cege
Well-known member
- wisselkoerskosten zijn veel duurder dan bvb bij Binck (nu Saxo) (ik dacht uit mijn hoofd iets van 1%, wat dus véél is als je een 10k order hebt)
- nalatigheidsinteresten van 10% als je even negatief saldo hebt (wat zogezegd niet mag volgens hun regels, maar waarom blokkeren ze dit dan niet, zoals bijvoorbeeld bij Binck?)
- en verder dus een shit klantendienst waar ze liever arrogant dan klantvriendelijk zijn
Ik ben aan rustig tempo alles aan het overzetten, zal eens Lynx proberen met de volgende transactie.
Ik zit al 10+ y bij Bolero. Altijd heel tevreden geweest van de klantendienst. Zelfs om 8h s avonds krijg je snel iemand aan de lijn voor US stuff of als de EU gesloten en US open is, altijd wel iemand aanwezig.
Wisselkoers kosten. tjah, ik heb een US, EUR, AUD, CHF, GBP rekening. misschien betaal ik een half procentje meer om die eenmalig om te zetten, maar voor de rest blijft FX hetzelfde... USD verkopen = USD kopen.
Ik heb voor het werk een rekening bij Fidelity in USA waar corporate aandelen staan. Als ik om de zoveel tijd mijn 500 USD dividenden naar belgie sleur, betaal ik 70 euro FX kosten... Dat is pas om te bleten. En om die aandelen naar Belgie te krijgen, 100000 documenten invullen en faxen (!) en de helft van de keren loopt het mis. Dat is pas shitty service. Daarmee vergeleken is Bolero prime prime prime.
En de nalatigheidsintresten bij Bolero zijn toch maar na 3d? Ik heb vroeger nog zitten daytraden op de margin en als je de dag zelf open en sluit, 0 interest. En zolang je binnen de 3d blijft, geen gezever door Bolero (en dan betaal je beetje).