Timing is toch wel belangrijk voor je rendement? Als je nu instapt of 10 jaar geleden? Is toch helemaal niet zeker dat je 2021-2031 exact hetzelfde (zeer hoge) rendement zal hebben als tijdens de periode 2011-2021?
Hoe je het ook draait of keert: we hebben een gigantische bullmarkt gekend sinds 2009 met slechts hier en daar een korte hiccup ( waarvan Corona de hevigste was) en ondertussen staan veel indexen niet ver onder hun all time high...
Uiteraard is gespreid instappen een gouden regel , maar ik ga er toch vanuit dat jij aandelen die nu veel duurder noteren dan toen jij ze kocht x aantal jaar geleden niet meer gaat bijkopen?
Ik zie Amazon echt niet *10 gaan in de komende 10 jaar. Hetzelfde voor veel andere techspelers...
Mensen die sinds 2010-2011 gespreid zijn ingestapt hebben gouden zaken gedaan omdat ze er zo vroeg bijwaren en hun eerste aankopen een gigantisch rendement hebben opgeleverd.
Uiteraard als je het over 40 jaar bekijkt zal je instapmoment misschien iets minder belangrijk zijn, zoals Brittany, Tiffany en Sarah aantonen, maar er is toch nog wel een verschil...
Als je het echter op 10-15 jaar bekijkt kan het toch een heel ander verhaal zijn.. .
Ik stap toch liever in aan het begin van een bullmarkt dan aan het einde
Het adagium " buy low, sell high" komt toch van ergens?=-)