubbeling op die periode helaas niet inderdaad. Maar wel genoeg verdiend. Is hier destijds gewoon niet meer gemeld... Niet omdat ik 'maar' 10k verdiend heb ipv verdubbeling hoor. Is prima voor mij. Ander en beter.
als je Janus zijn bewering gemakkelijk had kunnen weerleggen zou je het wel gedaan hebben, dus het feit dat je dat niet doet zegt alles ;)

Ons Charlotte zit vandaag bij Q-music.
Blijkbaar is het dé moment om bitcoin te kopen omdat het erg laag staat. En waarom is het goedkoop? Omdat het al ooit het dubbele waard geweest is :fingerguns:
Ook ontdekt dat Cathie Wood haar favoriete persoon in de beurswereld is. Vol overtuiging gaat ze mee in het idee dat btc 1 miljoen waard kan worden.
En dan die bellers. Manman, kan je ergens domheid shorten?

Op dit moment beleg ik maandelijks in beleggingsfondsen via de bank, maar ik overweeg om zelf ook wat te investeren in aandelen/trackers. Ik had vroeger een Binck (nu Saxo) account, dus ik zou dit doen met deze account of zijn er betere platformen voor starters?

Ons Charlotte zit vandaag bij Q-music.
Blijkbaar is het dé moment om bitcoin te kopen omdat het erg laag staat. En waarom is het goedkoop? Omdat het al ooit het dubbele waard geweest is :fingerguns:
Ook ontdekt dat Cathie Wood haar favoriete persoon in de beurswereld is. Vol overtuiging gaat ze mee in het idee dat btc 1 miljoen waard kan worden.
En dan die bellers. Manman, kan je ergens domheid shorten?

:laugh:
allemaal Nyrstar aankopen dus? Staat enorm laag hoor met grote groeikans zoals vroeger :unsure:

Ook ontdekt dat Cathie Wood haar favoriete persoon in de beurswereld is.
25 februari 2021:
Cathie Wood van ARKK, momenteel zowat de huidige god van de momentum traders, 2016:

"Already as a child, I had the gift of the Holy Spirit."
"In 2006 when the market went against us, I had the kind of prayers that I normally never have"
"I started reading Psalm 91 when the Brazilian mother of my nanny told me to. I realised that I was fighting evil forces and had to fight a war, just like Psalm 91 told me. It was a sign from God not to follow the benchmark, but to invest in disruptive innovation."
"Everyday the bible speaks to me."
"The Holy Spirit hit me over the head with the idea to disrupt the financial world."

Binnen een paar jaar zullen we dan zeggen dat het allemaal 'obvious' was en 'haha, wie heeft daar ooit geld willen insteken, dat is nu toch van kilometers afstand te zien dat dat charlatans zijn", maar momenteel is dat precies zo duidelijk niet voor velen.
Rationaliteit is nogal een belangrijke eigenschap als CEO of investeerder.

Waarschijnlijk kijkt Charlotje daar wat naar op vanwege 'girl power' of zoiets.
Maar een slechter rolmodel voor vrouwen was jammer genoeg moeilijk te vinden.

Terug
Bovenaan