Kleine Beursfeiten

Niemand die het weet.
Daarom dat de oliebedrijven, op enkele na dan, de productie gewoon ook gelijk houden.
Capex stijgt, maar output niet.

Dat is ook een katalysator voor de olieprijs.
Libië minder productie, Rusland geraakt olie niet kwijt, ..

Recent wel enkele grote ontdekkingen in Namibië, maar ik lees nu dat de ontwikkeling daarvan “challenging” zal zijn gezien de waterdiepte.
Dus voor 2030 moeten we daar ook niks van verwachten.

Edit: rapport EIA (outlook) is uit:

Ook na 2050 zal olie en gas dominant zijn in US.

We mogen stellen dat dat in India, China, zuid-Amerika, Afrika,.. niet anders zal zijn.

Europa? Geen idee. Maar toch een continent in verval.

Laatst bewerkt:
Voedselprijzen zullen ook ferm omhoog gaan.

Recession is coming.

Het zal faillissementen regenen in Europa met zowel energie die omhoog gaat als de euro die snel waarde verliest.

En dan probeer ik als nieuweling in te schatten wanneer te moeten kopen ... Lees het hier al weken en zie vanalles en nog wat passeren van forumleden die 'plukjes' van dit en dat hebben aangekocht, maar het ziet er mij naar uit dat het de komende weken / maanden alleen maar slechter zal worden?

En dan probeer ik als nieuweling in te schatten wanneer te moeten kopen ... Lees het hier al weken en zie vanalles en nog wat passeren van forumleden die 'plukjes' van dit en dat hebben aangekocht, maar het ziet er mij naar uit dat het de komende weken / maanden alleen maar slechter zal worden?
Beurs loopt altijd vooruit op de realiteit, kriebelt hier toch ook wel om wat bij te kopen...

En 6 maand geleden gingen de komende weken/maanden alleen maar beter worden dus moest je dringend bijkopen.
Vandaar het succes van een simpele ETF. Hersenloos er elke maand geld in steken en niet wakker liggen van Poetin, gas, olie, recessie, stagflatie, migrantencrisis of een allesverwoestende atoombom. Dan maakt het tenslotte ook niet meer uit dat je de dip te vroeg gekocht hebt.

Terug
Bovenaan