Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Deels overstag gegaan. 25 van mijn 45 Kinepolis-aandelen verkocht aan 59.25. Ik was origineel van plan om langer te houden, maar EUR interest is me niet iets te hoog en moet stilaan toch wat margin afbouwen. Temeer omdat ik niet snel cash geld beschikbaar zal hebben (appartement zit in laatste fase en moet nog meubels kopen om het bemeubeld te verhuren).
Daarenboven schurkt KIN tegen ATH ondanks dat Corona nog niet echt helemaal voorbij is. Toch maar eieren voor mijn geld gekozen. Liever een vogel in de hand dan 10 in de lucht.
Uiteindelijk 169% winst op 504 dagen. De andere 20 hou ik nog even aan om te zien of het even uitschiet richting 70. Verkoop order ingesteld op 66.10. Als het blijft schommelen de laatste 20 wss ook verkopen een dezer.
Tegelijk veegde Spider-Man: No Way Home het Box office cijfer van Avengers: Endgame van de tabellen en dat begin januari 2022, een moment dat het nog steeds verplicht was van met mondmasker in de zaal te zitten, wat volgens mij toch nog een remmende factor was (ik kan mij moeilijk voorstellen dat ik de enige wat die geen zin had om 2u met zo'n mondmasker in de cinema te gaan zitten). In tegenstelling tot wat wel eens beweerd wordt heeft cinema ook post corona volgens mij nog meer dan voldoende bestaansredenen naast het streamen.Maar Disney houd wel deels vast aan het rechtstreeks releasen van bepaalde films op Disney+. Is toch wel een grote speler.
Dat en ook het feit dat als ik mij niet vergis ze van een stevige net cash positie naar een net debt positie zijn gegaan agv corona.Maar Disney houd wel deels vast aan het rechtstreeks releasen van bepaalde films op Disney+. Is toch wel een grote speler.
Beurs reageert er alvast goed op...Wat vinden we van Berkshire die de "Berkshire van den Aldi" koopt?
+3% op de volledige portfolio hier.
. Op zich geloof ik long term wel in dat aandeel maar ik wou terug wat meer cash opzij te hebben. Maar Disney houd wel deels vast aan het rechtstreeks releasen van bepaalde films op Disney+. Is toch wel een grote speler.
Maar je betaalt nu wel dezelfde prijs als dik 2 jaar geleden voor een bedrijf dat er financieel een pak slechter voorstaat dan toen.Alsof iemand naar de film gaat voor de film, it's about the experience.
Ondertussen zijn bijna alle grote bedrijven al terug gestapt van het releasen op streaming platforms. En Netflix is down down down post-corona, ze gaan hun prijzen verhogen, hun pwd sharing aanpakken. Je kunt geen 200 euro vangen door 5 man thuis naar een tv te laten kijken. In de cinema met 5 man gaan, snel 100-200 euro armer als je wat zakken chips en drankjes aanpakt.
Die grote mannen hebben ook snel hun rekening gemaakt.
Zolang er volk in een voetbal stadion zit of wielerwedstrijden vol staan met supporters, gaat de cinema ook werken.
Tuurlijk daar niet van. Maar de markt is toch wat veranderd. De vraag is dus, hoe dit alles hun marge en inkomsten zal impacteren.Tegelijk veegde Spider-Man: No Way Home het Box office cijfer van Avengers: Endgame van de tabellen en dat begin januari 2022, een moment dat het nog steeds verplicht was van met mondmasker in de zaal te zitten, wat volgens mij toch nog een remmende factor was (ik kan mij moeilijk voorstellen dat ik de enige wat die geen zin had om 2u met zo'n mondmasker in de cinema te gaan zitten). In tegenstelling tot wat wel eens beweerd wordt heeft cinema ook post corona volgens mij nog meer dan voldoende bestaansredenen naast het streamen.
Na Corona, de rush op de woningmarkt, de torenhoge inflatie en de gigantische energiekosten maak ik me geen illusies meer, de Belg zwemt in het geld en zal dat ook in de toekomst blijven uitgeven aan de bioscoop. Kijk naar een avondje op restaurant, gin tonic + slaatje met geitenkaas + glaasje wijn en een koffie: 40-45€ en niet gereserveerd betekend een pakje friet want volzet.Tuurlijk daar niet van. Maar de markt is toch wat veranderd. De vraag is dus, hoe dit alles hun marge en inkomsten zal impacteren.
Ik ga ook nog erg graag naar de bios. Het is gewoon niet hetzelfde thuis.
Het bezoekersaantal is al jaren krimpend, in zo een markt investeer ik liever niet, ze kunnen jan met de pet niet blijven uitpersen met drank, snoep popcorn etcNa Corona, de rush op de woningmarkt, de torenhoge inflatie en de gigantische energiekosten maak ik me geen illusies meer, de Belg zwemt in het geld en zal dat ook in de toekomst blijven uitgeven aan de bioscoop. Kijk naar een avondje op restaurant, gin tonic + slaatje met geitenkaas + glaasje wijn en een koffie: 40-45€ en niet gereserveerd betekend een pakje friet want volzet.
Heb het zelf niet maar het aantal bruine cafés in mijn dorp is op 20 jaar met 75% gedaald, diegene die overblijven worden zo rijk als de zee diep, in een krimpende markt.Het bezoekersaantal is al jaren krimpend, in zo een markt investeer ik liever niet, ze kunnen jan met de pet niet blijven uitpersen met drank, snoep popcorn etc
Een krimpende markt alleen is geen goede maatstaf.Het bezoekersaantal is al jaren krimpend, in zo een markt investeer ik liever niet, ze kunnen jan met de pet niet blijven uitpersen met drank, snoep popcorn etc
D'ieteren gaan met die banaan![]()