Kleine Beursfeiten

Ik ben hier precies den enige die al flink wat cash aan het werk heeft gezet? Wachten jullie nog verder af of zijn jullie al volledig invested?

Eigenlijk te weinig cash direct beschikbaar, niet gerekend op een oorlog - mijn grootste vrees is niet de oorlog maar een economische terugval zonder weerga tgv te hoge kosten. Heb dagelijks te maken met aankopen in de industrie en veel bedrijven maken misbruik om de winst een boost te geven, dat is geen duurzaam model en zal als een boemerang Terugkeren. De effectieve prIjs stijgt 10% en op het einde van de rit is dat 20-30-40%.

ik zal het en der nog wel wat kopen maar beperkt tot mijn lage maandloon.

Resultaten D’ieteren, wordt wellicht een bloedbad morgen want onder de consensus zoals dat heet, niettegenstaande uitstekende prestaties waarbij zelfs de idiote aankoop van Moleskine zowaar geen verlies maakt.
Goede resultaten, verhogen dividend en inkoop eigen aandelen, dat bloedbad zie ik niet direct gebeuren?

Ik ben hier precies den enige die al flink wat cash aan het werk heeft gezet? Wachten jullie nog verder af of zijn jullie al volledig invested?
Bijna volledig invested (excl. cashbuffer voor noodgevallen natuurlijk).
Het wordt dus spannend afwachten de komende tijd. Als het nu fel doorzakt ben ik gechareld. Ik weet dat sommigen hier wat op margin doen, maar daar doe ik niet aan mee.

Er zijn naart schijnt beleggers die proberen te profiteren van de oorlog door aandelen te kopen van Chinese bedrijven die nu Russische activa voor een prikje kunnen kopen. :thinking:

Bijna volledig invested (excl. cashbuffer voor noodgevallen natuurlijk).
Het wordt dus spannend afwachten de komende tijd. Als het nu fel doorzakt ben ik gechareld. Ik weet dat sommigen hier wat op margin doen, maar daar doe ik niet aan mee.
Ik ben misschien naief, maar ik denk dat er ondertussen toch al wel heel sombere economische vooruitzichten in de koersen zitten, althans toch in Europa, US is ander verhaal...
Bepaalde sectoren ( financials op kop) zijn toch wel heel sterk teruggevallen tov de koersen in 2021... Bepaalde (niet-Belgische) holdings ook.

Ik ben misschien naief, maar ik denk dat er ondertussen toch al wel heel sombere economische vooruitzichten in de koersen zitten, althans toch in Europa, US is ander verhaal...
Bepaalde sectoren ( financials op kop) zijn toch wel heel sterk teruggevallen tov de koersen in 2021... Bepaalde (niet-Belgische) holdings ook.
Moeilijk te zeggen.
De kans op een zware recessie is best groot, en de centrale banken hebben hun kogels reeds opgebruikt in 2020-2021.

Recessie lijkt niet echt vermijdbaar meer.
Zwaar zal het wellicht niet zijn wel.
En de centrale banken hebben nog wel ammunitie.

Zotste is wel dat men nu richting rate hikes en balance sheet run off gaat terwijl de economie al fel leek te vertragen, en er nu nog al die schokken van grondstofprijzen erbij komen door de oorlog.

En wellicht gaan ze zelfs doorgaan met de rate hikes.
Ik zou die rates toch mooi op 0 laten en gewoon passieve balance sheet run off zijn gang laten gaan. Dat gaat al vlug richting de $100b aan QT per maand gaan FED en ECB samen.

Recessie lijkt niet echt vermijdbaar meer.
Zwaar zal het wellicht niet zijn wel.
En de centrale banken hebben nog wel ammunitie.

Zotste is wel dat men nu richting rate hikes en balance sheet run off gaat terwijl de economie al fel leek te vertragen, en er nu nog al die schokken van grondstofprijzen erbij komen door de oorlog.

En wellicht gaan ze zelfs doorgaan met de rate hikes.
Ik zou die rates toch mooi op 0 laten en gewoon passieve balance sheet run off zijn gang laten gaan. Dat gaat al vlug richting de $100b aan QT per maand gaan FED en ECB samen.
Er is altijd wel een excuus om de rates niet te verhogen. Feit is dat we van crisis naar crisis evolueren, dat is het nieuwe normaal. Met een inflatie dat volledig buiten controle is, moet je de realiteit onder ogen zien.
Een (zware) recessie is long overdue. Men probeert het al veel te lang artificieel tegen te houden, maar ooit moet je van het infuus af.

750 miljard Europese gemeenschappelijke defense/energy obligatie zal uitgegeven worden.

Stevig stimuluske!
En nog maar eens hechtere EU integratie via deze gemeenschappelijke schuld.
Jaren van Facebook/Trump/Twitter getrol waar Putin de hand in had om Europa verdeelder te maken, teniet gedaan! :woohoo:

Gaan we geen sterke stijging krijgen bij nieuws over een akkoord/einde oorlog?

Dat is een boude uitspraak🤭
Het zou wel zomaar kunnen natuurlijk... Indien er binnen dit en 2 maand een (duurzaam) akkoord is, zou de situatie best wel snel kunnen normaliseren, en dan zou het ook economisch niet al te veel schade mogen veroorzaken, behalve dan voor Rusland.
Al zal er dan voor wat betreft Europa wel een oplossing moeten gezocht worden voor de olie en gas die uit Rusland komt, want die sancties zullen vermoedelijk niet snel worden teruggedraaid. Maar misschien wordt ook daar wel nog een soort compromis gevonden tussen EU en Rusland, you never know.

Het zou mij in ieder geval toch verbazen als de Europese indexen binnen dit en 2 maand nog een heel stuk lager staan... De beurs kijkt immers altijd vooruit.

Nu heel veel paniek, doemdenken, einde van de wereld, kernoorlogen, voedselcrisis, recessie en binnen een paar maand terug party like it's 99?
Waar hebben we dat nog gezien?;)

Terug
Bovenaan