Kleine Beursfeiten

Buy high sell low, goede strategie.
Op lange termijn geloof ik wel in Chinese tech, maar iets te veel negatieve elementen nu (waarvan sommige wel structureel zijn helaas, zoals het latente risico op inmenging van de CCP) , waar door het sentiment wel heel fel tegensteekt, dus ik verwacht dat het in de nabije toekomst nog verder naar beneden gaat. Ik denk dat ik later nog wat goedkoper ga kunnen inkopen. Dat is alvast het plan.
Trouwens Prosus GAK 51 €, Alibaba 99 USD dat valt dus nog wel mee...

Economie is toch iets raar: de bakker om de hoek is afgebrand en kan geen brood meer bakken, het gevolg is dat je geen brood meer kan kopen in heel de wereld.

Wereldeconomie samengevat vandaag de dag

Straks blijkt nog dat dit het meest ondergewaardeerde oliebedrijf was van allemaal, verrassend!
(En het is Buffett)

Omdat olieprijzen volatiel zijn, meer dan dat is het niet.
Er is geen enkele fundamentele reden waarom het plots 10% zou dalen of stijgen vandaag.

Waar het heen gaat in de komende weken/maanden is wel duidelijk: hoger.

"it will fluctuate"
Vandaag terug @100 dollar, je bent de macro vergeten :covid in China 🙂

Concept van prijselasticiteit eens opzoeken ;)

Idd maar werkzaam bij een productiebedrijf en momenteel geeft dat volgende situatie:
  • Offerte ontvangen op vrijdag 11-03 omstreeks 11h00: 4,95 €/kg - geldigheid van de offerte: geen want je ontvangt tegenwoordig een prijsschatting in plaats van een offerte
  • Bestelling zelfde dag geplaatst om 14h00
  • Deze morgen bevestiging gekregen dat de prijs is gestegen naar 5,85 €/kg
zotte tijden :thinking:

Omgekeerd keldert de prijs van koffie als de oogst in Brazilie super goed is of kelder de naft prijs aan de pomp als de olie terugvalt door oppompen in Iran. That's how it rolls.

Damn, weer een serieuze pandoering voor high tech growth stocks vandaag... Iemand een verklaring? Dat chinese tech lager zou gaan is logisch, maar zoe niet meteen een aanleiding waarop Monday, Sentinelone, Datadog en Snowflake klappen krijgen...

Damn, weer een serieuze pandoering voor high tech growth stocks vandaag... Iemand een verklaring? Dat chinese tech lager zou gaan is logisch, maar zoe niet meteen een aanleiding waarop Monday, Sentinelone, Datadog en Snowflake klappen krijgen...
Lagere economische groei,hoge inflatie en stijgende rente?

Lagere economische groei,hoge inflatie en stijgende rente?
Hoge inflatie akkoord, maar dat is geen nieuw gegeven... Stigende rente begrijp ik al wat minder omdat die bedrijven geen zware schulden torsen...
Lagere economisxhe groei: geldt voor alle bedrijven natuurlijk, dus op zich ook geen reden waarom specifiek high growth tech moet worden afgestraft... Zeker omdat die al serieus klappen hebben gekregen.
Bizar.

APA 1 miljard dolllar in het bakje vandaag.
Idealiter schuldafbouw zodat investment grade bereikt kan worden.

Volgend nieuws zal de flowtest zijn van Krabdagou in Suriname- ik verwacht deze week of volgende week.

Laatst bewerkt:
En vorige week waren er nog die zeiden dat het naar 200 dollar ging gaan. Als elke analist een getal noemt zal er wel is ene het juist hebben zeker?

Er wordt geen minder olie of gas geproduceerd.
Maar China gaat blijkbaar panisch blijven over covid.
En QT zal een forse rem op de economie worden, die al aan het vertragen was.

Er komt een recessie, en de olieproductie is niet verlaagd... wat gebeurd dan?

Hoge inflatie akkoord, maar dat is geen nieuw gegeven... Stigende rente begrijp ik al wat minder omdat die bedrijven geen zware schulden torsen...
Lagere economisxhe groei: geldt voor alle bedrijven natuurlijk, dus op zich ook geen reden waarom specifiek high growth tech moet worden afgestraft... Zeker omdat die al serieus klappen hebben gekregen.
Bizar.
Stijgende rente heeft voor tech weinig met schulden te maken maar het feit dat ze hoog gewaardeerd zijn en de rente invloed heeft op DCF berekening. Simpel gezegd geeft een PE van 10 een rendement van 10% en een PE van 50 2% rendement. Maar als de rente hoger is dan 2% dan verkoop je beter uw tech aandeel met een PE van 50.

Volgens mij gaat olie terug richting de 12 dollar.

Ah nee wacht, dat was Cathie Wood
1FNj2r.jpg

We zullen moeten afwachten hoe het allemaal evolueert. In het ergste geval heb ik een jaar of twee de tijd om wat cash op te bouwen :scream:

jah, het wordt weer een mooie dag. Ik zie mijn virtuele winst nog helemaal verdampen deze week.

Edit: Net even YTD bekeken, zit aan -18%.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan