Wat een CEO persoonlijk gelooft kan mij - zoals gezegd - geen moer schelen als hij verder wel operationeel rationele keuzes maakt. Net zo ga ik uw posts ook appreciëren, ook al kan u communicatiestijl mij soms ook weinig bekoren. Ik schrijf mensen niet volledig af omdat 1 aspect van hun persoonlijkheid of visie niet strookt met de mijne. Als je zo door het leven moet, blijft er niet snel veel volk over.
Als ik geloof in voor de hand liggende irrationele zaken zoals 'energetisch reinigen van kantoren' of enneagram etc., dan kan je twijfelen of ik wel degelijk rationeel ben.
En als ik niet rationeel ben, zou ik het sterk aanraden om mij compleet af te schrijven als CEO of als investeerder.
Kijk eens wat verder terug wijsneus en kijk binnen een paar maanden nog eens.

Ze hebben sinds management en board change voor $30M aan buybacks verricht (en $50M schulden doen verdampen en cash positie serieus doen aanzwengelen, wel kleinere rights offering ook gedaan).
Maar die vroegere share buybacks waren aan prijzen veel lager dan de huidige prijs?
Vandaar dat ik mij afvraag waarom ze in 2021 quasi niet terug kochten, en in Q1 2022 ook niet, en in Q2 2022 tot en met 10 mei ook niet, terwijl ze wel de cash hebben.
Waarom doet het management dat niet als het aandeel absurd goedkoop is?
Omdat die anders onmogelijk de liquiditeit vond om aan die prijs of beter te verkopen via de markt?
Kan zijn, maar een 20% korting voor 500.000 shares?

Veel vertrouwen had die toch blijkbaar niet.
Nu, daarmee is eigenlijk niets gezegd, want dat kan een prutser geweest zijn. (net zoals iemand bij Icahn besliste om zijn aandelen Oxy te verkopen aan 25, nádat alles derisked was, waarbij mijn broek ook afzakte van verbazing)
Dat gezegde zijn: al het bovenstaande is exact waarom ik niet graag te diep inga op mijn trades. Ik wil wel wat dingen aanreiken maar elke keer een heel pleidooi afsteken tegen mensen die de helft van het verhaal (nog) niet snappen ( "Jaaa maar die FCF is projected op zoveel en kijk eens naar OXY."

) of vinden dat Colruyt uninvestible is omdat "den OKAY om den hoek duidelijk weinig volk ziet passeren en Colruyt ongezellig is", dat gaat vermoeien.
Daarvoor dient dit forum toch?
Om eventuele gaten in uw thesis bloot te leggen en daarna beslis je zelf of die commentaar al dan niet correct is.
Mijn olie idee werd 1,5 jaar geleden ook afgeschoten.
Maar ik vond de tegenargumenten niet overeenkomen met wat de data zeiden, dus ben ik blijven kopen.
En tegelijk kom je dan ook te weten wat de consensus is en waarom bepaalde aandelen aan dure/goedkope prijzen staan.
Uiteindelijk maak je daarna zelf de beslissing of je dan toch tegen de consensus in gaat.