Kleine Beursfeiten

Expert zou ik me niet noemen, maar Mexem is ook maar een reseller van Interactive Brokers. Goedkoper dan Lynx, maar wel onder Cypriotisch i.p.v. Nederlands toezicht.
Had dit ook al gevonden, vroeg mij af of dit dan even veilig is als Interactive Brokers (IB) of Lynx. Aangezien je gewoon een rekening bij Interactive Brokers Ierland aanhoudt.
Momenteel zie ik enkel voordelen aan Mexem, het is goedkoper dan IB en de beurstaksen worden al ingehouden

Momenteel zie ik enkel voordelen aan Mexem, het is goedkoper dan IB en de beurstaksen worden al ingehouden
Aangezien IB al de complexe shit regelt, lijkt mij het risico mij eerder beperkt. Een gerust gemoed is mij persoonlijk meer waard dan een paar euro extra transactiekosten besparen, maar dat is bij Lynx vs. Mexem eerder gestoeld op mijn buikgevoel dan op harde feiten.

Kan nu aan mij liggen maar is DeGiro al niet zo omvangrijk dat het al "too big to fail" is?
1,3 miljoen klanten in Duitsland, Nederland en Oostenrijk (Denk dat België meegeteld is in Nederland :p).
600.000 in andere Europese landen.

2,9 miljoen verwacht tegen het einde van het jaar.

Ja, ik verwacht wel wat verpakte prijsstijgingen waarschijnlijk in de toekomst maar dat heb je altijd met "lowcost" :p.

Ik vind Bolero toch zo duur niet eigenlijk, tenzij je belegt in schijven van € 500 en meerdere trades doet per maand.

Aankoop + Verkoop 50 aandelen Microsoft: (enkel makelaarsloon en wisselkoers, want beurstaks is overal het zelfde)
- Bolero: $200
- Lynx: $20

maw, Bolero is 10x zo duur... maar je betaalt natuurlijk wel mee voor hun reclame, de brol-koersdoelen etc ;)

Ik vind Bolero toch zo duur niet eigenlijk, tenzij je belegt in schijven van € 500 en meerdere trades doet per maand.
Da's nu wel precies het type profiel dat veel mensen doen natuurlijk he...
Ik smijt maandelijks een paar 100 euro in IWDA of EMIM afhankelijk van mijn huidige balans. En voor de rest doe ik nul trades op de beurs.

DeGiro lijkt mij dan de meest logische keuze. Ik zit nog met een Custody Account.
De laatste pagina's doen mij wel een beetje schuifelen op mijn stoel.

Worden brokers niet periodiek doorgelicht door externe firma's?

Kan nu aan mij liggen maar is DeGiro al niet zo omvangrijk dat het al "too big to fail" is?
1,3 miljoen klanten in Duitsland, Nederland en Oostenrijk (Denk dat België meegeteld is in Nederland :p).
600.000 in andere Europese landen.

2,9 miljoen verwacht tegen het einde van het jaar.

Ja, ik verwacht wel wat verpakte prijsstijgingen waarschijnlijk in de toekomst maar dat heb je altijd met "lowcost" :p.
Betekent in het 1% scenario vooral dat de hogere boom nog meer wind vangt als het fout gaat. Ben in elk geval vorig jaar naar Bolero gegaan.

Vanaf je een significant vermogen in aandelen hebt kan je wel overwegen om te spreiden tussen brokers natuurlijk, is wel wat gedoe in het begin om rekening te openen etc, maar daarna heeft het alleen maar voordelen vind ik.

Worden brokers niet periodiek doorgelicht door externe firma's?
De Nederlandse toezichthouder heeft Degiro verschillende waarschuwingen en boetes gegeven, dit is echt al járen bezig hoor. Na de overname door Flatex zijn ze een bijhuis van het Duitse moederbedrijf geworden. Naar verluidt kijkt de Duitse toezichthouder minder streng toe dan de Nederlandse.

Colruyt gaat snijden in hun verliespost fiets!/bike republic. Die keten draaide verlies onder de vorige eigenaars en Colruyt gaat het op hun beurt weer doorverkopen (D'ieteren zal wel interesse hebben aan de juiste prijs). Zo maar van business veranderen en denken dat je daar je Colruyt model kan toepassen pakt niet.

Colruyt gaat snijden in hun verliespost fiets!/bike republic. Die keten draaide verlies onder de vorige eigenaars en Colruyt gaat het op hun beurt weer doorverkopen (D'ieteren zal wel interesse hebben aan de juiste prijs). Zo maar van business veranderen en denken dat je daar je Colruyt model kan toepassen pakt niet.
Ze gaan nu ook fitness proberen.
Succes in het opnemen tegen basic fit dat reeds de discounter is.

Colruyt lijkt nogal een ramp.
Zijn verslaan op hun business model en kunnen daarop niet meer winnen tegen winkelketens die internationaal zijn (meer prijs en schaalvoordeel).
Passen volop diworsification toe en hopen hun business model waar ze niet meer mee winnen toe te passen op van alles en nog wat.

Hoe lang voor ze heel hard beginnen snijden, eens het begint te nijpen.

Colruyt gaat snijden in hun verliespost fiets!/bike republic. Die keten draaide verlies onder de vorige eigenaars en Colruyt gaat het op hun beurt weer doorverkopen
Fiets!/Bike Republic is natuurlijk zwaar mismeesterd door de vorige eigenaars. Ik had verwacht dat Colruyt toch minstens 5 jaar aan boord ging blijven; op 2,5 jaar fix je zoiets niet.

Fiets!/Bike Republic is natuurlijk zwaar mismeesterd door de vorige eigenaars. Ik had verwacht dat Colruyt toch minstens 5 jaar aan boord ging blijven; op 2,5 jaar fix je zoiets niet.
Ik ben zwaar teleurgesteld én verrast dat het energetisch zuiveren van de kantoren van hun fietswinkel alsook het meermaals per dag aan yoga doen, niet gewerkt heeft!

De Nederlandse toezichthouder heeft Degiro verschillende waarschuwingen en boetes gegeven, dit is echt al járen bezig hoor. Na de overname door Flatex zijn ze een bijhuis van het Duitse moederbedrijf geworden. Naar verluidt kijkt de Duitse toezichthouder minder streng toe dan de Nederlandse.
Ja, dat weet ik.
maar ik ga ervan uit dat ze na die waarschuwingen en boetes ook wel moeten voorleggen dat de pijnpunten gecorrigeerd zijn?

Terug
Bovenaan