Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dan zou ik eerder oliefutures shorten, want aan 70+ per barrel is Oxy nog altijd 70+ waard.

Olie stond al 70+ sinds september 2021.Als je aandeel al een oorlog nodig heeft om te scoren.
Wat zegt dat dan eigenlijk echt.![]()
Wat de prijs op korte termijn gaat doen, weet ik zoals gewoonlijk niet.We zullen zien![]()

Haha, eerst dit:Sommige bedrijven doen ook koopjes.
![]()
Shell Buys Russia’s Flagship Urals Oil at a Record Discount
(Bloomberg) -- Shell Plc, Europe’s largest oil company, bought a cargo of Russia’s flagship crude at a record discount, underscoring the company’s decision to keep buying supplies from the country after its invasion of Ukraine.Most Read from BloombergRussian Forces Occupy Site of Nuclear Plant...finance.yahoo.com
waar ik mogelijks interesse in heb.
???
Maar nee, gewoon enorme onderwaardering van oxy in vergelijking met andere olie majors die nu gecorrigeerd wordt. Niets te maken met belastingen....OXY 1month chart
Meanwhile... Europese olie majors negatief over diezelfde periode. Ja jongens...
Zal voor een stuk te maken hebben met de vrees voor speciale belastingen die er ongetwijfeld aan zitten te komen. De modale Europese politieker kan zo'n mooie kans niet onbenut laten.
Hier toch een goede 12.5% onder de top.
Ligt voornamelijk aan de financiele aandelen, zeker de helft van de daling komt uit die hoek.
---
OXY 1month chart
Meanwhile... Europese olie majors negatief over diezelfde periode. Ja jongens...
Zal voor een stuk te maken hebben met de speciale belastingen die er ongetwijfeld aan zitten te komen. De modale Europese politieker kan zo'n mooie kans niet onbenut laten.
Ligt spijtig genoeg weer voor een stuk aan de Europese politiek en justitie.Europese majors die voorbije jaren hadden ingezet op vergroening vs Amerikaanse majors/midcaps/supermajors die zijn blijven inzetten op fossiele energie.
Chevron die output van Permian naar 1 miljoen vaten per dag wil brengen (2017 zaten ze nog aan 200k vaten).
Shell die Permian verkocht in sept 2021, ConocoPhilips die de koper was. Ondertussen telt Conoco zijn centen.
175k vaten voor 9 miljard dollar. Aankoop zal heel snel terugverdiend zijn.
Zie ook artikel van exact 2 jaar terug:
![]()
U.S. oil boom vs Europe's renewables focus? Big Oil's gap widens -- in words
Exxon and Chevron boasted to investors this week about booming U.S. oil production, illustrating how the gap has widened - at least in words - between top American oil and gas companies and their European rivals over efforts to transition to clean energy and fight climate change.mobile.reuters.com
Ligt spijtig genoeg weer voor een stuk aan de Europese politiek en justitie.
Door dit soort rulings dus: https://www.bbc.com/news/world-europe-57257982
Echte kloterij. Die groene activisten en de Europese politiekers die hen wat staan te cheerleaden kunnen echt de hoogste boom in he. Tegen olie&gas, tegen kernenergie (lol), etc.
Zie hier het resultaat: een zwakkere regionale energiesector en de hoogste inflatie in decennia.
Is dit niet wat conformation bias omwille van je juiste oxy call? Jij bent toch de oude tombrt niet? Ik herinner me nog enkele calls met gelijkaardige overtuiging dat niet zo uitgedraaid zijn heIk vraag mij toch af waar al die analisten en professioneel beurspersoneel mee bezig zijn...
Oxy stevig gekocht in december toen het al zeeeeeeeer duidelijk was dat die een enorme onderwaardering hadden, nu minder dan 3 maand later +85%, dus op 3 maand tijd een enorme stijging terwijl dit al begin 2021 duidelijk was dat daar veel mee inzat.
(De oorlog heeft daar toch niet echt een enorme invloed op aangezien die slechts voor 20% vd petrolprijs meetelt...)
Wat verdienen die beursprofessionals zoal???
zat jij destijds niet balls deep in fortress paper?Geen idee waar je het over hebt...tombrt?fortress? Ik vrees dat je de verkeerde voor hebt.Is dit niet wat conformation bias omwille van je juiste oxy call? Jij bent toch de oude tombrt niet? Ik herinner me nog enkele calls met gelijkaardige overtuiging dat niet zo uitgedraaid zijn hezat jij destijds niet balls deep in fortress paper?
Als je dit forum actief volgt en geen OXY in port had, tja, … veel duidelijker kunnen tips toch niet zijn?Maar nee, gewoon enorme onderwaardering van oxy in vergelijking met andere olie majors die nu gecorrigeerd wordt. Niets te maken met belastingen....
Vandaar mijn opmerking : 'Ik vraag mij toch af waar al die analisten en professioneel beurspersoneel mee bezig zijn...'
Diegenen hier op het forum die oxy nog niet in port hebben zullen het spelletje wellicht nooit begrijpen
Ps: het is nog niet te laat maar geen 2 weken meer wachten voor hun resultaten...
InderdaadAls je dit forum actief volgt en geen OXY in port had, tja, … veel duidelijker kunnen tips toch niet zijn?

Ok dan vergis ik mij.Geen idee waar je het over hebt...tombrt?fortress? Ik vrees dat je de verkeerde voor hebt.
Oxy gekocht onder 29 en nog met 30B schulden.Uitgaande van petrolprijs boven de 60 (en hun productie) en vergeleken met de concurrenten en beslist om te kopen omwille van de sterke onderwaardering, geen idee waar jij het over hebt....Had wel niet verwacht dat het zo snel ging gaan.