Kleine Beursfeiten

De mogelijke aanval in de Donbas gaat de komende weken nog te bepalen zijn om inschattingen te maken.
Gaat het gebeuren? Gaan ze doorstoten of niet? Krijgt Oekraïne sterkere wapens en hoe reageert Rusland daarop? Wordt Russische olie (of mss zelfs gas) in de ban gedaan?

Ik hou het wel op mijn standaard periodieke stortingen momenteel. Misschien dat ik bij een grote dip wel extra bijkoop bij het eerst positieve signaal van een mogelijke stabilisatie aan de fronten maar ik zal niet alleen zijn dan.
Sowieso trieste tijden los van de beurskoers.

Daar waar de consumptie daalt zeker, retail...
Online zal het alleen maar stijgen.
Ik ga uit van een algemene daling, ook online. Zit al een tijd te denken aan een aanpassing van portefeuille met mss meer cash en een focus op b2b, quality, fcf zo onafhankelijk mogelijk van reguliere consumptie en grondstoffen.

Feit is dat de wereldwijde koopkracht een klap heeft gekregen en dat de gevolgen stilaan gaan doorsijpelen. Had gehoopt op een snelle oorlog maar stilaan neig ik meer naar een aanslepend oorlog, mss wel jaren.

@contextbinder Klinkt misschien afgezaagd maar tech. Hebben Google en Facebook last van de oorlog? Gaan mensen minder achter hun pc zitten als ze minder centen overhouden op het einde van de maand? Nope. Sterke merken als Apple kunnen door hun ecosysteem hun prijzen gradueel verhogen zonder dat mensen gaan overstappen op wat anders. Retail zou ik inderdaad van weg blijven.
Ik ben zoals steeds geld in een World ETF aan het steken en ben op regelmatige basis Meta aan het bijkopen. Aan de huidige prijs ook X-Fab aan het bijkopen. Is al lange tijd een erg volatiel aandeel, maar aan 6 euro wil gerust mijn karretje vol laden.

S&P 500 Likely to Report Earnings Growth of More Than 10% for Fifth Straight Quarter

As of today, the S&P 500 is expected to report (year over-year) earnings growth of 4.5% for the first quarter. Given that most S&P 500 companies report actual earnings above estimates, what is the likelihood the index will report actual growth in earnings of 4.5% for the quarter?

Based on the average improvement in earnings growth during each earnings season due to companies reporting positive surprises, it is likely the index will report earnings growth of more than 10% for the first quarter, which would be the fifth consecutive quarter of (year-over-year) earnings growth above 10%.

Weer nieuwe ATH hier, dankzij Sanofi. Lijkt eindelijk uitgebroken na lange tijd te zwabberen in de 80-95 range.

SPDR World Healthcare ETF ook al paar ATH's gesneuveld.

Ik wil bij DeGiro een verkooporder instellen tegen bijv. 100euro terwijl de huidige marktprijs van het aandeel bijv. 1 euro bedraagt. Ik krijg als melding dat dit onmogelijk is en de prijs niet hoger mag zijn dan 2euro. Wat voor zever is dat nu? Dat is toch in de kaart van shorters spelen?

Ik wil bij DeGiro een verkooporder instellen tegen bijv. 100euro terwijl de huidige marktprijs van het aandeel bijv. 1 euro bedraagt. Ik krijg als melding dat dit onmogelijk is en de prijs niet hoger mag zijn dan 2euro. Wat voor zever is dat nu? Dat is toch in de kaart van shorters spelen?
Waarom zouden shorters hier beter van worden?

CPI 8.5%, min of meer in lijn met de verwachtingen. De inflatie exclusief energie en food prices lager dan verwachtingen => alles schiet voorlopig omhoog.

Kans is groot dat we nu peak inflation hebben gezien: vanaf april worden de 'comps' van vorig jaar gemakkelijker en energieprijzen hebben mogelijk ook gepiekt in maart.

CPI 8.5%, min of meer in lijn met de verwachtingen. De inflatie exclusief energie en food prices lager dan verwachtingen => alles schiet voorlopig omhoog.

Kans is groot dat we nu peak inflation hebben gezien: vanaf april worden de 'comps' van vorig jaar gemakkelijker en energieprijzen hebben mogelijk ook gepiekt in maart.
Ik hoop hetzelfde, dergelijke cijfers zijn slechts beperkt houdbaar zonder grote gevolgen - zelfs tevreden met de dalende olieprijs en licht neerwaarts bijgestelde vraag naar olie. Stel dat men de lijn van februari-maart zou doortrekken over heel 2022, dat is een nekschot voor de reguliere economie.

Ik dacht begrepen te hebben dat je aandelen niet kunnen worden uitgeleend om te shorten als je een verkooporder instelt.
Dat is niet zo. Bij IB / Lynx kan je perfect aandelen uitlenen waarop je een verkooporder hebt gezet.

Als je dat niet wil, kan je beter aan je broker vragen om geen aandelen uit te lenen.

Barclays initiated APA coverage with Overweight and target $53.

👌

Voor de APACHE-drillers onder ons.

-we wachten nog steeds op resultaten van de testen van de 90 meter oil column van Krabdagou in Suriname
- ik verwacht netto-schuld beneden 5 miljard dollar in Q1.
- dividend wss terug naar 1 dollar/aandeel per jaar.

Mijn 25% resterend deel hou ik goed bij.

Biljart heeft een target van 60 dollar voor deze cowboy!

Laatst bewerkt:

Elon Musk wil Twitter kopen en doet bod van 43 miljard dollar​

Tesla-baas Elon Musk wil het socialemediabedrijf Twitter kopen. Hij vindt dat het platform voor korte berichtjes veel potentieel heeft, maar dat dit nu nog niet wordt waargemaakt. Elon Musk wil 43 miljard dollar (39,4 miljard euro) neerleggen voor het socialemediaplatform.

Aandeel straks weer wat omhoog?

Terug
Bovenaan