Kleine Beursfeiten

Met wat risico toch ingestapt in https://www.ctp.eu/ , binnen zijn sector laag gewaardeerd maar gezien de locatie (best veel O-Europa) en de wereldwijde logistieke puinhoop logisch. Niet van plan om onder huidige marktomstandigheden een deftige positie te nemen, minder dan 1% van port. Investment case is eenvoudig: tis goedkoop en heeft potentieel om te groeien als de oorlog gedaan is en we niet in een recessie belanden.

Laatst bewerkt:
Opportuniteit om in te stappen in Amazon? De daling is weliswaar gefundeerd door de teleurstellende earnings, maar waren ook daarvoor al sterk teriggevallen... Al 35% onder hun year high...

YTD jan 2022: -20%
YTD feb 2022: -20%
YTD mar 2022: -22%
YTD apr 2022: -34%

De dalende trend is ingezet :unsure:
Volgende week eerste kwartaalresultaten van 4 van mijn 11 posities, benieuwd hoe SaaS het blijft doen in deze omgeving.

Opportuniteit om in te stappen in Amazon? De daling is weliswaar gefundeerd door de teleurstellende earnings, maar waren ook daarvoor al sterk teriggevallen... Al 35% onder hun year high...
Veel bedrijven hebben een gigantische rugwind gehad die nu stil aan te vallen is. Net zoals beleggers een tijd te optimitisch waren lijken ze nu geregeld te negatief. OMG, een miljardenbedrijf wiens omzet van +25% naar +21% zakt, runnnn 😅.
Amazon hun cloudservive doet het nog altijd geweldig, maar de coronajaren qua enkel online kopen komen (hopelijk in de zin van corona) niet meer meteen terug.

Ik denk dat er heel aantal bedrijven hun ATH voor dit decennium wel gehad hebben. Dan denk ik aan bedrijven als Netflix of Materialise. Vroeg of laat komt na hype toch de realiteit van de harde dollars.

Veel bedrijven hebben een gigantische rugwind gehad die nu stil aan te vallen is. Net zoals beleggers een tijd te optimitisch waren lijken ze nu geregeld te negatief. OMG, een miljardenbedrijf wiens omzet van +25% naar +21% zakt, runnnn 😅.
Amazon hun cloudservive doet het nog altijd geweldig, maar de coronajaren qua enkel online kopen komen (hopelijk in de zin van corona) niet meer meteen terug.

Ik denk dat er heel aantal bedrijven hun ATH voor dit decennium wel gehad hebben. Dan denk ik aan bedrijven als Netflix of Materialise. Vroeg of laat komt na hype toch de realiteit van de harde dollars.
En wat denk je dan concreet over Amazon?😀

X-Fab in de standaard vermeldt als favoriete aandeel van Rik Dhoest. Ik twijfel of het een signaal om uit te stappen is ofwel dat het een goed teken is.

Normale port: YTD +1,09%
Kleine port: YTD -2,95% (50% zit in KBCA en Ageas)

Niet goed, niet slecht ....
Over KBCA en Ageas gesproken; binnenkort weer dividendseizoen bij die twee. Zeker voor KBCA een grand cru jaar.
Heerlijk. :love2:

En maandag ex-dividend datum bij Telenet.
Ik denk eraan om bij te kopen als ze in lijn zakken met het bruto dividend (1.375 EUR).
1.3 EUR zakken betekent een koers van 27 EUR en een jaarlijks bruto netto rendement van 7.1% :drool:

Laatst bewerkt:
Ik krijg vandaag errors als ik wil inloggen bij Lynx. Nochtans zijn al mijn inloggegevens correct. Nog iemand problemen vandaag?

Raymond James Adjusts APA's Price Target to $75 from $59, Keeps Strong Buy Rating​

APA (NYSE:APA) Price Target Increased to $57.00 by Analysts at Morgan Stanley​

Barclays boosted their price target on shares of APA from $53.00 to $56.00 and gave the stock an overweight rating

Ik krijg vandaag errors als ik wil inloggen bij Lynx. Nochtans zijn al mijn inloggegevens correct. Nog iemand problemen vandaag?
Ik heb net eens gecheckt in de app en die blijft ook maar proberen om verbinding te maken, in het read-only deel zonder in te loggen.

En wat denk je dan concreet over Amazon?😀
Mixed feelings. Hun belangrijkste bron van inkomsten blijft hun online store en daar is de groei zowat stilgevallen. AWS doet het geweldig maar dat blijft voorlopig een kleiner gedeelte van hun bedrijf. Zelfs na de recente terugval vind ik Amazon nog steeds behoorlijk duur genoteerd. Onder de 2000 dollar bekijk ik het nog eens 😉
In mijn World ETF is Amazon de 3e grootste positie dus op dat vlak heb ik al (een klein beetje) blootstelling aan Amazon. Als ik losse aandelen koop moet het wel de moeite zijn versus mijn ETF, en dat zie ik voorlopig niet in Amazon.

Ik kom op YTD -7%. Volgens de Saxo trader website YTD -4%... dat klopt precies langs geen kanten.

Niet goed, maar het kon een pak slechter zijn, en op een goede moment oa. QQQ (een NASDAQ etf) en TSLA wat afgebouwd.
Net een kleine positie genomen in NFLX. Ik zie die nog wel terugkomen van hun slecht resultaat dit kwartaal.

Ik hoop dit jaar nog volledig uit QQQ te stappen (momenteel nog 17% pf) en de buit te verdelen over wat individuele aandelen waar ik in geloof. Als ik die vind. ETF's vind ik eigenlijk maar een saaie bedoening, en lastig om op te volgen.

-0,22% YTD, ga niet klagen. Wel grotendeels gered door Shell dat ontplofte (stuk winst op gepakt) en D'Ieteren dat ik 2 keer heb gekocht (aankoop na de resultatendip, verkocht aan 161 en teruggekocht aan 147. Nu nog even bijkopen).
Tech krijgt hier ook klappen, ETF ook wat naar beneden, maar bv een Coca Cola toch ook een mooie 9% erbij dit jaar. Zo leer je de slow and steady growers toch ook appreciëren :)

Terug
Bovenaan