Kleine Beursfeiten

Mijn aandelen in Steinhoff worden van beurs 'geswitcht' :

Details Corporate Action Volgens berichtgeving van de beurs zal Steinhoff International Holdings NV (NL0011375019) op 29 april 2022 haar laatste handelsdag hebben aan Xetra. Momenteel kan DEGIRO hiervoor nog geen beursomzettingsverzoeken in behandeling nemen. De reden hiervan is dat het product momenteel (nog) niet delisted is van Xetra. Wanneer de delisting van Xetra plaatsvindt, zal DEGIRO uw positie automatisch omzetten naar de notering aan Boerse Frankfurt. Graag maken wij u erop attent dat er vooralsnog geen informatie is over een eventuele toekomstige, beperkte verhandelbaarheid in dit product op de Boerse Frankfurt. U kunt hiervoor de berichtgeving van de beurs en het bedrijf in de gaten houden. Meer informatie over deze corporate action vindt u hier. Mocht u nog andere vragen hebben, dan horen wij dat graag van u."

Van Xetra naar Frankfurt dus.

Ik lees op fora paniekreacties, waarbij mensen al hun aandelen verkopen en herkopen op een andere beurs (tradegate). Daar is toch niet meteen een reden toe of zie ik dit verkeerd?

Dat was toch vrij verrassend nieuws. Zo dood lijkt Facebook dan toch niet te zijn.
Facebook had 1.96 billion daily active users in the first quarter, up 4% year-over-year. Facebook monthly active users of 2.94 billion were up 3% year-over-year.

Meta +19% after hours!
The Meta boss also shared details of the company’s higher-end virtual reality headset, codenamed Project Cambria, expected to be released later this year.

This premium device, he said, would “seamlessly blend virtual reality with the physical world”, adding that the company is also building-in eye tracking and face tracking so that users’ metaverse avatars can make eye contact and facial expressions.

... toch eens benieuwd wat dat gaat geven, want dat is echt wel waar ze in de toekomst veel geld mee willen verdienen.

Teladoc nog eens -40% after-hours, Cathie Wood haar derde grootste positie in ARKK. Inmiddels 90% onder de top. Dot.com 2.0 voor de COVID stocks (telehealth, video conferencing etc)

Al moet ik Teladoc eeuwig dankbaar zijn voor hun acquisitie van Livongo Health in 2020. Begin 2020 Livongo gekocht voor gemiddeld 30$ en in de zomer overgenomen door Teladoc voor +- 130$, 2020 was crazy. Inmiddels hebben ze quasi alle goodwill van hun Livongo acquisitie weer afgeschreven (dit kwartaal 6.6B $ goodwill impairment) :biglaugh:

Laatst bewerkt:
Teladoc nog eens -40% after-hours, Cathie Wood haar derde grootste positie in ARKK. Inmiddels 90% onder de top. Dot.com 2.0 voor de COVID stocks (telehealth, video conferencing etc)
YTD return -30% ... slik

Tesla 10% van port, Teladoc 6,6% -> met een 90% daling betekent dat dan dat Teladoc véél groter was dan haar Tesla-positie? of heeft ze Tesla verkocht ondertussen voor een deel?

-
YTD return -30% ... slik

Tesla 10% van port, Teladoc 6,6% -> met een 90% daling betekent dat dan dat Teladoc véél groter was dan haar Tesla-positie? of heeft ze Tesla verkocht ondertussen voor een deel?
YTD -49% zelfs voor ARKK. En 69% onder de top.

Maar zij rebalanced haar portfolio wel voortdurend, dus geen idee of TDOC ooit veel groter was dan TSLA. Zij heeft heel wat COVID stocks in haar top 10 die het goed deden in een lockdown maar waar de groei nu serieus terugvalt (Teladoc, Zoom, Roku). Al staan die 'COVID stocks' nu weer op pre-covid levels wat volgens mij ook overdreven is, dat zijn effectief wel betere businesses nu dan voor COVID met 2 tot 3 keer meer omzet en FCF dan toen.

Nog een plukje SAP toegevoegd, bijna op het gewenste gewicht in portefeuille. Ook blij met de breedgedragen resultaten van D'ieteren en opsteker Meta (niet de *** had om bij te kopen - goed wetende dat het goedkoop was) - al was het omgekeerd ook mogelijk natuurlijk, iets wat ik nog zie gebeuren de komende maanden.

Hier bougeert er weer niet veel....

YTD -3.5%. De dividend portefeuilles staan break-even na het ontvangen van engie dividend.

Tailwind van de USD/EUR down down down.

Vraagje ik zou voor eerste keer in aanraking komen met beleggen. Ben eerst bij mijn eigen bank (Argenta) gaan horen om in te stappen in hun fondsen. Zijn er naar jullie mening voor een leek als ik betere banken om te gaan horen.

Of met hulp zelf iets samen te stellen.

Bedrag zou 15k zijn en elke maand 1k voor mij.

Voor men zoon 6k en elke maand 150€

Als iemand tips heeft voor leek mag het ook in pm.

Mijn aandelen in Steinhoff worden van beurs 'geswitcht' :

Van Xetra naar Frankfurt dus.

Ik lees op fora paniekreacties, waarbij mensen al hun aandelen verkopen en herkopen op een andere beurs (tradegate). Daar is toch niet meteen een reden toe of zie ik dit verkeerd?
Ik heb voor de zekerheid geswitcht van Xetra naar JSE.
Frankfurt gaat niet bij Saxo.
en kga anders wat verkopen en hiervan nog een plukje bijkopen.

Laatst bewerkt:
Vraagje ik zou voor eerste keer in aanraking komen met beleggen. Ben eerst bij mijn eigen bank (Argenta) gaan horen om in te stappen in hun fondsen. Zijn er naar jullie mening voor een leek als ik betere banken om te gaan horen.

Of met hulp zelf iets samen te stellen.

Bedrag zou 15k zijn en elke maand 1k voor mij.

Voor men zoon 6k en elke maand 150€

Als iemand tips heeft voor leek mag het ook in pm.
Gewoon zelf ETF's kopen. Het overgrote deel van de kosten valt weg, en de langetermijn-rendementen zijn hetzelfde of beter...

Terug
Bovenaan