Racing_Genk
Well-known member
Ik maak sowieso geen korte termijn voorspellingen:hoe komt ge op zo'n hoog koersdoel?![]()
Op 3 maand: business performance heeft 0% invloed op stock price performance, enkel sentiment telt
Op 1 jaar: business performance heeft een kleine invloed, macro en sentiment is belangrijker
Vanaf 3-5 jaar: business performance wordt de dominerende factor in het bepalen van de returns
Persoonlijk denk ik dus dat het stellen van korte termijn koersdoelen geen enkele zin heeft, want ik kan het sentiment en de macro economie helemaal niet voorspellen.
Hoe zet ik dan mijn 5-jarig doel (eind 2026):
Ik ga uit van 2.100 miljoen omzet in 2022. Vervolgens verwacht ik volgende growth rates over de komende 5 jaar (2023-2027): 70%, 60%, 50%, 40%, 40%.
Dit geeft 16,5 miljard omzet in 2027 met +- 40% groei en geschatte FCF margins van 30-35%. Een NTM revenue multiple eind 2026 van 15 is dan realistisch en geeft een enterprise value van 252 miljard $ oftewel 5 keer hoger dan vandaag. Huidige koers x 5 = 900$ maar ik maak er 800$ van om rekening te houden met stock dilution + conservatisme.
Voor zij die beginnen over die 17,5 miljard $ voorspellingen: AWS groeit momenteel met 40% per jaar en zit aan 71 miljard $ omzet. In mijn post hierboven maakt de auteur de opmerking dat Snowflake sneller groeit dan AWS (toen AWS even groot was). Snowflake hun eigen doel is 10 miljard $ omzet in 2028 maar als je zo een voorspelling in 2021 maakt doe je dat enkel als je weet dat je dit ruimschoots gaat kloppen.