Racing_Genk
Well-known member
48$ pre-market vs. 54,20$ biedprijs, markt gelooft dus niet dat dit doorgaat.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Omdat die hier ergens vermeld werd heb ik deze ook eens bekeken. Lijkt me inderdaad een interessante te zijn.Zitten er hier veel in x-fab?
Rond de 6 lijkt me toch een mooi instap moment te zijn.
Aandeel kwakkelt al 5 jaar rond dezelfde prijs verder. Waarom denk je dat het nu plots wel de goede richting uit zou gaan? De stockprijs is alleszins niet de hoogte ingeschoten door de semiconductor hype.Omdat die hier ergens vermeld werd heb ik deze ook eens bekeken. Lijkt me inderdaad een interessante te zijn.
Asml is dan weer pokkeduur terwijl dit toch een cyclisch aandeel blijft.Aangezien het hier over semiconductors gaat, goede slide die een overzicht van de industrie geeft. X-FAB zit tussen de ''foundries":
Persoonlijk geen interesse in X-FAB, zoals @TheLoveBelow aangeeft hebben die niet direct een geschiedenis van veel waardecreatie voor hun aandeelhouders (zie de koers sinds IPO). Dus aan X-FAB bulls: what is de bull case hier, wat gaat er veranderen waardoor X-FAB plots wel waarde begint te creëren?
Persoonlijk zou ik in deze industrie dan liever voor een ASML gaan (de industrie kan niet zonder ASML hun innovatieve producten) oftewel een software provider genre Cadence / Synopsys => enorm hoge switching costs
Dan laten die zich toch gewoon betalen via een management vennootschap
Probleem is dat meeste mensen weinig kapitaalkrachtig zijn om al dan niet als aandeelhouder een beslissende stem te hebben...Het is aan de aandeelhouders om te beslissen (imho).
En dat politici eerst eens voor eigen deur vegen (EU-uitwassen enzo).
Zal inderdaad weinig aan te doen zijn aan die schandelijke vergoedingen en dit van ceo's die dan de 'elite' moeten voorstellen.Dan laten die zich toch gewoon betalen via een management vennootschap
Probleem is dat meeste mensen weinig kapitaalkrachtig zijn om al dan niet als aandeelhouder een beslissende stem te hebben...
19 miljoen per jaar en dan nog tientallen miljoenen in de vorm van aandelen. Dat noem ik niet serieus meer...![]()
De auto-baas die te veel verdient
Negentien miljoen euro, is dat te veel voor een jaartje werk van één persoon? Aandeelhouders van autobouwer Stellantis vinden van wel. Zij verzetten zich tegen het ‘exuberante’ loon van ceo Carlos Tavares.www.standaard.be
Zal inderdaad weinig aan te doen zijn aan die schandelijke vergoedingen en dit van ceo's die dan de 'elite' moeten voorstellen.
Ik zou denken dat ze eerder de bitcointraders gaan proberen te taxereren en niet zozeer de aandelenbeleggers... ik heb nu met de Oekrainecrisis ook ao wat gekocht en al een stuk winst genomen, maar is dat soeculeren?Zijn er hier mensen die op zeer regelmatige basis traden (meerdere swing trades van enkele dagen/weken)? Ik vraag me af vanaf wanneer dit aanzien wordt als speculatief en je dus 33% belasting moet betalen op meerwaarden; komt dat in de praktijk echt voor?
Ik zoek eigenlijk concrete gevallen, ben vertrouwd met de "goede huisvader"-regel maar heb nog nooit gelezen dat iemand effectief op de vingers getikt is geweest en als speculatief belast is geweest.Ik zou denken dat ze eerder de bitcointraders gaan proberen te taxereren en niet zozeer de aandelenbeleggers... ik heb nu met de Oekrainecrisis ook ao wat gekocht en al een stuk winst genomen, maar is dat soeculeren?
Trouwens, dit is sowieso een zeer grijze zone waar je je altijd kan verdedigen indien de fiscus je probeert te belasten: snel (gedeeltelijk)winst veiligstellen kan je immers ook beschouwen als een daad van goed huisvaderschap (=het criterium)
Veel zal afhangen van de grootte van de bedragen denk ik....Ik zoek eigenlijk concrete gevallen, ben vertrouwd met de "goede huisvader"-regel maar heb nog nooit gelezen dat iemand effectief op de vingers getikt is geweest en als speculatief belast is geweest.